Hej..
Kan man skifte krumtap pakdåsen bag remhjulet uden at skille motoren ad??
Mvh Søren
tlf 30632847 http://www.bilbulen.dk http://www.copenhagenwings.dk
Hej..
Kan man skifte krumtap pakdåsen bag remhjulet uden at skille motoren ad??
Mvh Søren
Ja da, med et godt bredt koben , ingen problem.
Thomas
okay tak :)
Inden du går i gang med det, så tænk lige på at der ikke er nogen pakdåse. Hvis altså det er på en VW type1, 2 eller 3.
Er der ingen pakdåse?? Hvad er der så?
olieslynge på remhjul
Hmm. Hvad gør man så når der tisser olie ud bag hjulet? Er det nyt leje??
Nåå min fejl , tænkte på svinghjul sorry.....
OK ;)
Der er nærmest et tosporet "gevind" der skruer olien tilbage hvor det hører hjemme.
En VW er kun utæt der hvis den virkelig er slidt op eller krumtaphusudluftningen er tilstoppet. Eller man kører med en Taiwan alu-remskive.
Jeg har aluremskive på men den har den kørt med flere år uden problemer.. Men jeg har haft det pillet af her i vinter da jeg skulle male blokken. Kan det have noget at sige?
Måske du har ændret på krumtapsudluftning(udskiftet oliepåfyldningsstuds f.eks) da du alligevel shinede blokken op??
Hvis du har været meget ihærdig med maling omkring hullet ved krumtappen, kan du være uheldig at der er løbet maling ned i olieskålen og har lukket afløbet til krumtaphuset. Det giver normalt større oliespild jo længere motoren kører og nogle gange bliver olien smidt rundt i hele motorrummet. Hvis det er det kan du måske være heldig at opløse malingen ved at fylde oliekoppen med fortynder, ellers kun den sure vej, skil blokken fra hinanden og rens kanalen.
Mvh Kaj
Ok. Ja den slynger det faktisk rundt i hele motorrummet. Jeg tror lige jeg prøver at pille det remhjul af igen og ser hvordan det ser ud derinde. Det giver jo lidt mening med de tin som i skriver ;)
Det er underligt folk ikke kan lade være med at glasblæse, male, afsyre og hvad I ellers finder på med de motorblokke.
You must log in to post.