Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Subaro motor

Tags:
No tags yet.

(permalink) Jrms Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Er der nogle mulighed for man kan betale sig fra og få synet en bobbel 1200 med en 250hk Subaro motor? Er min plan og montere subaroens bremser også? Eller hvad skal man finde af motor for det er muligt og få synet men stadig få godt med hk.

-------------------------------------------
Ny ejer af et stykke vidunder køretøj af en vw 1200 fra 1973
(permalink) Michas garage Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Glem det

-------------------------------------------
Vw type 1 hotrod og 1966 karmann ghia cab
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Du kan købe bremser til 160 hk. Start med at få trafikstyrelsen til at godkende det. På papiret. Men jeg vil nok også sige glem det. Køb en WRX og lave 450 hk i den. Det er nok nemmere.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Jrms Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Ja jeg spørger måske lidt dumt, men hvor kan man købe bremser til 160hk ? Og så er jeg blevet fortalt at hvis en svensker syner den i Sverige og har plader på den i 6 måneder kan man importere den til dk og få den synet, men selvfølgelig betale afgift igen? Passer dette? Og hvad kan man ellers ligge i af motor i en sådan bil.

-------------------------------------------
Ny ejer af et stykke vidunder køretøj af en vw 1200 fra 1973
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

hvis du har noget bevis på det rygte, så del det gerne med os - ellers må vedk der har fortalt dig det dokumenterer det, men det lyder ikke plausibelt.

du kan sætte en kompressor eller et opgraderingskit med topstykker og karbs så den får ca 60 hk - men det er dyrt.

og subaru er med U ;0)

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Henriksen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Flot billede Ib, men tror squ ikke at den havde 60 HK..

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

nej - men han skriver 1200 - grundformen er nok 34 hk - også burde 60 hk være muligt med okrassa eller judson mm. Men det er kun et statistisk gæt - det er korrekt.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) martin Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Der er ind i mellem nogle hurtige motorer til salg her på siden, til fornuftige penge.. 15o+ hk. Og det er rigeligt til en Bobbel.. Evt ring til get back on Track, han har mange motorer mellem fingrene. Der er også farmer.. Micha osv.
Jeg tror at der er mega meget arbejde i at lave en subaru Bobbel helt lovlig, hvis ikke umuligt.. Og en så ombygget bil er svær, når den skal sælges. Hvor i mod, en tunet vw motor er langt bedre, ved et salg..
Mvh Martin

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

http://www.kerscher-tuning.de/kaefer/?gruppe1=Bremsanlagen&gruppe2=Bremsanlagen%20VA

Det er også dem CSP og KB-service sælger.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Buddha_Uffe Member
Skrev for 11 years siden | | | |

http://www.bilgalleri.dk/marked/Bil/1606729-vw-bobbel-cab-subaru

-------------------------------------------
Kolding - 30384167 / 52390913
VW 1300 ´67
(permalink) Jrms Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Ja den har jeg set, men den er jo heller ikke bleve godkendt endnu

-------------------------------------------
Ny ejer af et stykke vidunder køretøj af en vw 1200 fra 1973
(permalink) Buddha_Uffe Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Nej det er korrekt, men du kunne gøre forsøget..? :-)

-------------------------------------------
Kolding - 30384167 / 52390913
VW 1300 ´67
(permalink) Jrms Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Ja :-) tør bare næsten ikke når nu de ander flinke mennesker fraråder det :-/

-------------------------------------------
Ny ejer af et stykke vidunder køretøj af en vw 1200 fra 1973
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

der er jo også lige en vandkøler der skal ha en del luft med sådan et rædsel i ;0)

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Customkai Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Den bil kan ikke synes som vw igen. Hele bagenden er blevet bygget 8cm bredere i vagerne for at give plads til ombygningen. Og du får den ikke godkendt med den motor.

(permalink) Jrms Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Er min plan og trække rør under bunden og så montere en lang lav køler ved foreste kofanger. Hvis dette er muligt

-------------------------------------------
Ny ejer af et stykke vidunder køretøj af en vw 1200 fra 1973
(permalink) Jrms Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Men hvis man bygger en wbx 1900 i hvad skal man så bruge af gearkasse?

-------------------------------------------
Ny ejer af et stykke vidunder køretøj af en vw 1200 fra 1973
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

den har kun 79 hk mener jeg - med moderat og fornuftig kørsel kan en org holde..

med hjulspind og hjernen i baglommen: en forstærket type1 gearkasse til omkring en halv snes tusinde kroner.

med dækrøg og hjernen hjemme under dobbeltsengen en hardcore forstærket gearkasse til et halv 100 tusinde.

du får den fornøjelse du betaler for ;0) - lidt ligesom at gå på luderbar - har jeg hørt.... ;o)

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Jrms Member
Skrev for 11 years siden | | | |

HAHAHAHA :-D Ikke forde jeg er en vildand normalt, men tror nu det er Best med en lidt stærker bare for en sikkerheds skyld :-) meeeen 50af de lange bliver vist for dyrt for mig

-------------------------------------------
Ny ejer af et stykke vidunder køretøj af en vw 1200 fra 1973
(permalink) lyder Administrator
Skrev for 11 years siden | | | |

http://www.blocket.se/stockholm/200_hk_i_bubblan__Subaru_EA82T_1_8L_Turbo_45130318.htm?ca=23_11&w=3

Mit forslag: Smid porsche bremser på og skift motor fra den originale til subaru, når du er på en lukket bane, 402m osv...

Ellers:
I det Vmax der er på gaden nu, er der en Mini Cooper med motorcykel motor. Det har taget ham flere år at få godkendt. Han har en bog på over 103 sider med godkendelser og attester om bilen skrevet af færdselsstyrelsen...

Når du går igang kan det betale sig at tage fat i en gut der hedder Preben Egelund - Han er manden der sammen med trafikstyrelsen kan godkende den slags...

-------------------------------------------

martinlyder@gmail.com
(permalink) martin Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Vedr gearkasse, så har jeg kørt med en 2o54 ccm motor, 15o hk og 228nm på en std gearkasse.. Bilen havde 8 tommer bagdæk, og den blev kørt alm hårdt, bilen har nu kørt 25ooo km, og skiftet ejer, der kører den noget hårdt,, og det spinner bare, uden problemer, jeg laver service på den..

Så en alm standard gearkasse er rimelig stærk..

Mvh Martin

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Jrms Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Tak Martin, men lige et par ting mere hvis er ok, hvilken gearkasse var det og hvilken motor. Mvh jeff

-------------------------------------------
Ny ejer af et stykke vidunder køretøj af en vw 1200 fra 1973
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

En type 4 motor.
De stærkeste std. gearkasser er fra efter 71-72, Til gadebrug holder std. gearkasse fint. Dog kan man dreje medbringerkonusserne, jeg ved ikke hvad de hedder, på 3 og 4. gear. På de ovennævnte gearkasser er de loddede fra fabrikken.
På ældre kan man eftersvejse dem.
Jeg lavede en type1 midt i 80 `erne med en 90 hk type4 motor. Den kørte i 20 år med flere ejere uden problemer og med den ældre type gearkasse.
Men hvis man vil behandle den som visse behandler en moderne bil, skal I tænke på at en forhjulstrækker slipper jorden når man ligger fra land. En bobbel sætter sig på de trækkende hjul. Gearkassen har brug for lidt forståelse.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Thomas Jrgensen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hvorfor ikke køre med alfa.

Der er flere biler der er og har været godkendte med Alfa motor i bygget.

Jeg er ved at bygge en buggy med en 1,7 QV med to dellorto påmonteret.

Mvh.
Thomas

PS. jeg har flanger til rådighed.
Hvis du vil vide mere så skriv mig en mail thomas@erlinord.dk

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det korte svar? En Alfa motor brøler og lyder godt, men der sker ingenting.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply »

You must log in to post.