Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Den optimale Type4 motor?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Peterwings Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Tja jeg er, som nogen ved, strandet i sofaen pga en knæoperation.

Når men til det som overskriften siger så har jeg gjort mig en del tanker om hvordan min motor til min doka skal laves. Jeg vil gerne have lavet den perfekte motor fra starten af og vil i den forbindelse gerne have de bedste råd til dette. Jeg køre med en 6rib 091 gearkasse og jeg har 225/50-17 på bagpå. På sigt kommer der nok enten en DC eller en AT type1 gearkasse på, men det er nok lidt ude i fremtiden.

Mine mål er:

Den skal trække godt.

Den skal kunne køre med det originale kølesystem og udstødning (er sku nok blevet for gammel til noget der larmer)

Den skal være så øknomisk som mulige når den skal bruges til feriekørsel (let højre fod)

Der vil blive bygget indsprøjtning på som enten bliver VEMS eller Megasquirt

Jeg har haft disse motorstørrelser i tankerne. 1910, 1970, 2056, 2165, 2200 eller 2,4. Jeg håber at indsprøjtningen kan hjælpe til økonomien.

Håber at nogen kan/vil hjælpe med forslag til toppe, knast, krumtap mm

Hilsen Peter

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk

Reply

You must log in to post.