Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Kan man lave en fed motor af disse ting ??

(permalink) ricky Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Toppe 044 cnc portet. Ventiler 40-35
Lettet svinghjul
Knast engle w110
Cb perfomance vippetøj 1.25:1
Empi Dual 40 hpmx kap
Magna perfomance spark 2 strømfordeler
Male 1914 cylinder
Modvægtet krumtap 69 mm

Gammel blok as41 bliver flugt boret med over størelse lejer ( forslag til gode lejer )
Bliver også lavet med det rigtige comp forhold 1:8.5 eller 1:9

Kan det blive en god motor og er der en der er god til at samle motor her inde evt get back on track ??????
Og er der noget jeg mangler finder større olie sump 30mm olie pumpe samt front olie køl

Mvh Ricky

image.jpg
image.jpg

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Du skal beholde std. Størrelse pumpe og så sørge for at få en pumpe der har den rigtige tolerance i forhold til krumtaphuset. 9 ud af 10 er for løse.
En W 110 er ikke beregnet til højløft vippetøj.
Køb en tysk krumtap med påsvejsede kontravægte.
Empi karburatorerne ved jeg ikke noget om, heller ikke tændingen.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) ricky Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hej Frank krumtap er købt csp på svejst modvægt tysk
Har du en ide til vippe tøj eller knast vil gerne have bund træk ikke top fart

Frank krumtaphuset kan det ikke bores op til over størrelse lejer brudte det ikke løse det problem vis det er der
Forslag til lejer

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Lejer? Org.kvalitet.
Knast? Køb hos Farmer.
Vippetøj? Org. Bygget om med bolte og bøsninger.
Krumtaphus? Nogen gange.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) slumf Member
Skrev for 11 years siden | | | |

En w110 ER beregnet til både std. Og 1:1,25 vippetøj

-------------------------------------------
Silkeborg -- 53602571
73'r 1303 # Sælges
Turnkey motor sælges
(permalink) Farmer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

"En w110 ER beregnet til både std. Og 1:1,25 vippetøj "

NEJ. Men folk bruger det alligevel, og slipper afsted med det 3 ud af 5 gange.

Tilføjelse af 1,25 vipper på feks en W110 knast giver IKKE bedre moment i bunden af omdr., den taber typisk moment op til ca. 2800 omdr. og flytter peak moment og peak hk 2-300 omdr opad.

Hvad er det for toppe du har købt ? CB CNC round port ?

En W110 knast er nok liige på kanten af hvad jeg ville kalde en god knast til sådan en motor, hvis man er ude efter meget bundtræk. Jeg ville nok vælge en Web 119 eller en 218 på 105 LC eller en CB 2239.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) slumf Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Torben. Dvs. At når f.eks. Aircooled.net skriver at den er beregnet til begge dele, så passer det ikk?
Men giver dig ret i at bundtrækket ikk bliver bedre med 1:1,25 vippetøj

-------------------------------------------
Silkeborg -- 53602571
73'r 1303 # Sælges
Turnkey motor sælges
(permalink) ricky Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Ja det er cb toppe ja og ja det med knasten det er købet til en 1600 men tænker giver den gas fra starten af og bygger en god 1914 cc

Det er et far og søn projekt er sku træt af at han hele tiden spiller computer han skal sku lære at være sort under neglene
Er selv udannet Jaguar mekaniker i tidernes godmorgen der efter smed så tror at forudsætningerne er der for at bygge en fræk vw eller håber jeg

(permalink) Farmer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Slumf - Opinions vary. Grunden til at jeg siger som jeg gør, er, at hvis man monterer 1,25 vipper på en W110 knast, så accelleres ventilen ligeså hurtigt op og tilsvarende ned igen, som hvis man brugte en VZ knast. Ja faktisk endda på oversiden. det resulterer i, at hvis man skal udnytte 1,25 vipper på førnævnte knast så er man nødsaget til at køre med dobbelte ventilfjedre, OG have topstykker som "betaler" for det ekstra løft på ventilen, så motoren rent faktisk yder noget mere på toppen fremfor bare at flytte rundt på kræfterne og så måske lige give et par hk mere. Faktisk er det sådan, at de fleste ville få et bedre kraft område, hvis de brugte pengene på at bearbejde topstykkerne og tilpasse kompressionen til knasten etc.
Når man så gør det på denne måde (med 1,25 vipper)må man acceptere at sæder, ventilstyr og ventiler slides unormalt hurtigt. Endvidere bliver "knasten" - dvs. vippetøjet meget larmende, men det er der så nogen der er ligeglade med.

Ricky.
Hvis du er uddannet Jaguar mekaniker burde grundlaget for ny lærdom da absolut være til stede ;-)
- Det første du skal gøre dig klart er, at ALT hvad du har lært om motortuning, ud over ting der omhandler flow og dimesionering, kan du lægge på hylden. En luftkølet VW eller Porsche "is a totally different animal". Når du har accepteret det, så kan vi begynde at fylde på igen. Så skal det nok blive godt.
Jeg synes det er fint med far/søn projekter. Det elliminerer som regel osse de værste upsedasser.

Det første du skal lære er, at "Billigt er ikke altid godt"

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Farmer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

PS. Kan se at det er en roadster i er igang med. - Har den været på plader i DK ?

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) slumf Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Point Taken ; )

-------------------------------------------
Silkeborg -- 53602571
73'r 1303 # Sælges
Turnkey motor sælges
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Lyt nu til Farmer. Han har rodet med mange 1914"

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) ricky Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hej farmer ja den har været på danske plader synet med konstruktive endringer så det skulle bare være at give den gas har sku også lige bygget 70 m2 garage med første sal til dele og værktøj bare lækkert

Farmer det Tlf nr der står på din profil er det et man må bruge

Mvh ricky

(permalink) Farmer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Godt.
Jaja.
Bedst mellem 1530 og 1900 og selvfølgelig weekender.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) ricky Member
Skrev for 11 years siden | | | |

rigtigt lækkert farmer ringer en af de nærmeste dage takker

(permalink) Fastoldvw Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Kan godt lide disse tråde hvor man snakker komponentvalg og knastvalg i forhold til kubik/kompression/ventilstørrelse osvosv..

Ricky, hold den endelig kørende med mere info om hvordan det skrider frem ;-)

Det skal nok blive en fin motor :-).

-------------------------------------------
(permalink) ricky Member
Skrev for 11 years siden | | | |

iiiihhhh der er lige kommet mail fra cps i Tyskland min modvægtet krumtap er på vej
sammen med de nye 1914cc cylindere

så fredag er det jul igen

(permalink) ricky Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hej farmer ringer til dig imorgen har lige et par spørgsmål omkring motor og vippe tøj

Mvh Ricky


Reply

You must log in to post.