Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  hvilket speedertræk er bedst?

Tags:
No tags yet.

(permalink) paer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

hvilket speedertræk er bedst til dellorto drla? kan se der er flere forskellige..

hvilket er bedst?

gerne links:)

Per

-------------------------------------------
28 29 68 50
Paer_dk@hotmail.com
(permalink) Hagen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det er jo en smag sag....

Jeg siger ikke hvad der er bedst men jeg kan godt lide dette.
Det er simpelt og let at montere:/

20031_4.jpeg

-------------------------------------------
1963 type 1
hagencopenhagen@Gmail.Com
(permalink) warp Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Gene Berg går man heller aldrig galt i byen med.

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Stodderkongen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det fra CSP er meget diskret - jeg syntes personligt det er fedt med et clean motorrum og blæserhus. Men Gene Berg er også lækkert hvis man ikke har noget imod at montere lidt på blæserhuset. :)

-------------------------------------------
Lowering a bus is like a getting a boob job for a chick, always wishing you had gone bigger..
(permalink) Farmer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Bedst?
Berg
BSR
eller mit min modificerede udgave af CB´s hex bar.

Men nogen gange er der ikke plads til den type. Så må man ty til push pull systemer, som Henrik viser.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) paer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

hvordan er problemerne med plads? er det i bestemte biler eller?

-------------------------------------------
28 29 68 50
Paer_dk@hotmail.com
(permalink) Farmer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jah, feks i en buggy, er der ret ofte pladsproblemer.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) paer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

det er nemlig i en buggy det skal i :)

-------------------------------------------
28 29 68 50
Paer_dk@hotmail.com
(permalink) Lars _Vegas Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Så skal du have det fra csp!
Thomas køre med den anden model som er modificeret, og der er delenme ikke møj plads ud til karrosen selv om den er forlænget 5cm

(permalink) paer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

kan du smide et link lars? :)

-------------------------------------------
28 29 68 50
Paer_dk@hotmail.com
(permalink) paer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

det der hedder bellcrank ?
http://www.csp-shop.com/cgi-bin/cshop2/front/shop_main.cgi?func=det&wkid=532826839659&rub1=Engine&rub2=Fuel%20System%2CCarburator%20Linkages%2CBellcrank%20Linkages&artnr=20031a&pn=0&sort=0&all=

-------------------------------------------
28 29 68 50
Paer_dk@hotmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Bare det hedder noget smart, er det godt.
Men den type ville også være mit valg, hvis jeg skulle købe.
Og nu siger jeg noget der godt kan lyde tåbeligt: En fejl ved det tyske er at det næsten er for godt. Der burde være lidt slør rundt omkring. Det kan være svært at indstille og holde indstillingen på både kold og varm motor.
Gene Bergs har jeg aldrig forstået. Jo det ser godt og solidt ud men de to lodrette stænger, hvor man skal justere på burde ikke være Z-formede. De kan jo reelt ikke justeres.
Jeg har altid lavet mine egne speedertræk ud af gammel type3 eller noget -

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Et Bell crank eller push pull eller hvad i nu kalder det KAN IKKE være i sync både kold og varm. Det er en praktisk umulighed. Men kan man leve med det, er det såmænd ganske OK.
Berg´s er uforholdsmæssig svær at trimme ind. Når så først den er der, er den der. End of story.
CB´s er efter min mening noget af det bedste og nemmeste at arbejde med. Men der er åbenbart for mange justeringsmuligheder, for folk har tit problemer med det. Det har jeg lidt svært ved at forstå. - Men jeg kan jo heller ikke finde ud af at arbejde med en computer, ikke ret meget hvertfald. Sådan er vi jo forskellige.

CSP´s hex bar er nu heller ikke ringe. Jeg vil bare hellere have hex joints istedet for de der han hun kugleled.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hvis der er lidt slør rundt omkring kan det godt køre kold og varm.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Hagen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hvorfor er det lige at en Bell crank linkage ikke kan justeres til kold og varm motor??

Den vil jeg da godt lige have forklaret??

-------------------------------------------
1963 type 1
hagencopenhagen@Gmail.Com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Fordi en VW-motor vokser og kryber i bredden mellem kold og varm.
Men det kan det som sagt også godt hvis bare der er lidt slør rundt i kugler og led.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Hagen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jo jeg er fuld klar over at motoren kryber mellem kold og varm.

Jeg har monteret det samme Bell crank til mine kadron på min 1600. Jeg har monteret en fjerder på speedertrækket og ikke nogen fjerdre på mine kadron. Det vil sige at så er det jo lige meget hvor meget motoren kryber mellem kold og varm. Så længe det er lidt slub ved speederkablet så passer pengene.

20031_4.jpeg

-------------------------------------------
1963 type 1
hagencopenhagen@Gmail.Com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

:-)
Hvorfor bruger du ikke bare det træk der er med til et sæt Kadrons ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Hagen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jamen det er jo af selv samme årsag. Jeg tror ikke at stangen på speeder trækket udvider sig lige så meget som motoren gør. Så får man enten speedertræk som passer ved kold og varm motor. Det tror jeg selv på at jeg har klaret ved at monterer bell cranken.

-------------------------------------------
1963 type 1
hagencopenhagen@Gmail.Com
(permalink) Farmer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg er spændt på at se om du kan få den til at falde ned i tomgang når det kommer ud IRL.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com

Reply

You must log in to post.