Hej jeg har en type 1 med en ab motor i bilen er fra 66 så det er ikke org motor kan det passe at den skal tænde 18grader før top det er der den går bedst stiller jeg den til de7.5 sætter den ud ved lidt høje omd platiner er ok og just rigtig
Hej jeg har en type 1 med en ab motor i bilen er fra 66 så det er ikke org motor kan det passe at den skal tænde 18grader før top det er der den går bedst stiller jeg den til de7.5 sætter den ud ved lidt høje omd platiner er ok og just rigtig
Tror måske der er sat anden rem skive på er gået ud fra TDC og 18 grader før
uden at være ekspert, er du sikker på tændingsrækkefølgen er korrekt.
Når jeg sætter den på7.5 mærket og platinere åbner og prøve lampen lyser køre de ad h til
Der er noget galt. 18 grader før TDC så ødelægger du motoren.
7,5 normalt og så ellers op til 11-12 alt efter hvor tunet/optimeret din motor er.
Ville nok prøve en anden prøvelampe og så ellers lige gå dine kabler osv igennem en gang til.
Du har husket at vende din klemme til tændkabel rigtigt ?? ellers får du også en fejlvisning der.
Og så skal tændingstidspunktet stilles på en kørende motor, ikke mens den holder stille.
Alternativt skift til elektronisk tænding så er du sikker på at det ikke er det der er i vejen.
en lille video http://www.youtube.com/watch?v=ulQmKU2weyI
Den video er meget god, men der er et par smuttere. Og så skal man som kontrol dreje motoren frem så lampen tænder og ikke tilbage på fordeleren så lampen går ud.
Jeg syntes sommetider der er en misforståelse vedr. elektronisk tænding. En elektronisk tænding skal stadig indstilles rigtigt.
Hej Frank der er ikke elektronisk tænding på bilen men den køre ikke godt hverken når jeg stiller den på 7.5 mærket med lampe eller når jeg bruger tænding pistoler og tager udgang punkt i nul mærket har købt sådan en facett tester som kan måle det hele arbejder tildaglig som teknisk råd giver hos citroen så det er ikke helt fremmed men tror bilen er sat sammen af flere bil dele
Det er jo ikke gode tegn at du er teknisk rådgiver hos Citroen :-)
Du må jo finde ud af hvorfor den sætter ud, i stedet for at stille den forkert i tændingen.
Om den måske reagerer negativt på at den måske kører med en forkert karburator/strømfordeler ?
Hvad sidder der på den 30 eller 31 mm. karburator ?
Ren vacuum eller både mekanisk og vacuumavancering i fordeleren og virker det.?
Kamvinkel 47-49 grader?
Hvis alt andet er i orden, og det må jeg jo så stole på at du kan måle og vurdere, så kan de ruste igennem i indsugningsrøret så de blander udstødning i indsugningen. Så kører de altså meget underligt.
You must log in to post.