Hvad kan det være når mortoren kommer i høje omdrejninger begynder der vibrationer i bilen. Motoren er renoveret og trygplade er også skiftet , men har en ide om svinghjulet kan sidde løs selvom den er spændt fast og en omgang mere :-))
Hvad kan det være når mortoren kommer i høje omdrejninger begynder der vibrationer i bilen. Motoren er renoveret og trygplade er også skiftet , men har en ide om svinghjulet kan sidde løs selvom den er spændt fast og en omgang mere :-))
Så ville jeg tage den ud og kontrollere det. Hvis det er en type1 motor skal det spændes 30 kgm. Man skal ikke tælle omgange.
Men om det er svaret på dit spørgsmål, ved jeg ikke.
Er spændt 30-33 kgm ! Kan det være sving hjulet møtrikkens leje der er slidt ,så høj gear akslen der driller?
Hvis vi nu tænker os om. Hvornår kører det leje så? Det kører ikke når bilen kører. Kører det når der er koblet ud -? Nej vel, så stopper gearkassen med at køre. Det leje støtter kun højgearakslen ved til og fra-kobling ikke ?
Har du skiftet nogen af delene ved renoveringen -
Kan svinghjulet sidde skævt?
Hvornår gør den det, belastet, ubelastet -?
Ja det er da rigtig.. det kommer oppe i omdrejninger nok ved 2000 omd. Der er skiftet lejer og de verse,der er ingen mislyde i mortoren
Tag den ud og find fejlen.
Et forsigtigt gæt.
Den går på 3 cylindre?
You must log in to post.