Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Stødstangs rør

Tags:
No tags yet.

(permalink) ian Member
Skrev for 11 years siden | | | |

skal til at skifte stødstangrør, nogen der har billede af hvordan man skal løsne topstykker og hvordan og hvormeget de skal spændes igen, fik fortalt at det ik er helt lige meget hvordan man løsner dem nemlig.... er altså ude efter hvilken møtrik der skal løsnes/spændes først, og hvad moment der skal til, på forhånd tak

-------------------------------------------
/ian lindholm-clausen

VW Type1 59´
(permalink) paer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

har du ikke en haynes manual?:)

-------------------------------------------
28 29 68 50
Paer_dk@hotmail.com
(permalink) ian Member
Skrev for 11 years siden | | | |

jeg har ingen ting :D er bare en dum maler som prøver sig frem :D

-------------------------------------------
/ian lindholm-clausen

VW Type1 59´
(permalink) Red Bug Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hvis der er flydende pakning imellem, så brug en varmepistol, og varm dem meget og,
og brug så en plast hammer og slå dem forsigtigt løs, de kommer hurtigt når først pakningen er 'flydende'
Men køb dig en manual som paer skriver, jeg har den der hedder So wird's gemacht
VW kaefer fra 1960 - 1986

-------------------------------------------
Red Bug
Old School Beach Buggy
K!m
(permalink) ian Member
Skrev for 11 years siden | | | |

hmm man må da kunne finde de sider online så man ik skal til at købe bogen :D

-------------------------------------------
/ian lindholm-clausen

VW Type1 59´
(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 11 years siden | | | |

hvis du trykker på håndbøger er der lidt .

http://www.copenhagen-aircoolers.dk/p/manual-arkiv.html

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) ian Member
Skrev for 11 years siden | | | |

takker

-------------------------------------------
/ian lindholm-clausen

VW Type1 59´
(permalink) ian Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Har nu kigget en del af de manualer igennem, syntes ik jeg kan se noget om at man skal starte med at løsne en bestemt bolt på toppe, fik fortalt at man skal løsne i bestem rækkefølge, ligesom når man skal spænde dem igen :D

-------------------------------------------
/ian lindholm-clausen

VW Type1 59´
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 11 years siden | | | |

af med køleblik, udstødning osv (husk termostaten), af med ventildæksel, af med vippetøj, af med alle 8 møtrikker der holder topstykket (ikke i nogen bestemt rækkefølge), af med topstykket, mærk cylindrene og stødstænger med numre da stødstænger, cylinder og stempel skal passe ens igen, rengør alle anlægsflader på cylindrene, blok og topstykker og her skal du være grundig.

Derefter skal du den anden vej. Inden du sætter de nye stødstangsrør på skal du lige give dem et vip i hver retning med tommelfingren i enderne- og så på med dem Husk glemmepladen under cylindrene. Spænd topstykkerne med først 1,5kg og derefter med 3,5kg i rækkefølgen:

5 1 4 8
7 3 2 6

Dette er grebet ud af min syge hjerne, så du skal nok lige have bekræftet korrektheden andetsteds. Det er muligt jeg husker forkert med momenterne og rækkefølgen og har ikke lige mulighed for at slå det op da jeg er på job. Men det er en rimelig operation at gå til.

Er du grundig bør du også gå dine ventiler efter, men det er en anden historie :-)

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Rene_Jensen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

eller køb et sæt stødstangsrør fra CSP der er fjeder påvirket så kan du skifte det hele på under 2 timer og du skal ikke have topstykkerne af, kun vippetøj og stødstænger ud, er så meget nemmere :-), og holder sig tæt længere

-------------------------------------------
Tlf 40126767 efter kl 15 pga natholdsarb.
renejensen72@gmail.com
Sted: Bjerringbro Midtjylland
(permalink) ian Member
Skrev for 11 years siden | | | |

havde tænkt på dem som er fjeder påvirket, men valge rustfri i stedet :D

-------------------------------------------
/ian lindholm-clausen

VW Type1 59´
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Smart move :-)

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Meinertz Member
Skrev for 11 years siden | | | |

topstykkerne skal spændes i to forskellige cykluser og moment. køb dig nu en bog..

-------------------------------------------
brug ik' vold - find en større hammer
MOBIL: 22484647
1200 70' sparekafer
(permalink) Meinertz Member
Skrev for 11 years siden | | | |

A cyklus skal spændes med 1kgm og B med 3.2
og vippetøjet med 2,5

20130514_180834.jpg
20130514_180840.jpg

-------------------------------------------
brug ik' vold - find en større hammer
MOBIL: 22484647
1200 70' sparekafer
(permalink) ian Member
Skrev for 11 years siden | | | |

hvorfor købe en bog når i nu har alle info til mig :D

TAkker for jeres hjælp :D

-------------------------------------------
/ian lindholm-clausen

VW Type1 59´

Reply

You must log in to post.