Kan man sætte en 1300/1600 krumtap og cylindere/Stempler over i en 1200 blok.
mest fordi at man på den måde kan skjule lidt den lille konstruktive ændring.
og kan det eventuelt være en pumpemotor?
På Forhånd tak Dragi :)
Kan man sætte en 1300/1600 krumtap og cylindere/Stempler over i en 1200 blok.
mest fordi at man på den måde kan skjule lidt den lille konstruktive ændring.
og kan det eventuelt være en pumpemotor?
På Forhånd tak Dragi :)
Ja hvis 1200 blokken er så ny at den har to reduktionsventiler til olietrykket.
Tak Frank. er det og det er det sikkert nødvendigt at skifte lejepander til krumtappen hvis alt tages fra en frisk motor?
Næ ikke nødvendigvis.
Super..
Nogen der ved hvad afgiften er.
fra 1200 til 1600
du behøver ikke at betale afgift - uanset hvad du betaler, overskrider du 20% - og det er ikke lovligt uanset om du betaler en million.
men siger du det ikke til noget, så går det måske, ihvertfald indtil det går galt .....
og spørger du nu - jamen hvad gør jeg så - så er svaret at vil du, så bryd loven.
eller la vær.
Så det kan ikke gøres lovligt?
eller er det bare mig der misforstår!
Jo 1600 kan gøres lovligt. Men du skal betale ny afgift af hele bilen. Man kan ikke betale for en større motor mere.
Ja for hvis du ikke betaler, er det farligt at køre med.
Det står i loven.
Martin
Okay. Men afgiften på så gammel en Svend kan da ikke være så dyrt. Eller?
Nej men pengene går lige ned i et bundløst hul og gavner ikke dig eller din bil noget som helst.
Sandt Frank. Men sådan er det danske told og skat. Bare se ejendomsskatten. Fuldstændig latterligt.
Og alligevel overvejer du at betale. Er du socialdemokrat?
Ha ha nej. Og det bliver jeg aldrig.
Vedr. "hvis blokken er så ny at den har to reduktionsventiler til olietrykket."
- Hvor afgørende er det helt præcis at man også har denne (nr 2)..?
- Og fra hvornår kommer de med olietryks kontrolventilen..?
mvh Henrik
hvad med bremserne - er det fint med tromler på alle 4 ved sådan en motorforøgelsen?
Det er ikke afgørende som sådan Henrik. Kun en måde at kende en 1200 blok der er ny nok til at den ligner en 13-1600 blok indvendigt.
To ventiler kommer i august 1970 på 13-1600 jeg tror først det kommer i 72 på 1200. Motoren hedder stadig D i kendingsbogstav.
1600 kan godkendes med tromler på alle fire hjul. Men personlig erfaring siger at det også er smertegræsen for tromler.
ok. har en 1200 blok fra august 71 med 2 ventiler, men det jo også en 72 model :-)
You must log in to post.