Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  1835 Motor køre kun på 2cyl

(permalink) Martin67 Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hej alle

Er der en eller flere der kan hjælpe!?

Min motor kører kun på 2 cylindre venstre side, det er en 1835 med dobbelt karburator. Den har køret fint indtil fornylig hvor den begynder at kører lidt ujævnt når den har kørt lidt. Jeg troede det var tænd spolen?
Nu er de som om den drukner i højre side der fin gnist hvad jeg kan se og har også målt tændkablerne igennem og de ligger på omkring 1000 om.
Jeg syntes det er som om der kommet benzin i olien, olie standen er steget og det lugter af benz. Hvad kan,det skyldes? Måske ventilerne?
Ingen mislyde.

Karburator eller ventilerne er mit bedste bud er her noget der kan hjælpe mig?

Mvh martin

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hvis den kun kører på to og man bliver ved at køre kan det da godt være at der kommer benzin i olien når den ikke kan brænde det af.
Eller kommer der benzin i olien fra en defekt benzinpumpe?
Juster ventiler og tag en kompressionsprøve.
Skru fire nye tændrør i den bagefter.
Rens karburatorerne før du starter den igen. Vær især opmærksom på tomgangsdyserne.
Hvilke karburatorer?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Pacha Henrik Member
Skrev for 11 years siden | | | |

og skift olien

(permalink) oldkarmann Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Husk også at kontrollere gummi muffer på udligningsrør for revner. Det kan også være nåleventilen i i højre karburator det kan det godt være... jeg syntes det lyder voldsomt med så meget benzin i olien god fornøjelse.

-------------------------------------------
karmannknud
(permalink) FBA Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Nåleventil lukker ikke/flyder defekt i den højre karburator, den drukner og benzinen løber i olien.

Frank

-------------------------------------------
Kan det skilles- kan det laves....
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Ja den sidste er faktisk meget sandsynlig. Så skal du tage luftfilteret af og kigge ned og se om det drypper. Både når den kører og når den er slukket, på varm motor.
Hvis den så har "druknet" tændrørene kan man godt komme ud for at de ikke vil komme sig igen.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) HMOERCH Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Måske nikketøjet har løsnet sig i den ene side
Henning

-------------------------------------------
Mail: henning@moerchholt.dk. Tlf: 3166 7680
(permalink) Steen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Og husk så lige at skrive her hvad du finder ud af. Det kunne være det kunne hjælpe andre senere.

-------------------------------------------
VW 1302 '72 spet(a)post.tele.dk
Med VWenlig Hilsen
Steen
(permalink) Martin67 Member
Skrev for 11 years siden | | | |

hej indtil videre har jeg haft karburatoren skilt ad, justerede svømmeren så den afstanden var ca.6mm fra top.

det hjalp men den kører og hakker noget i mellegas område og ved omkring 4000 omr.

køre fint i tomgang og når den får lidt gas. måske karburatorene skal instilles det er drla 40mm


Reply

You must log in to post.