Evt et ukomplet sæt.
pladearbejde udføres.
http://www.pladewerket.dk
info@pladewerket.dk 40426069
Evt et ukomplet sæt.
http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=1431037
Nu vil du gerne køre 130 selvom du har tagbagagebæren på :)
Jep :)
Men det sæt er for nyt :)
http://vwjudsonregister.tripod.com/buyandsellpage.htm
...måske kan du finde nogle her.
Og hvis du falder over en omdrejningsbegrænser til en type3 1500, der slå til ved 3000rpm må du gerne gemme den til mig :)
Du får da aldrig brug for en der står til så mange omdr. :)
Tror 1200 er nok :D
det 40 hk sæt som søren linker til kan man bruge det til en 1200 34 pumpe motor
Ja men min er en 30 hk :)
okay.
har selv overvejet judson tidligere, men syntes de er meget svære at finde og det lyder til de tit er i ret dårlig stand eller der mangler noget til sættet.
i mit hovede er det toppen af poppen med sådan et sæt og lækkert ser det også ud :)
Jeg regner med at finde et sæt der skal renoveres :)
Kan ikke lige se om det er til 30 hk
http://item.mobileweb.ebay.de/viewitem?itemId=200918567117&index=0&nav=SEARCH&nid=78358503226
Den ser ud til at være til 40hk...
Er det ik en kopi ?
det ligner en rotrex kompressor
Er der nogle i dk der kører med Judson på en 30 hk ?
aner det ikke men det vil jeg tro, skulle der være en der ude må i godt komme på banen med lidt billeder :D
Ja meget gerne og nogle tip om hvad jeg skal passe på ved et evt køb :)
Jeg kørte med judsonni 5-6år på min oval men solgte kittet for 5år siden.
Vær opmærksom på at selve rotoren ikke er slidt. Hvis den er i god stand er det ganske overskueligt at renovere den selv. Plus så ved man jo hvad der er lavet. Og delene kannkøbes ved George folchi i USA, utroligvflink og hjælpsom mand.
Judson kører super fedt og giver masser af på bundtræk, men min efaring er at man skal holde øje med olie temperaturen hvis man kører den hårdt på lange ture ( det gjorde/gør jeg!)
Hvordan ser jeg om rotor er slidt ?
Og hvor mange ekstra hk giver det?
Hvis slidserne hvor bladene kører er meget større foruden end forinden. Har vidst stadig en slidt rotor liggende i garagen.
Min gav med std fordeler og hjemme justering knap 40hk og senere med en 010 fordeler og dysning på rullefelt fik jeg den lige over 45hk.
Den vil jeg meget gerne se.
15 hk er da rigtigt fint. det er jo 50% ekstra
på typ skilt stå der type vw 1 det er ikke bobble men den first til vw motor 30hk 2 belt og en luft filter uden den extra studs på sidden .type 2 er til 34hk men kan monteres på de flest single port motor hvis man læse på nettet pass på en set som ikke passer sammen typ 1-2 blandet sammen, rotor som er slidt,forkert glas flask.p.s.en typ 1 er til 30 hk og afstand mellem pulley og de 2 bolte hule på manifold er ikke enes med typ 2 og 34hk.
p.p.s. man kan købe en nye rotor meget flot og meget dyre.bakalite vanes og lejer er ikke så slemt.købe den som pænest og mest komplet du vil spar tid og penge.
Du kan se her hvordan man ser sliddet. http://www.thesamba.com/vw/forum/album_page.php?pic_id=369821
mest alm. deler brugt til judson er 010 019 eller 050
Tak for info..
Det er et godt billede så ved jeg at jeg skal kigge efter det.
Det var så lidt.
Spørg endelig hvis der er mere.