Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  aftrækker-værktøj søges...ikke længere.

Tags:
No tags yet.

(permalink) Gert Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Er der en venlig sjæl, der ligger inde med sådan et aftrækker værktøj til fordeler-drivakslen (se fig 8 på tegning) OG som vil låne det ud? Eller som har et alternativ til samme formål.

Jeg betaler selvfølgelig fragten, hvis det skal sendes.
Alternativt kan det hentes/retuneres, hvis det ligger fornuftigt ifht Randers.

www 001.jpg

-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Da jeg var i lære hos VW brugte vi en 6mm.Bahco stjerneskruetrækker. Når fjederen er taget op slår man skruetrækkeren ned. Den passer lige præcist uden at bruge vold og så har man et håndtag i drevet.
Hvis det ikke vil op kan man sprøjte med noget WD40 og forleden så jeg en der foreslog at man lige luner blokken med en varmepistol.
Pas nu på. Der er to shimsskiver under drevet. De bliver nede i blokken. De kan ikke gå forbi messingdrevet på krumtappen. Hvis du skal have dem op kan du fiske dem med et stykke tråd og når de skal ned igen smører man den ind i fedt så de klæber lidt. Sæt dem på en lang stang, eller skruetrækker. Stik den ned i hullet i bunden af blokken og lad dem dumpe ned og læg dem forsigtigt på plads.
Når du sætter drevet i igen skal du smørre hullet godt. Og så skal du regne med at det jo drejer sig lidt når du sætter det ned. Brug ikke vold. Det skal glide i. Du kan evt. polere hullet med en grov klud. Undgå at slibe.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) HMOERCH Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg blev lige lidt nysgerrig. Hvad er årsagen til at drevet skal demonteres?

Henning

-------------------------------------------
Mail: henning@moerchholt.dk. Tlf: 3166 7680
(permalink) Gert Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Tak Frank. :-)

Henning, forkert placering af strømfordeler, som er min egen dumme fejl :-/

-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) HMOERCH Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Ja, den er nok svær at komme uden om.
Jeg kan ikke huske om man kan slå stiften ud af akslen på strømfordeleren og vende skiven 180 grader??

Henning

-------------------------------------------
Mail: henning@moerchholt.dk. Tlf: 3166 7680
(permalink) Gert Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jo Henning, man kan faktisk nemt slå den stift ud og vende skiven 180 grader...., men ved ikke om det laver noget "ravage" mht tændingen? Har overvejet haft tanken ;-)

-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jo det kan man godt, men den havde jeg sku ikke set komme.
Man vender drevet rigtigt. Ingen grund til andet. På ældre modeller skal cyl. 3 også sidde rigtigt. Den tænder nemlig et par grader senere end de andre.
Der heller ikke noget grimmere end en VW-motor hvor kablerne sidder forkert.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Gert Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Operationen lykkedes! Fik langt om længe drivakslen op, med møje og besvær. Den 6 mm Bacho skruetrækker, passede perfekt. Tak for det råd, Frank.

Nu ser det rigtigt ud med strømfordeleren :-)

foto.jpg
foto a

-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback

Reply

You must log in to post.