Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Type 4 motor 1.7 80 hk fra Porsche 914 - Renovering?

(permalink) Michael62 Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg har ovenstående motor som i øjeblikket står original med indsprøjtning (som driller - se andet indlæg).
Kunne godt tænke mig nogle bud på hvad det skal koste at renovere sådan en - herunder hive lidt ekstra HK ud - f.eks. 100-110 HK. Antager det betyder skift til karb...

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hvis du kan lave det selv og du vil bygge om til 2054cc så sæt 30.000 af og så se om du kan gøre det for 25.000.
Hvilken bil skal den sidde i ?
Hvis den skal i en type2 eller 914 ville jeg finde en Subaru-motor og så få 150+ hk for de samme penge.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 11 years siden | | | |

du kunne jo også finde et par solex 36/40 der ikke er for slidt .nu kan jo købe pakningssæt det har før været umuligt at skaffe.der var en der solgte fine solex 36/40 på ebay .de men jeg kan ikke finde lige nu.de var fra industrimotore og næsten ubrugt men dyre.du får ikke de mange hk bare ved at skifte til dem men de kan også bruges til 2054cc så det var en start og en løsning på dit ploblem.er du nu sikker på at det ikke er en gummi slange der er dit ploblem .de er jo gamle .mvh poul

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) Farmer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Skift ECUén til en moderne en af slagsen. med centerspjæld er MS løsningen brugbar, selvom jeg klart vil anbefale noget der er nemmere at anvende (indtune) som eksempelvis Electromotive eller DTA.
Hvis den 1700 ikke er slidt op indvendig, kan du komme langt for 20K i dele. (fekst lave en 1910 med original udseende bortset fra udst. Hvis den er brugt op indvendigt er de 30 som Frank skriver mere sansynligt.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Michael62 Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Tak for de gode råd :-)
1)Er der andet and Solex 36/40 der duer hvis jeg går karburator vejen? - må indrømme at det er fristende at slippe for alle slangerne mm.
2)Der er sikkert noget religion i det - men jeg har set mange (især amerikanske) indlæg som hævder at indsprøjtning (der virker) er langt bedre end karburatore så længe vi taler standard motore. Hvad siger I der har erfaringer?
3) Farmer - jeg er ikke helt med - taler du om at montere et mere moderne indsprøjtnings system? - den løsning er jeg ikke stødt på før...
Mvh Michael
Mvh Michael

(permalink) Farmer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jamen et sæt dobbelt 36 eller 40 IDF/DRLA vil da osse kunne virke. Men sprøjt er og bliver mest "simpelt" at vedligeholde når først det virker.

Selve rørføringen mv. bibeholder du men skifter ECUén (boxen) til en moderne programmerbar en af slagsen. Du slipper osse for barometerdåsen. Du skal/bør bruge en trykregulator af nyere dato, så du kan trimme over et bredere område. Det er en af svaghederne ved D-jetronic.

En Eletromotive GT4 box koster kr. 7125.- En god trykregulator i omegnen af en 850 kr. Så har du ved samme lejlighed fremtidssikret dit indsprøjtningsanlæg.

For et stykke tid siden var det meningen at Piraten ville lave en trimmet 914 med std look, for at kunne køre historisk race med den i std klassen. Det endte så med at han solgte bilen istedet for (Typisk med de sjællændere. De skifter mening som vi andre skifter underhylere! ;-)) Nåmen, jeg havde lavet et set up med 1910 cc. og en skrappere knast, nulrede E toppe, primærrør fra en 1,8 AP motor, spjæld fra en 2,0 motor og nye større dyser. Det sæt har jeg solgt til en tysker som ville gøre nogenlunde det samme. Hans motor rykker 130 hk og ser std ud bortset fra en Bursch udstødning. Han bruger dog en Wolf ECU, da den kommer på tøsk.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Michael62 Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Spændende - Tak Farmer


Reply

You must log in to post.