Bay Crossover 72.
Fyn
type 4 men nummert er væk 1700 1800 måske.ka du måle slaglænden 66mm eller 71 .mvh poul
@Halvblind: Hvad gør at du gætter på 1700 eller 1800cc?
Jeg er helt blank mht, at artsbestemme den. Det eneste jeg kan se er at det er en VW ombytter motor, og så står der C på den.
Men den ser ud til at være adskilt. Så er det jo nemt at måle ventilstørrelse, slaglængde og boring?
Rasmus
Okay det må jeg lige måle.
Men er det en CU eller CJ eller andet?
en type 4 uden nr,men et c,muligvis en cu det er fræst til lodret blæs
Så i mener at en eller anden har fjernet et U eller J fra motornummeret, eller hvordan?
Den er ved at blive adskildt så den kan få nye lejer/stempleringe.
Men ville bar være helt sikker på hva det er for en, inden jeg bestiller dele.
Stemplerne måler 90mm
Og når jeg måler slidbanen på cylinderne er de ca 81mm
Er det så ikke en 2.0?
Hvis stemplet måler 90 kan det vist kun være en 1700 cc. En 2.0 har 94 mm i boring.
90 mm boring x 66 mm slag giver 1679
Det lyder som en 66x90 (1679ccm)... Altså en 1700 type4 motor.
Men er det så en CA eller CB motorkode.
Det er en C :-)
Helt ærligt hvad betyder koden egentlig? nu har du den skilt ad og kan stå med alle stumperne i hånden, så slipper du jo netop for at finde koden og slå op i en bog for at finde ud af hvad der er inde i din motor.
Men det er nok bare mig....
er slaget 81 ? .slaget er fra top til bund på stempel toppen når du drejer motoren rundt .den burde være 66mm som rasser skriver.
Det rigtig nok. Men syndes nu det er meget rart at vide hva der helt præcis er jeg ha;)
Jeg har målt slidmærkerne på cylinderen men jeg skal vel trække stemplets længde fra. Så det er vel de 66mm
inden du bestiller så træk løfterne ud og kik lidt på knasten om den ser fin ud,husk at mærke dem hvor de har siddet. den motor er noget bedre end end en cu motor
Det vil sige en 1700 type 4 motor er bedre end en 2000 type 4?
cu motorene er næsten alle slidt op .men der er jo også type4 2,0 med med motor kode gb .super motor
Ingen type4 motor er decideret dårlig. Men da den blev lagt i type2 lykkedes det alligevel at slå den ihjel. Tung bil, dårlig vedligeholdelse. Måske lidt plaget af at fabrikken forsøgte at nedtune den for at få den til at holde. Jeg syntes flere har haft bedre held med at lægge personvognsmotorer i dem. Især den 80HK indsprøjtningsmotor kører godt i en type2. Måske også fordi den tit blev lagt i en bil der var født med 1600 og derfor lidt lavere gearet.
Motorerne med hydrauliske ventilløftere er hårde ved knastakselen og vippearmsaksler. Så, ja, de virker opslidte når man skiller dem ad.
Jeg har selv i mange år betragtet type4 motoren som den ultimative type1 motor. Men 30 år har taget deres del efterhånden.
You must log in to post.