af med køleblik, udstødning osv (husk termostaten), af med ventildæksel, af med vippetøj, af med alle 8 møtrikker der holder topstykket (ikke i nogen bestemt rækkefølge), af med topstykket, mærk cylindrene og stødstænger med numre da stødstænger, cylinder og stempel skal passe ens igen, rengør alle anlægsflader på cylindrene, blok og topstykker og her skal du være grundig.
Derefter skal du den anden vej. Inden du sætter de nye stødstangsrør på skal du lige give dem et vip i hver retning med tommelfingren i enderne- og så på med dem Husk glemmepladen under cylindrene. Spænd topstykkerne med først 1,5kg og derefter med 3,5kg i rækkefølgen:
5 1 4 8
7 3 2 6
Dette er grebet ud af min syge hjerne, så du skal nok lige have bekræftet korrektheden andetsteds. Det er muligt jeg husker forkert med momenterne og rækkefølgen og har ikke lige mulighed for at slå det op da jeg er på job. Men det er en rimelig operation at gå til.
Er du grundig bør du også gå dine ventiler efter, men det er en anden historie :-)