Sælges:
Motoren startede som industri motor, og den har nu kørt ca 15-20000km inkl. dens liv som indstrimotor.
Jeg byggede den i første omgang om til personvognsmotor til min 62´er type1, men har sidste år brugt den i min type2 med en anden type udstødning på.
Den sælges kun fordi jeg har bygget en ny motor, som skal i istedet.
Jeg står 100% inde for at den her motor er helt iorden.
Her er lidt specs:
- 1600ccm, enkeltportet - alt originalt!
- Ny ombytter Bosch generator med indbygget laderelæ
- 215mm afbal. svinghjul og kobling
- Flat4 generator remhjul (den gode kraftige kvalitet)
- Div blik, samt bolte, møtrikker osv. er elgalvaniseret
- Gene Berg krumtaps remhjul
- Porsche style oliepåfyldning/åndeboks
- ALT det originale køleblik er monteret og det er lakeret i 2K autolak
- Der er monteret 30hk blæserhus med udtag for varmeslanger.
- Der er bygget thermostat flaps ind i det 30hk blæserhus
- Originale brugte varmekasser
- 1-3/8" tarmslyng med hjemmebygget lyddæmper system med 2 potter på. Det er virkelig et super lydløst system, som fjerner al resonans. Bygget så det passer type2 split, men kan nemt bygges til type1, og så bare bruge kun den første potte.
- Karburatorer er et sæt Solex 32PBIC som kommer fra en tidlig porsche 356 (check selv priser på ebay.com), de sidder på Tobuværk manifolde, og på toppen er der et sæt nymalede oliebads luftfiltre. Karburatorerne er dyset ind og indstillet perfekt! De kører virkelig godt, og står altid klokkerent.
- Modificeret Gene Berg speedertræk
- Der sidder nu en 010 strømfordeler, men der kommer en ny 009 fordeler på ved salg.
- Elektronisk benzinpumpe
- Udtag til bremseforstærker hvis det ønskes (ellers lukkes det bare)
- nye tændkabler og benzinslanger
- Pertronix tændspole monteret skjult bag på blæserhus
Jeg så helst at jeg kunne beholde de 32PBIC karburatorer, og så sætte et sæt nye (fra industri motor) 32PCI karburatorer på istedet.
Jeg har også en org. manifold og karburator. Men for at forvarmen kan fungere er det også nødvendigt at modificere tarmslynget, da hullerne til forvarmerørene pt er svejst til.
Jeg kørte sidste år ca. 8000-9000km uden nogen som helst problemer overhovedet. Kun det obligatoriske check af olie, samt ventiler (krævede ikke justering). Jeg har været på langture til Tyskland og Belgien, og den har bare trillet derudaf. Kører fint 120km/t i konstant marchfart på motorvejen.
Den er tør og fin at se på.
Den er målt til 58hk og 120nm, og den trækker bare helt nede fra bunden.
Her er lidt video fra i dag hvor jeg havde den startet op for første gang her i vinter:
http://www.youtube.com/watch?v=Rx8Ak02OQd4&feature=youtu.be (her er den lige startet op fra helt kold motor)
http://www.youtube.com/watch?v=CWfmApEDKB4 (her har den lige stået og varmet op et minut eller to, og har nået normal tomgang)
Den sidder stadig i bussen, og kan prøvekøres. Men det skal være snart, for jeg tager den ud snart.
Jeg ville ikke være nervøs ved at sætte mig direkte ud og køre en lille smuttur til Amalfi kysten, eller hvor man nu end drømmer sig hen her i den kolde tid :-)
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia