Morten Virring
29996602
virring v. skanderborg
300Hk arrrh, da ikke med den motor ? hvor står der den har 300hk?
Det er ganske rigtigt at man i bådverdenen bruger tommelfingerreglen 1000 kroner pr. hestekraft.
Ja der er lang vej med sådan en Ford-motor -
hvis den har 300 af noget som helst - så er det da 300 kg for meget i røven ;o)
Bornholmer : det er godt nok noget af en flagstang man skal have for at nå indtil motoren på hende ;-)
Det var godt nok en dyr motor...
Der er vist dømt overstyring
ford cologne motor er en 2.8 l findes i granada bla,optil 4.0 l i en aerostar købe en aerostar og den vil kører godt men 300hk det tror jeg ikke på. men momment det har de
den der har c.115 som standard den 2.8l som han har plus lidt fra den holly,weber carb som sidder på, men det vejer ikke meget,og vil træk som en traktor
Som nævnt: Ford V6 2,3 115 hk.
2,8 145 hk. 2,8 injection 155 hk. 2,9 160 hk. Så var der vist en sport med omkr. 180hk. Aerostar motorerne kan jeg ikke huske data på. Men mon ikke 4,0éren har lige godt 200 hk.
I ren sug, og med fælles karburator er det svært at rykke mere end ca. 210 hk ud af en 2,8. Å så gårén æt ræt pæn tomgang. Var med til at bygge en kompressor 2,8 en gang for 20 år siden. Den gav 270 hk. Men undermotoren holdt kun ca. 30000 km. Den ku ikke tåle det ret høje moment og blev skæv. Så blev det hele bygget over på en langslags 2,9 med den "nye" og kraftigere blok. Det så ud til at være bedre. Men så mistede jeg kontakten til bilen.
T
You must log in to post.