hej alle sammen
er der nogen i DK er kan lave/renover
en vdo omdrejningstæller 6v
el delen er istykker (kortslutning)
????????????
mvh. tomas
Tomas Nielsen http://www.airracers.dk
40205039 tomas.nielsen@live.dk
66er 912 og 52er zwitter
hej alle sammen
er der nogen i DK er kan lave/renover
en vdo omdrejningstæller 6v
el delen er istykker (kortslutning)
????????????
mvh. tomas
ingen i dk. der kan lave en sådanne en ????
vh. tomas
Om du ikke finder nogen, er der mange vw' er i Norge der har brugt http://www.norskspeedometerservice.no/
Hej Thomas.
VDO og 6V, så er det jo en gammel en. Ved du hvordan den oprindeligt har virket..?
Selv har jeg en original VDO omdrejningstæller (fra 6V´s perioden) i min Ghia. Og den er IKKE afhængig af om bilen kører 6 eller 12 V..!
Bemærk: De gamle omdrejningstællere virkede IKKE ved at tælle impulser fra tændspolens minuspol. Mange var mekaniske. F.eks. bliver en Porsche 356 omdrejningstæller trukket af et kabel - fra oliepumpen..! (langt kabel).
Men de gamle elektriske (som min) blev ofte koblet sammen med en lille dynamo, som virkede præcis som en gammel cykeldynamo (hvor spændingen stiger i takt med omdrejningstallet). Selve omdrejningstælleren er så blot et "kamoufleret voltmeter" der måler spændingen fra dynamoen.
Da jeg købte min, manglede selve dynamo-enheden (som skulle trækkes via et lille kabel monteret på enden af krumtapakslen).
Det jeg så gjorde, var at købe en omdrejningstæller i biltema. Og udtog elektronik-delen (som kan omsætte impulserne, ved tændspolens minuspol, til en lille spænding 0-2 V), og koblede den sammen med VDO omdrejningstælleren.
Selve elektronik-enheden kræver dog fast 12 V ind, og har yderligere en justerbar modstand indbygget for fin-justering. Og det fungerer..!
Og bare for at forklare:
Turteller har ikke noget med skildpadder at gøre, det er omdrejningstæller på norsk :-)
(blev lige lidt forvirret inde på http://www.norskspeedometerservice.no/ )
You must log in to post.