Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Fra 12v - 6v hvordan billigt.

Tags:

(permalink) Dogfather Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hej

Hvad gør i med de ting, som kun kan køre 6v når man har lavet 12v på resten af bilen?

Mvh Claus

-------------------------------------------
Bor på Amager.
Kører pt en 67’er splitbus
(permalink) kleinbusRonnie Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Bedst at skifte alt ud, men ikke billigst.
Efterhånden kan alt fås.

Alternativt noget voltdropper:

http://www.vwheritage.com/vw_spares_Voltage-reducer-12v-to-6v-adjustable-AC9989344_act_shop.product_pID_106982_lang_EN_country_GB.htm?crumbStartPage=3&crumbStartRow=91

Du kan også få nogle simple modstande, ikke justerbare.
Jeg kan bare ikke lige finde dem, men de virker ok på visker motor osv.

Ellers kan senere årgangsting tit passe på ældre med lidt mods.
Jeg kørte med årg 68 viskermotor på min 56 type1.

Og kører med type1 viskermotor på min splitbus, med 2 hastigheder.
Så afsted på stumpemarked..

R.

-------------------------------------------
kleinbusronnie@gmail.com 42920053
65' Splitbus Doubledoor
68' Westy camper
(permalink) Anne-Mette Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Bent har et anker som man skifter ud i viskermotorhuset det koster ca 250 kr. fra 6-12 - 2 min :), det har vi lige skifet i Ghiaen og det virker super :)

Og en 12 v bil kører fint med en 6 v starter.

-------------------------------------------
MIB AALBORG- KARMANN GHIA 14 1966 - VW 1300 DE LUXE/SKYDETAG 1969 OG VESPA 150 GL 1960

Reply

You must log in to post.