Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Dårlig speederrespons på 1600 - karburator mistænkt! - Justering eller Repsæt?

(permalink) Chr Munk Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hej

jeg har lidt problemer med speedertøven på min std. 1600 (1302).

motoren kan fint tage omdrejningerne, hvis der roligt trykkes på pedalen, hvorimod den ved et hurtigt tryk "mister pusten" og falder i omdrejninger for derefter roligt at stige igen.

Jeg har mistænkt "Accelerationspumpen" i karburatoren, men ville lige høre om andre har oplevet lignende.

Mvh Chr Munk - Og lad os så få noget forår!

(permalink) Farmer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Check acc pumpe, som du selv nævner. OG
Kører du med originalt luftfilter eller en træls crom tingest ?
Platiner og kondensator (forudsat du har det)
tændingstidspunkt,
Forvarmning.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Mr-M Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Kan også være strømfordeleren, hvis vacuumregulering og eller centrifugalregulering ikke virker...

Delene kan jo godt gro sammen efter mange års tro tjeneste.

-------------------------------------------
Mvh.
Mr-M
(permalink) Rasser Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Evt. bare start med at checke spidsen på acc. dysen. Det er det rør du ser i toppen af karburatoren. Du kan nemt se om der kommer benzin ud her når du vipper gasspjældet.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Chr Munk Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hej igen

og mange tak for svar.

Til farmer, ja det er standard luftfilter.

Roteringsmekanismen i strømfordeleren er ikke umiddelbart groet fast, men har ikke testet ved vakumm - kun mekanisk (med hånden)

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Så sug i slangen og se om platinerne flytter sig. Gør de det, så sæt tungen på enden af slangen og se om de bliver "hængende"

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det er et kendt problem på motorer med dobbeltportede topper og en karburator. Hvis alting er i orden kan den narres til at køre nogenlunde.
Et tarmslyng eller bare en dårlig std. udstødning er nok til at den taber pusten.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.