Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
12:10 Karsten_vw: Glædelig jul ?
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Solgt: 1600 motor med oldschool solex setup + Gene Berg dele osv. osv.

Tags:
No tags yet.

(permalink) Rasser Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Sælges:
Motoren startede som industri motor, og den har nu kørt ca 15-20000km inkl. dens liv som indstrimotor.
Jeg byggede den i første omgang om til personvognsmotor til min 62´er type1, men har sidste år brugt den i min type2 med en anden type udstødning på.

Den sælges kun fordi jeg har bygget en ny motor, som skal i istedet.
Jeg står 100% inde for at den her motor er helt iorden.

Her er lidt specs:
- 1600ccm, enkeltportet - alt originalt!
- Ny ombytter Bosch generator med indbygget laderelæ
- 215mm afbal. svinghjul og kobling
- Flat4 generator remhjul (den gode kraftige kvalitet)
- Div blik, samt bolte, møtrikker osv. er elgalvaniseret
- Gene Berg krumtaps remhjul
- Porsche style oliepåfyldning/åndeboks
- ALT det originale køleblik er monteret og det er lakeret i 2K autolak
- Der er monteret 30hk blæserhus med udtag for varmeslanger.
- Der er bygget thermostat flaps ind i det 30hk blæserhus
- Originale brugte varmekasser
- 1-3/8" tarmslyng med hjemmebygget lyddæmper system med 2 potter på. Det er virkelig et super lydløst system, som fjerner al resonans. Bygget så det passer type2 split, men kan nemt bygges til type1, og så bare bruge kun den første potte.
- Karburatorer er et sæt Solex 32PBIC som kommer fra en tidlig porsche 356 (check selv priser på ebay.com), de sidder på Tobuværk manifolde, og på toppen er der et sæt nymalede oliebads luftfiltre. Karburatorerne er dyset ind og indstillet perfekt! De kører virkelig godt, og står altid klokkerent.
- Modificeret Gene Berg speedertræk
- Der sidder nu en 010 strømfordeler, men der kommer en ny 009 fordeler på ved salg.
- Elektronisk benzinpumpe
- Udtag til bremseforstærker hvis det ønskes (ellers lukkes det bare)
- nye tændkabler og benzinslanger
- Pertronix tændspole monteret skjult bag på blæserhus

Jeg så helst at jeg kunne beholde de 32PBIC karburatorer, og så sætte et sæt nye (fra industri motor) 32PCI karburatorer på istedet.

Jeg har også en org. manifold og karburator. Men for at forvarmen kan fungere er det også nødvendigt at modificere tarmslynget, da hullerne til forvarmerørene pt er svejst til.

Jeg kørte sidste år ca. 8000-9000km uden nogen som helst problemer overhovedet. Kun det obligatoriske check af olie, samt ventiler (krævede ikke justering). Jeg har været på langture til Tyskland og Belgien, og den har bare trillet derudaf. Kører fint 120km/t i konstant marchfart på motorvejen.
Den er tør og fin at se på.

Den er målt til 58hk og 120nm, og den trækker bare helt nede fra bunden.

Her er lidt video fra i dag hvor jeg havde den startet op for første gang her i vinter:
http://www.youtube.com/watch?v=Rx8Ak02OQd4&feature=youtu.be (her er den lige startet op fra helt kold motor)
http://www.youtube.com/watch?v=CWfmApEDKB4 (her har den lige stået og varmet op et minut eller to, og har nået normal tomgang)

Den sidder stadig i bussen, og kan prøvekøres. Men det skal være snart, for jeg tager den ud snart.

Jeg ville ikke være nervøs ved at sætte mig direkte ud og køre en lille smuttur til Amalfi kysten, eller hvor man nu end drømmer sig hen her i den kolde tid :-)

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Rasser Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Her er billeder fra da jeg først lavede den til min type 1:

1600 single port - 32pbic 006.jpg
scc08 02.jpg
busmotor 001.jpg
busmotor 004.jpg
busmotor 002.jpg

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Rasser Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Og her er den i min type2, og som den også står idag:

img_1282.jpg
img_1290.jpg
img_4986.jpg
skrmbillede 2013-02-19 kl. 19.48.30.jpg
img_2977.jpg

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) TheRealBundy Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hej Rasser, har du et Tlf. Nr

-------------------------------------------
MvH TRB
Mob. 61368171
mail: per@perblock.dk
(permalink) Rasser Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Nå ja ;-)

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia

Reply

You must log in to post.