Har nogen af jer oplevet at de inderste bøsninger på smallede forbroer har kort levetid?
I løbet af få hundrede km er der kommer ca 2mm mm slør i den øverste bærearm forinden, og det giver kæmpe slør ude på hjulet.
Lars 22850021
Har nogen af jer oplevet at de inderste bøsninger på smallede forbroer har kort levetid?
I løbet af få hundrede km er der kommer ca 2mm mm slør i den øverste bærearm forinden, og det giver kæmpe slør ude på hjulet.
Lars 22850021
Type 1 eller 2?
G.
type 1 , bærekugle bro.
Rullelejerne er udv. 46 og 50mm. Indv. dia. på rør er så 45,97-45,99 og 49,97-49,99mm.
Bøsningerne forinden er indv. 37,20-37,25 slidgrænse 37,38mm.
Men originalt er det en metalbøsning, som en plejlstangsbøsning, men den sidder i en kunststofforing. Som IKKE kan udskiftes. Den bliver siddende i røret og man skifter metalbøsningen. Ingen udvendige mål.
Jeg foreslår at du får lavet fire bøsninger i noget rødgods, bronze, messing eller lign. der kan optage fedt og som er f.eks. fem hundrededele større end de fiberbøsninger der sidder i nu og så limer rullelejerne med grøn Loctite.
Tak for målene, det bliver nye bøsninger..
Vildt med så meget slør. Man skullle næsten tro bøsningen var gledet længere ind :-/
Det var den ikke, men der er meget slør.
Problemet blev løst med andre og bedre bærearme og originale bakelit bøsninger fra en anden original Bro. Bøsninger er limet i forbroen. Problemet opstod da ejeren skampumpede forbroen fuld af fedt, og da bilen så bliver brugt skubber trykket fra fedtet 2 af bøsningerne for langt ind i røret.
Lars
Det hører nok med til historien at de gamle originale rullelejer og bøsninger klemmer i røret nu så der er håb om at de bliver siddende hvor de skal.
Og at dit uoriginale rør ikke har de "kørnerprikker" der gør at bøsningerne ikke kan komme længere ind end de skal.
I det hele taget ikke en opgave for en der ikke er håndværker at montere og køre med sådan en forbro.
You must log in to post.