Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hvilken knast til T1 dobb. Port 1600 std. Med kompressor.

Tags:
No tags yet.

(permalink) Søren Steffens Jensen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hej. Nogen der har erfaring med hvilken knast man skal bruge til kompressor.
Opbygning som følger:

1600 pandekage med dobb. Port toppe. T3 fra 72.
Lille Aisin kompressor ( mellem 0,3 & 0,5 bar tryk).
Dobb. 36 mm weber (faldstrøms).

Nogen forslag.
Det er low budget.. Ellers kan man jo alt.

-------------------------------------------
72 Type3 Fastback
(permalink) martin Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg har en standard knast i min 16oo type 1 kompressor motor.. Det kører perfekt. Trækker ud til 56oo omd, og trækker fra 11oo omdrejninger i bunden.

11o hk og 19o nm. Ved o, 7 bar.

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Søren Steffens Jensen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Det lyder perfekt. Så har jeg noget at stræbe efter.
Jeg tvivler godt nok på at jeg kan nå 0.7 bar med min lille kompressor.
Men skal jo starte et sted

-------------------------------------------
72 Type3 Fastback

Reply

You must log in to post.