Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Lader, lader være eller hvad ?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Nu er tiden igen for ladeproblemer. Der er allerede et par tråde om emnet. Jeg gik lige ud og satte et tangamperemeter på min trofaste vinterPolo. Eller et klemamperemeter. Et stykke værktøj jeg har købt for 25 år siden til 150 kr. Det tager to minutter at se om en dynamo/generator gør det den skal. Det er ligemeget hvordan det vender. Nålen slår bare ud til den anden side
Instrumentet bliver bare sat på pluskablet på batteriet:

Det første billede viser bilen sat til tænding, med lys og elbagrude tændte. Den aflader 10 ampere.
Næste billede viser bilen med startet motor og lige over tomgang med lys og elbagrude stadig tændte. Den leverer lidt over 10 ampere til batteriet. Nålen er kommet over på den anden side af nul.
Sidste billede kan være en snyder. Her kører og lader den stadig, men med forbrugerne slukkede. Grunden til at amperemeteret næsten ikke viser noget er at batteriet er fuldt opladet. Så lader generatoren ikke noget særligt.

webfor.jpg
webforbrug.jpg
webmotor.jpg

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) momme Member
Skrev for 10 years siden | | | |

kunne man få nogle fotos af dit instrument?? lidt længere fra??

skal det i serie som et "normalt" måle instrument...?? eller bare på ledningen.

tak,for den let forståelige forklaring

/morten

-------------------------------------------
morten soerensen,7080 boerkop,26214674...
1959 type1. Rat-Bug
1951 Chevy 3100
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Det er bare en metalklemme bag på uret. Som sættes uden på kablet.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) birke Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg forstår ikke hvordan instrumentet kan måle ampere hvis det ikke er i serie ?

(Hele strøm mængden skal jo gå igennem apparatet, for at den kan måle det...?)

-------------------------------------------
mvh Birke
Type 3 shortnose: venstre forskærm og Fastback bagklap søges.
(permalink) ove wikander Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Rundt om enhver ledning, hvori der flyder strøm, dannes der et magnetfelt (Ørsteds forsøg med kompasnålen). Jo større strøm, jo kraftigere bliver magnetfeltet. Det er dette felt instrumentet kan måle.
Hilsen lambove

-------------------------------------------
lambove
(permalink) birke Member
Skrev for 10 years siden | | | |

OK
Men så er der vel en del usikkerhed ifht vekslende spænding og diameter/ modstand på ledninger ?
Nogen der ved hvor nøjagtig sådan et apparat er ??

-------------------------------------------
mvh Birke
Type 3 shortnose: venstre forskærm og Fastback bagklap søges.
(permalink) Split261 Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Det er nøjagtigt nok, ellers ville værkstederne ikke bruge dem. De giver en fin måling på om den lader eller ej. Husk på hvis der skulle være 10% forskel på ledningerne, er det jo kun 1 ampere i forskel på resultatet.

-------------------------------------------
vwsplit.se
http://www.veteranposten.dk/flereAnnoncer.asp?Id=11698
52 & 62 Splits only. 20739887

Reply

You must log in to post.