Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  benzin slanger rod

Tags:
No tags yet.

(permalink) zeezicht Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Har skiftet fra dobbelt til enkelt karburator. Har nogen benzin slanger til overs?? Hvilken skal nu på benzin pumpen?? den tykke til venstre der kommer ikke nogen benzin ud. og der sidder en anden allerede på benzin pumpen (fra en metal ledning). Og så er der 2 andre hvor der kommer benzin ud (men har proppet noget i). Motor starter ikke men hvad gør jeg forkert?

vwww 004.jpg

-------------------------------------------
http://www.aekvatorkaffe.dk
(permalink) zeezicht Member
Skrev for 11 years siden | | | |

det er en 1600 T2 motor.

-------------------------------------------
http://www.aekvatorkaffe.dk
(permalink) Waehrens Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Beklager at jeg ikke har fået svaret. Du har en slange som kommer fra tanken. Det er sikkert den man kan se længst til venstre. Du kan følge den ind under bilen og se om den ikke sidder på tanken?

Den skal gå ind i din røde benzinpumpe. Så skal du have en slange fra den anden studs på pumpen op til kobberrøret på karburatoren. Det er på venstre side af karburatoren.

Alle andre gamle benzin slanger skal du fjerne. En rigtig god ide ville være at skifte alle slangerne. Køb 3 m så har du rigeligt.

Er du med?

- Casper

(permalink) Rene72 Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Og husk spændebånd og det bagerste motorblik..

-------------------------------------------
http://www.flickr.com/photos/43816259@N08/?saved=1

2074 1572
(permalink) zeezicht Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Ja ,jeg er med. Men hvorfor kommer der ikke nogen benzin ud af den tykke? Ikke tilsluttet? Eller kommer de når benzinpumpen virker. Jeg kigger lige..
Hvad med den bagerste motor blik?
Jacob

-------------------------------------------
http://www.aekvatorkaffe.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det skal være monteret, sammen med alt det andet blik som VW-fabrikken satte i. Og skumgummipakningen rundt om motoren. Ellers brænder motoren sammen.
På billedet ser det ud som om du mangler ledninger til tomgangsventilen og chokeren ?
De skal komme fra tændspolens plus(+).Den kan også hedde "15". OG DET ER IKKE DEN GRØNNE LEDNING TIL STRØMFORDELEREN !!. Den grønne er er stel. Hvis du gør noget forkert her risikerer du at brænde ledningsnettet af. Der er ingen sikringer på denne del af ledningsnettet. Det eneste der skal være på minus på tændspolen er den fra strømfordeleren og evt. en til en omdr.tæller eller en til et diagnosestik, hvis bilen har det.
Hvad mener du med den "tykke" Alle benzinslanger på en std.motor er da 6mm. ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Bo Alstrup Member
Skrev for 11 years siden | | | |

den tykke slange til venstre på billedet er til bremseforstærker og skal på manifold under kaburator men ta nu at ligge dig under busser og følg slange fra tanken til benzinpumpe og videre til kaburator
bo

-------------------------------------------
Mail boalstrup@stofanet.dk
tlf 25173329
(permalink) zeezicht Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Ja, motor blik skal jeg helt sikkert montere ,men det er fordi den er under opbygning. Viste ikke at den kan brande sammen uden blik og skumgummipakningen. Jeg har ikke rørt ved de røde eller grønne ledninger under ombygning ,men der mangler noget ved de røde pile. Er det fra tomgangsventilen? (Haynes er på engelsk, så de hjælper ikke meget). Den tykke kommer ikke fra benzintanken ,så det må være bremserforstærker som Bo skriver om. På manifold sidder der nu en 'blind' ledning (grøn pile). Skal den der på?
Undsyld min forvirring ,men jeg er nybegynder på motor front.

vww 004a.jpg
vww 002.jpg

-------------------------------------------
http://www.aekvatorkaffe.dk
(permalink) Leif Bjørn Lønborg Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hej.
Det stik der sidder på manifolden som du skriver, er ikke manifolden, men en cut-off-ventil, der er skruet ind i karburatoren. Ventilen lukker for benzinen til tomgangssystemet på karburatoren, når du slukker motoren.
Denne cut-off-ventil skal have 12 V + fra 12 V + siden ( klemme 15) på tændspolen.
Så lav en kort ledning med et han-stik i begge ender, og monter derefter ledningen imellem cut-off-ventilen og klemme 15 på tændspolen.
Den studs du skriver er til bremseforstærkeren; hvis du ikke skal bruge udtaget til en bremseforstærker, skal du sørge for at slange og studs er 100 % tæt ( ingen falsk luft )
Som Frank skriver, skal den elektriske chooker også forsynes med 12 +. Man kan købe hanstik med dobbeltklemmer i fx. mekonomen og forresten også ved Tha.... :>)
:>) Leif

-------------------------------------------
VWenlig Hilsen
Leif mob: 22 91 44 16
email: spybuggy@gmail.com
(permalink) Bo Alstrup Member
Skrev for 11 years siden | | | |

+ fra tændspole til cutoff ventil og videre til choker

slange fra bremseforstærker til studs ved grøn pil sørg for at det er tæt ellers suger den falsk luft

bo

-------------------------------------------
Mail boalstrup@stofanet.dk
tlf 25173329
(permalink) zeezicht Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hvor sidder klemme 15? Er det den ved den røde pil (venstre)? Og så forbinde med den anden røde pil ,og så videre til chokeren (billede?). Ok ,håber jeg ikke brænder den af.
Cut -off ventilen har jeg fundet. Mere enkelt kan det ikke være. Takker.

chook 002.jpg

-------------------------------------------
http://www.aekvatorkaffe.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

+ på tændspolen kan også hedde 15. Det havde jeg skrevet i mit første indlæg. Plus med tænding på hedder 15 på de fleste biler. I daglig tale "klemme 15 spænding" blandt mekanikere.
Der vil også stå 15 i den anden ende af bilen på bagsiden af tændingskontakten.
Batterispænding, uden en kontakt hedder 30
Stel hedder 31
Trækspolen på starteren hedder 50, eller er det 51 ? og det hedder den også på tændingskontakten.
Det hele næsten ens på de fleste biler. Det hedder det samme på biler i dag.
På et arbejdsrelæ hedder indgangen med strøm 30. Udgangen hedder 87. Og 85 og 86 er til trækspolen. Prøv at se efter - Også på et relæ fra Biltema.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) zeezicht Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Så jeg tager den der studs af og sætter slangen fra bremseforstærkeren på ?

-------------------------------------------
http://www.aekvatorkaffe.dk
(permalink) Rasser Member
Skrev for 11 years siden | | | |

ja.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia

Reply

You must log in to post.