Jamen et sæt dobbelt 36 eller 40 IDF/DRLA vil da osse kunne virke. Men sprøjt er og bliver mest "simpelt" at vedligeholde når først det virker.
Selve rørføringen mv. bibeholder du men skifter ECUén (boxen) til en moderne programmerbar en af slagsen. Du slipper osse for barometerdåsen. Du skal/bør bruge en trykregulator af nyere dato, så du kan trimme over et bredere område. Det er en af svaghederne ved D-jetronic.
En Eletromotive GT4 box koster kr. 7125.- En god trykregulator i omegnen af en 850 kr. Så har du ved samme lejlighed fremtidssikret dit indsprøjtningsanlæg.
For et stykke tid siden var det meningen at Piraten ville lave en trimmet 914 med std look, for at kunne køre historisk race med den i std klassen. Det endte så med at han solgte bilen istedet for (Typisk med de sjællændere. De skifter mening som vi andre skifter underhylere! ;-)) Nåmen, jeg havde lavet et set up med 1910 cc. og en skrappere knast, nulrede E toppe, primærrør fra en 1,8 AP motor, spjæld fra en 2,0 motor og nye større dyser. Det sæt har jeg solgt til en tysker som ville gøre nogenlunde det samme. Hans motor rykker 130 hk og ser std ud bortset fra en Bursch udstødning. Han bruger dog en Wolf ECU, da den kommer på tøsk.
T