hvilket speedertræk er bedst til dellorto drla? kan se der er flere forskellige..
hvilket er bedst?
gerne links:)
Per
hvilket speedertræk er bedst til dellorto drla? kan se der er flere forskellige..
hvilket er bedst?
gerne links:)
Per
Det er jo en smag sag....
Jeg siger ikke hvad der er bedst men jeg kan godt lide dette.
Det er simpelt og let at montere:/
Gene Berg går man heller aldrig galt i byen med.
Det fra CSP er meget diskret - jeg syntes personligt det er fedt med et clean motorrum og blæserhus. Men Gene Berg er også lækkert hvis man ikke har noget imod at montere lidt på blæserhuset. :)
Bedst?
Berg
BSR
eller mit min modificerede udgave af CB´s hex bar.
Men nogen gange er der ikke plads til den type. Så må man ty til push pull systemer, som Henrik viser.
T
hvordan er problemerne med plads? er det i bestemte biler eller?
Jah, feks i en buggy, er der ret ofte pladsproblemer.
T
det er nemlig i en buggy det skal i :)
Så skal du have det fra csp!
Thomas køre med den anden model som er modificeret, og der er delenme ikke møj plads ud til karrosen selv om den er forlænget 5cm
kan du smide et link lars? :)
Bare det hedder noget smart, er det godt.
Men den type ville også være mit valg, hvis jeg skulle købe.
Og nu siger jeg noget der godt kan lyde tåbeligt: En fejl ved det tyske er at det næsten er for godt. Der burde være lidt slør rundt omkring. Det kan være svært at indstille og holde indstillingen på både kold og varm motor.
Gene Bergs har jeg aldrig forstået. Jo det ser godt og solidt ud men de to lodrette stænger, hvor man skal justere på burde ikke være Z-formede. De kan jo reelt ikke justeres.
Jeg har altid lavet mine egne speedertræk ud af gammel type3 eller noget -
Et Bell crank eller push pull eller hvad i nu kalder det KAN IKKE være i sync både kold og varm. Det er en praktisk umulighed. Men kan man leve med det, er det såmænd ganske OK.
Berg´s er uforholdsmæssig svær at trimme ind. Når så først den er der, er den der. End of story.
CB´s er efter min mening noget af det bedste og nemmeste at arbejde med. Men der er åbenbart for mange justeringsmuligheder, for folk har tit problemer med det. Det har jeg lidt svært ved at forstå. - Men jeg kan jo heller ikke finde ud af at arbejde med en computer, ikke ret meget hvertfald. Sådan er vi jo forskellige.
CSP´s hex bar er nu heller ikke ringe. Jeg vil bare hellere have hex joints istedet for de der han hun kugleled.
T
Hvis der er lidt slør rundt omkring kan det godt køre kold og varm.
Hvorfor er det lige at en Bell crank linkage ikke kan justeres til kold og varm motor??
Den vil jeg da godt lige have forklaret??
Fordi en VW-motor vokser og kryber i bredden mellem kold og varm.
Men det kan det som sagt også godt hvis bare der er lidt slør rundt i kugler og led.
Jo jeg er fuld klar over at motoren kryber mellem kold og varm.
Jeg har monteret det samme Bell crank til mine kadron på min 1600. Jeg har monteret en fjerder på speedertrækket og ikke nogen fjerdre på mine kadron. Det vil sige at så er det jo lige meget hvor meget motoren kryber mellem kold og varm. Så længe det er lidt slub ved speederkablet så passer pengene.
:-)
Hvorfor bruger du ikke bare det træk der er med til et sæt Kadrons ?
Jamen det er jo af selv samme årsag. Jeg tror ikke at stangen på speeder trækket udvider sig lige så meget som motoren gør. Så får man enten speedertræk som passer ved kold og varm motor. Det tror jeg selv på at jeg har klaret ved at monterer bell cranken.
Jeg er spændt på at se om du kan få den til at falde ned i tomgang når det kommer ud IRL.
T
You must log in to post.