Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Bremser: Kontrol/justering af trykstang?

(permalink) Mikkelbv Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Er ved at ordne det nye bremsesystem på min 1303 74'er. Kan ikke få ordentlig "modstand" på pedalen og har læst mig frem til det måske kan være trykstangen som ikke er justeret ordentligt ind? Har ikke selv monteret hovedcylinderen og pedalarrangementet har været afmonteret.

Hvordan kontrollere man at der er de par mm som skal være mellem stempelet og selve trykstangen, når det hele er samlet?

Håber i kan hjælpe, så jeg snart kan få den bette bobbel ud og køre :)

Mvh. Mikkel V

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

du skal spænde bakkerne hårdt ud på alle 4 hjul, og løsne dem igen - så de er lagt ordentligt til. - det er den mest alm fejl ved manglenden tryk.

de er ikke godt nok at justere dem ud til man mener de passer.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Mikkelbv Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Den er jeg helt med på.. Spænd bakkerne helt ud, løsne håndbremse kablerne, lufte ud og så skal de bagerste ha omkring 5-7 takker og 3-5 foran ;) Men aner ikke om trykstangen er justeret ind eller noget?

(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Du skal løsne dine bakker, så de lige slipper eller slæber let. Der skal kun være et par mm slup ved trykstangen. plejer at mærke ved at trykke med hånden. men juster bakker helt op som det første.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Du skal have ca. 20mm. frigang målt på pedalen. Men med mindre du har skruet på trykstangen er det ikke der du skal søge. Det mest almindelige er at nogen har strammet bremser ved at gøre frigangen mindre.
Hvis den er for stram ender pedalen med at blive for hård så man skal bruge flere kræfter for at bremse.
Kom nu ud at køre og så justere igen. Så skal du bare se.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Mikkelbv Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Så har jeg fået mere modstand på pedalen.. Trykstangen var så skruet ca. 10 mm for langt ind i hovedcylinderen, så der ikke kunne komme nok væske i den. Som skrevet, så er det ikke mig der har samlet bremsesystemet, da jeg var så dumdristig at købe bilen adskilt ;)

Bilen har ikke været på plader siden 92, hvor den blev kasseret til syn.. så har lige skulle ordne bremserne, så jeg kan få den på et par prøveplader inden syn ;)

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det var fint du fandt fejlen.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.