Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Chesil speedster tråd: Hvilke løsninger har I brugt ?

Tags:
No tags yet.

(permalink) gudich Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Tak for tips Thomas :-)
Skal jo til at få det lavet inden det bliver for koldt....

-------------------------------------------
Speedster 74, Jagtvogn 69
(permalink) Brudthagen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hej Thomas

Hvis du vil sælge et hardtop kit, er jeg meget intresseret i at købe et. Du er meget velkommen til at kontakte mig på 51331889

Hilsen Gert

(permalink) Riis Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Så er første hardtopkit færdigt og kan afleveres til en forhåbentlig tilfreds kunde.
Er der andre der er interesserede i et kit inden sommer kontakt mig da venligst

Hardtopkit tilpasset Chesil Speedster indeholder:

• Hardtop støbt med glasvæv/polyester
• Indre ramme front og bag støbt i glasfiber
• Plexiglas sideruder
• Plexiglas trekant ruder
• Plexiglas bagrude
• EPDM klemprofiler til sideruder + trekantrude
• EPDM profil + chromliste til bagrude
• Nye træpinde til døre (montering af sideruder)
• Bolte og beslag til sideruder
• Beslag H+V side af hardtop
• Beslag bag til fastgørelse af hardtop
• Lukkebeslag til trekantruder
• Hængsler i kunststof til trekantvinduer
• D-Profil tætningsliste til indre rammer
• EPDM U-profil til kant på hardtop
• 3 stk. beslag til fastgørelse af hardtop ved forrude

Hardtoppen leveres som et kit og alle kanter skal finslibes/tilpasses den enkelte bil. Leveres med gelcoat overflade, men ikke i en kvalitet der kan poleres op. Hardtoppen skal males. Indre ramme ved forrude er monteret men indre ramme bag skal monteres når hardtoppen er tilpasset. Desuden skal alle 7 monteringsbeslag monteres efter tilpasning af hardtoppen.
Bagrude skal først monteres når hardtoppen er malet og værktøj til dette medfølger (montering af chromliste).
OBS: det er ikke muligt at anvende sideruderne fra Chesil til hardtoppen

vh Thomas

2013-12-29 12.42.57.jpg
2013-12-29 16.55.03.jpg
2014-01-19 17.05.29.jpg
2014-01-06 21.04.45.jpg
2014-02-09 20.09.32.jpg
2014-02-09 20.09.47.jpg

(permalink) schakenda Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hvor ser det ski.. godt ud.
Hvad gør man ved anlægs fladen imod karossen bag til.
Ser ikke ud til at passe til min da jeg har windup ruder.

Hvad pris leje ligger vi i ?

(permalink) Riis Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Der skal monteres en indvendig ramme som giver en "trædeflade" på karossen bag. Udvendigt på hardtoppen er der monteret en U-gummiliste og under selve trædefladen et D-profil. Rammen kan ses på billedet og er ikke endnu limet fast. Dette gøres først når toppen er tilpasset.

Ham der har købt hardtoppen på billedet har også windup og det kan ikke bruges. Han har fjernet windup systemet og lukket hullerne i døren.

For et komplet kit skal jeg have 10K. Vil man købe kun selve hardtoppen direkte taget ud af støbeform (som på billede) vil det være noget billigere. Der skal dog påregnes meget tid til fremstilling af beslag, vinduer, trælister osv.

vh Thomas

2014-02-02 18.44.50.jpg

(permalink) Riis Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Så fik jeg afsluttet endnu et projekt - en bagklap med gæller. Jeg har snittet nogle gæller i træ og limet dem på min Chesil klap. Der er derefter taget en glasfiber afstøbning af over og under side for at lave støbeforme.

De 2 halvdele er netop blevet støbt og skal senere limes sammen. Ved de 3 beslag er der forstærket med kevlar. Jeg har valgt ikke at bruge gelcoat da klappen alligevel skal males samt for at holde vægten nede. Klappen vejer 1750 gram hvilket er det halve af Chesil klappen

2014-02-27 20.47.33.jpg
2014-02-27 20.48.03.jpg
2014-02-27 20.51.30.jpg

(permalink) gudich Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hej Thomas

Kanon resultat med din nye bagklap. Jeg så de billeder du sendte til Frank og det så rigtig flot ud på bilen. Det kan da være at vi også skal tale bagklap når du kommer med hardtoppen... :-)

Mvh Simon

-------------------------------------------
Speedster 74, Jagtvogn 69
(permalink) NYBOE Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Fedtfedtfedtfedt! Flot arbejde!

(permalink) Riis Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Tak for det Nyboe, glæder mig også til at få den malet og sat på bilen.

Simon: det kan vi godt finde ud af. Jeg tager lige en klap med når jeg kommer med hardtoppen så du kan se den

Vh Thomas

(permalink) gudich Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Vil lige teste om jeg kan smide et billede op, så I kan se min speedster med en hardtop og bagklap fra Riis.

image.jpg
image.jpg

-------------------------------------------
Speedster 74, Jagtvogn 69
(permalink) kew Member
Skrev for 9 years siden | | | |

ser godt ud..

att. Riis: har du prøvet om din gælle klap kasser på en intermeccanica ?

-------------------------------------------
Mail lhs AT kews . dk Mobil 40 790 356
The Low Headroom Shop check Facebook
(permalink) Riis Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Det ser godt ud Simon, det har du gjort godt. Tror min næste hardtop skal være mat sort, det ser faktisk ret godt ud.

Kew: hverken bagklap eller hardtop er afprøvet på andre mærker end Chesil. Ved faktisk ikke hvor forskellige de enkelte kit's er. Men det er da hurtigt afprøvet hvis man kommer forbi med en Speedster af anden race end Chesil

Vh Thomas

(permalink) slvgrspeedster Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Min kaleche sidder på ingen måde som den skal...
Er der nogen der har gode erfaringer med sadelmagere i Aalborg/omegn..?
Overvejer selv at afmontere og starte forfra - er der nogen manual fra Chesil vedr. montering?

Afmonterede lige den hvide nummerplade bagpå i weekenden. Og så til min skræk at de 4 huller den var monteret med ikke kan dækkes af min kommende sorte plade på 23x20 cm.... Suk - nogen gode forslag? Den dækkes heller ikke af en ramme.

(permalink) Riis Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hvis det er en Chesil, tror jeg godt du kan afmontere kaleche stoffet. Det må være ved rammen der går ned over forruden hvor stoffet skal afmonteres og limes påny. Kan ikke huske om Chesil manualen er til nogen hjælp, men det ved Frank A. Når kaleche stativet er monteret, skal glasfiberrammen sættes på forruden. Der smøres herefter lim på rammens forkant og når limen er fingertør, trækkes kaleche stoffet hen over rammen og trykkes fast. Når det er helt tør kan rammen trækkes af forruden og stoffet limes fast inde i rammen. Jeg har nogle billeder der viser processen. Billede 1 viser glasfiber rammen påsat forruden. Billede 2, stoffet trækkes hen over rammen (hvor der er påført kontaktlim på både stof og ramme. Stoffet holdes fast med tape. Billede 3. Stoffet er limet ind under rammen.

Går ud fra at din bil er malet?. Hullerne kan jo nemt lappes med glasfiberspartel, men ved ikke om en dygtig maler kan skjule resten?

Vh Thomas

image.jpg
image.jpg
image.jpg

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Manualen er ikke til nogen hjælp. Men som Riis også ved er det godt at være to så man kan holde, trække osv. I begge sider.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) slvgrspeedster Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Riis - ja det er en Chesil. Regner med at starter med at stramme kalechen op på den runde bøjle i bag og så gøre som du viste på billederne. Det betyder dog at trykknappen i siderne nok skal flyttes. Problemet er nemlig også at bagruden ikke er strammet ud - vandret. Og ja - fiber kan nemt lukke hullerne - er dog lidt træt af at skulle rulle den til maler. Og ja Frank - to mand vil nok være fornuftigt.

Ebbe

(permalink) Riis Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Har længe rodet med 2 ideer, som først nu er blevet til noget:

1. En ny motorgrill
2. Ekstra bremselys

Ekstra bremselys har jeg placeret under motorgrillen i "toppen" af motorklappen. Bremselysene er lavet af laserskåret acryl hvor jeg har placeret 10mm dioder.

Motorgrillen er ligeledes lavet af laserskåret acryl. Lamellerne er samlet med 6mm messing rør. Bremselysene ses også tydeligt hvis man bruger alu-grillen.

image.jpg
image.jpg
2015-04-12 17.55.08.jpg

(permalink) kew Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Fedt med de gæller
Jeg har også sat ekstra bremselys bag grill, jeg har købt en færdig fra thansen, det er et rødt rør med led i, som er bøjeligt

PS. Find andre Speedster på Facebook - Porsche 356 Speedster replica club Danmark

-------------------------------------------
Mail lhs AT kews . dk Mobil 40 790 356
The Low Headroom Shop check Facebook
(permalink) Riis Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Kew: Det vil jeg lige tjekke. Lyder spændende.

Vedr. gæller i bagklap: Jeg kan da støbe en til dig

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Din grill kommer ikke til sin ret på billeder. Jeg lagde heller ikke mærke til den i virkeligheden før solen faldt fra den rigtige vinkel. Flot lavet.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Riis Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Så er den 3 version hardtop færdig og testet. Større trekantvinduer og skjult B- stolpe. Og så ville jeg lige prøve en mat sort top

image.jpg
image.jpg

(permalink) kew Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Klart bedre

-------------------------------------------
Mail lhs AT kews . dk Mobil 40 790 356
The Low Headroom Shop check Facebook
(permalink) martin Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Ser godt ud.. Hvorfor er der en hest på taget?

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) kew Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Hest !! det er jo en pegasus (mobil oil logo) ;-)

-------------------------------------------
Mail lhs AT kews . dk Mobil 40 790 356
The Low Headroom Shop check Facebook
(permalink) Riis Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Yes - striber og Pegasus var et forsøg på at give den et mere racer agtig look. Nu mangler bare racerfælge og en spoiler der popper op ved 80 km/t :-).

Jeg er forøvrigt godt tilfreds med den mat sorte lakering. Det er ikke perfekt, men godt. Første gang det er lykkedes mig at male noget der ikke løber eller får appelsinhud. Ja det er stort set altid gået galt for mig, når jeg har forsøgt at male med sprøjte. Men denne gang fik jeg professionel vejledning fra Martin og så kørte det bare :-)


Reply »

You must log in to post.