Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Gearkasse vil ikke i gear

Tags:
No tags yet.

(permalink) Dogfather Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hej

Jeg har monteret en "nyere" gearkasse i min 57'er og det var fint nok. (Har kun kørt et par hundrede meter uden problemer) Men nu børster den tænder når jeg prøver at få den i gear. Jeg har prøvet at justere koblingen men det hjælper ikke... Hvad fa.... Kan det være?

Mvh claus

-------------------------------------------
Bor på Amager.
Kører pt en 67’er splitbus
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Koblingen kan ret beset ikke justeres så den virker. Den skal have 25mm. spillerum ved pedalen, så passer det. Virker den ikke er der noget andet galt.
Flere oplysninger - hvad gør du og hvad gør den ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Dogfather Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Når motoren ikke er startet kan jeg mærke gearene men når jeg så starter motoren så går det galt... Kan nogle gange gå i et højre gear fx 3.

-------------------------------------------
Bor på Amager.
Kører pt en 67’er splitbus
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Ja så er det galt med koblingen

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Dogfather Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Koblingen er ny... Er det bare at prøve at blive ved med at stramme den op?

-------------------------------------------
Bor på Amager.
Kører pt en 67’er splitbus
(permalink) Bo Alstrup Member
Skrev for 10 years siden | | | |

nu er det ikke et motor ophæng der er dårligt prøv evt at sætte den i gear slukket og skub bil frem og tilbage og se om motor og gearkasse bevæger så unormalt meget
mvh bo

-------------------------------------------
Mail boalstrup@stofanet.dk
tlf 25173329
(permalink) martin Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Du skal kontrollere at armen på gearkasserne er lige lange.. Den arm hvor du fastgør kablet.. Hvis den arm der er på din ny gearkasse er lang model, så har du ikke udveksling nok, til at koble ud..
Armen skal skæres over og svejses kortere.

Alle de gearkasser jeg har fået fra csp, er lang model arm.. Hvor de fleste bobler kører med kort, og så Gør bilen nøjagtig som du beskriver..

Du skal ikke kører med det, før du har tjekket den arm.. Hvis du spænder kablet så hårdt op at den kan koble ud, risikerer du at lægge et konstant pres på svinghjulet, og i værste fald, sætter motoren sig, da den brænder varm då endelejet.. Det har jeg prøvet, og det er rigtigt dyrt,!

Der er lidt triks til at korte armen op, når du når der til..

Mvh martin

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Dogfather Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hej Martin

Hvor lang er den lange arm og hvor lang er den korte? For nu vil den godt skifte men den er spændt næsten i bund på gevindet :-/

Mvh Claus

-------------------------------------------
Bor på Amager.
Kører pt en 67’er splitbus
(permalink) martin Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg kan ikke huske de mål.. Men jeg ville vente med at køre,, ind til du har styr på det. Jeg smadret en helt ny 1914, pga af dette..

Det er Ca 1,5 cm forskel, og de kan ikke byttes rundt.. Den skal svejses.

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Dogfather Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Okay lyder interesant... Jeg målte på den den er ca.10cm total og ca.8cm hul til hul.

-------------------------------------------
Bor på Amager.
Kører pt en 67’er splitbus
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Så skal du jo bare sammenligne med den gamle :-)

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Dogfather Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Ja det ville jeg godt men den har jeg ikke :-)
Så derfor min uvidenhed...

Mvh claus

-------------------------------------------
Bor på Amager.
Kører pt en 67’er splitbus
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Ok. Jeg kan da gå ud og måle på to.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Den lange er 90mm fra midt til midt og den korte er 75mm. Bare målt med et målebånd. Det passer fint med hvad Martin siger.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Dogfather Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Okay tak

-------------------------------------------
Bor på Amager.
Kører pt en 67’er splitbus
(permalink) Fridolin Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Det kan også være røret inde i ramme-tunellen der har løsnet sig..

-------------------------------------------
berg.m@webspeed.dk
22772343
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Ja der er mange muligheder på så gammel en bil. Jeg glemmer tit at foreslå almindelige fejl fordi jeg går ud fra at de ting er rettet under renoveringen af folks hobbybiler.
I dette tilfælde adskildelse af pedaler, rengøring og smøring. Opsvejsning af krogen til koblingskablet og eftersvejsning af røret i tunnelen.
Til slut er bilen samlet med et nyt koblingskabel, føringsrør og justermøtrik.
Derefter kan vi så tage alle de mærkelige fejl der kan opstå og prøve at hjælpe med dem.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Dogfather Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Tak for hjælpen rødder

Tror jeg har fået løst problemet :-)

-------------------------------------------
Bor på Amager.
Kører pt en 67’er splitbus
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Nåh :-) Hvad gjorde du?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Dogfather Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Længden passede så jeg spændte den op :-)

-------------------------------------------
Bor på Amager.
Kører pt en 67’er splitbus
(permalink) Rasser Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hmmm...altså du gjorde som Frank først foreslog, altså justerede koblingen korrekt op?

image.jpg

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Dogfather Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Ja det gjorde jeg. Men jeg var ikke klar over de andre ting som blev forslået så det kunne lige så ha været det.
Den havde kørt kort på et tidspunkt med den første indstilling og så drillede den ligepludselig men det skal siges at jeg har lavet en masse på bilen i mellem tiden så det kan godt være at jeg har lavet noget rod :-)

-------------------------------------------
Bor på Amager.
Kører pt en 67’er splitbus
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

:-)

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.