Jeg skal have skiftet inderste pakning ved trækaksel på gearkassen, det er den der er en plade med nogle 8 mm bolte igennem.
Er det til at gøre uden at tage gearkassen/bagtøjet ud, jeg syntes ikke der er meget plads ??
65 Cabrio type1
Jeg skal have skiftet inderste pakning ved trækaksel på gearkassen, det er den der er en plade med nogle 8 mm bolte igennem.
Er det til at gøre uden at tage gearkassen/bagtøjet ud, jeg syntes ikke der er meget plads ??
Hvis det er på en 65` type 1, så nej.
Gør det fuldstændigt rent, og fedt fri.. Så kan du fuge rundt med rudelim.. Sikaflex..Eller hvad du normalt bruger. Bare du fuger den nederste halvdel, så er det tæt..
Det er STORT ARBEJDE at skifte pakninger, og selv om de bliver skiftet, kan det stadig være utæt.. Så en fuge, og problemet er løst.
takker for svarene, tror jeg vil prøve at fuge først så,
er rudelim det bedste eller er der andet produkt der klarer opgaven ???
Jeg bruger altid en fugemasse der limer..
Og det gør de fleste fugemasser.
Sikaflex
Simpson
Danalim osv osv.
Find en fugemasse i byggemarked, der limer på glas. Metal. Træ mm, så er det fint.
Det bliver ikke varmer, end at fugemasse fint kan holde. Bare det er rent inden du fuger. Sæt en lille 5 mm Gummi slange på studsen, så er det nemmere at fuge pænt, der hvor der ikke er plads.
Nå nu tager vi den op igen, det blev så ikke tæt, selv med den gode sika rudelim,
men nu er der lidt slør når bilen står på jorden kan jeg få den til at give sig, ligesom om at det er akslen inde ved bagtøjet der giver sig, og en gang imellem når man drejer på hjulet mærkes det som om at akslen giver slip et stykke og ikke tager ved noget,
hjælp kom med nogle gode råd, jeg overvejer at tage det ud og skille det ad, eller skal jeg begynde at lede efter noget andet ??
Der må da være nogen der har en ide om hvor sløren stammer fra når det ikke er lejerne, jeg kan ikke mærke sløren når bilen er løftet,
Du har nok givet den for lidt sikamam.
Ja det har jeg nok, men hvad styrer akslen inderst for det må jo være der der er noget galt, :-)
Som du fortæller det nu, er det noget galt!
Når du drejer på det ene hjul, vil det andet hjul som regel dreje modsat. Det skal gå let og fint, og ikke mærkes som om noget slipper eller gir sig.
Hvis du har fuget som jeg skrev, er det tæt.. Så måske er det knækket den låse ring, der holder diff spider gearhjul inde i diffet, og derved slår det ud i sidedækslet, og det bliver derved utæt, og den kan også hakke over..
Split den ad, og få det undersøgt.
You must log in to post.