Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  smalletforbrosbøsningsslørproblem?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Lars Olesen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Har nogen af jer oplevet at de inderste bøsninger på smallede forbroer har kort levetid?
I løbet af få hundrede km er der kommer ca 2mm mm slør i den øverste bærearm forinden, og det giver kæmpe slør ude på hjulet.

Lars 22850021

-------------------------------------------
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Type 1 eller 2?

G.

-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) Lars Olesen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

type 1 , bærekugle bro.

-------------------------------------------
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Rullelejerne er udv. 46 og 50mm. Indv. dia. på rør er så 45,97-45,99 og 49,97-49,99mm.
Bøsningerne forinden er indv. 37,20-37,25 slidgrænse 37,38mm.
Men originalt er det en metalbøsning, som en plejlstangsbøsning, men den sidder i en kunststofforing. Som IKKE kan udskiftes. Den bliver siddende i røret og man skifter metalbøsningen. Ingen udvendige mål.
Jeg foreslår at du får lavet fire bøsninger i noget rødgods, bronze, messing eller lign. der kan optage fedt og som er f.eks. fem hundrededele større end de fiberbøsninger der sidder i nu og så limer rullelejerne med grøn Loctite.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Lars Olesen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Tak for målene, det bliver nye bøsninger..

-------------------------------------------
(permalink) Rasser Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Vildt med så meget slør. Man skullle næsten tro bøsningen var gledet længere ind :-/

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Lars Olesen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det var den ikke, men der er meget slør.

-------------------------------------------
(permalink) Lars Olesen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Problemet blev løst med andre og bedre bærearme og originale bakelit bøsninger fra en anden original Bro. Bøsninger er limet i forbroen. Problemet opstod da ejeren skampumpede forbroen fuld af fedt, og da bilen så bliver brugt skubber trykket fra fedtet 2 af bøsningerne for langt ind i røret.

Lars

-------------------------------------------
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det hører nok med til historien at de gamle originale rullelejer og bøsninger klemmer i røret nu så der er håb om at de bliver siddende hvor de skal.
Og at dit uoriginale rør ikke har de "kørnerprikker" der gør at bøsningerne ikke kan komme længere ind end de skal.
I det hele taget ikke en opgave for en der ikke er håndværker at montere og køre med sådan en forbro.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.