Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Vil ikke starte

Tags:
No tags yet.

(permalink) Mro Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hjælp jeg har svejst på udstødning og havde begge poler af batteriet og nu kan jeg sket ikke få liv i min t3 er der nogen der har erfaring med at der kan være gået et relæ eller andet

(permalink) slumf Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hvis du havde polerne af batteriet, har det intet med svejsningen at. Gøre
Mon ikk der en ledning der hoppet af eller knækket?

-------------------------------------------
Silkeborg -- 53602571
73'r 1303 # Sælges
Turnkey motor sælges
(permalink) Mro Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hej tak fordi du svarer, det vil jeg jo heller ikke mene, har svejset med elektrode fordi mit CO2 værk er blevet stjålet. Jeg tænkte at det måske kunne gøre noget. Den trækker motor rundt men virker ikke som om den forvarmer. Den startede fint før jeg tog polerne af batteriet.

(permalink) jimmy Member
Skrev for 11 years siden | | | |

har du kigget sikringene efter?

(permalink) brotgaard Member
Skrev for 11 years siden | | | |

det kan rent faktisk godt have med svejsningen at gøre. når et svejseværk "tænder" giver det nogle meget høje spids spændinger , det kan derfor med fordel være en god ide at lade batteriet sidde tilkoblet da det snupper de høje spændinger fra svejsningen. elektrode svejsere er værre end co2 svejsere til at ødelægge elsystemet i biler. der kan ved bla. berner købes en lille box med 2 kabler der tilkobles batteriet mellem plus og minus ved svejsning , og det skal især bruges ved nyere biler med meget elektronik.

-------------------------------------------
brotgaard@esenet.dk
307039enogtyve
(permalink) Mro Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Tænkte godt på det måske havde noget med det at gøre, ved i hvad der jan være gået i stykker.

(permalink) Mro Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Er der et relæ eller andet der kan være brændt af

(permalink) brotgaard Member
Skrev for 11 years siden | | | |

sikkert spolen i et relæ der er brændt af , når man svejser og der fx er dårlig stelforbindelse , ja så trækker svejseværket stel gennem alt muligt som relæer , speeder og koblingskabler.sikkert dit forvarme relæ der er gået en tur. prøv at måle på spolen på relæet med et ohm meter om der er gennemgang i spolen.

-------------------------------------------
brotgaard@esenet.dk
307039enogtyve
(permalink) slumf Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Man ska ikk la batteriet være koblet til mens man svejser, så har man pænt stor chance for at det ødelægger generatoren
Men ja man ka få en box til at montere mellem polerne så behøver de ikk skrues af, uden den af med minus... Hvis nu man svejser udstødning, sætter man selvfølgelig stel fra svejser på udstødning og ikk på karossen... Så ødelægger det intet

-------------------------------------------
Silkeborg -- 53602571
73'r 1303 # Sælges
Turnkey motor sælges
(permalink) Mro Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det er også således jeg har gjort altså stel på udstødningen og begge poler af. Men nu vil den slet ikke starte

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det har ikke noget med svejsning at gøre.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Scharling Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Har du husket at fylde benzin/disel på? hvad har du gjort for at tjekke? får den benzin? giver den gnist? drejer motoren rundt?? er bilen synet?... :-) du må være lidt mere konkret.

-------------------------------------------
53834086
henrik.scharling(a)gmail.com
(permalink) Mro Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Har fuld tank og motor bliver trukket rundt som om der ikke bliver forvarmet, tænkte på om jeg kan tjekke forvarmerrelæ ved at sætte kabel direkte mellem plus pol og ned på forvarmer kontakten så burde den da starte hvis der er andet galt.

(permalink) kenneth p Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Prøv lige at se godt efter ved batteriet om du har fået alle ledningerne med på igen..

-------------------------------------------
56´er projekt
61´ragtop... Tlf 40831782
(permalink) Mro Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hej nu har jeg skifter forvarmer relæ og det hjælper ikke, men jeg kan starte den hvis jeg sætter en ledning på pluspolen til kontakten på min dieselpumpe og tror derfor det er et relæ der giver strøm til den kontakt der åbner og lukker for diesel pumpen. Den starter med der samme når der er direkte strøm til og slukker når jeg fjerner ledningen. Er der nogen der kan fortælle mig hvilket relæ der styrer denne kontakt.

Mvh.
Morten

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Tændingslåsen/kontakten

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Mro Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det forstår jeg ikke, sidder der ikke et relæ der styrer om kontakten på dieselpumpen får strøm.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det tror jeg ikke. Men find et ledningsdiagram over bilen på thesamba.com

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) brotgaard Member
Skrev for 11 years siden | | | |

strømmen til spolen på pumpen kommer sikkert direkte fra startkontakten , men kan der evt være eftermonteret tyveri alarm med startspærre , ja så sidder der ganske sikkert et relæ , eller en box til alarm .

-------------------------------------------
brotgaard@esenet.dk
307039enogtyve
(permalink) Mro Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hej jeg skal lige forstå det i siger, altså at det muligvis kan være tændingslåsen der er defekt fordi der i den sidder en kontakt (er det det man kalder bundstykket eller er det hele tændingslåsen. Det vil sige at der ikke sidder noget relæ som kan være brændt af.
Dette er min første t3, derfor min uvidenhed, købte den i torsdags og blev godt snydt ærgerligt, så nu vil jeg bare gerne have den til at køre :-)

(permalink) VagHenrik Ringsted. Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hvor købte du den .?

-------------------------------------------
pladearbejde udføres.
http://www.pladewerket.dk
info@pladewerket.dk 40426069
(permalink) B.Jensen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

I den boks som forvarmer relæet sidder er der nogen store sikringer et stykke flad jern ca 2 cm langt, tror ikke den kan starte hvis den/de er sprunget

(permalink) Mro Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg har købt den af en fra Jylland Søren fra Vorbasse, og havde fået af vide den ingen fejl havde med motor og gearkasse, og tog derfor til Odense med tog for at handle, og , så viser det sig at der aligevel var en masse fejl, den kan slet ikke køre i 2 gear, så når den kører igen skal jeg have kigget på gearkassen. Var også blevet lovet et ekstra 3 mands sæde til den på orginal bund, dette havde de glemt ved handlen, og har så leveret et sæde her idag som er revet i stykker, og som aldrig bliver synet i bilen pga. manglende fastgørelsemuligheder i rammen :-( rigtig tarvelig gut.

Jeg har godt set den sikring der sidder i den sorte boks i motorrummet, og der sidder et stykke kobbertråd ret kraftigt, ikke den tyndmetal sikring der nogle gange sidder i andre biler, kan det være det lille relæ der sidder ved siden af forvarmer relæet.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Tror du ikke du skulle købe en Toyota i stedet for :-)
Eller en luftkølet VW.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Mro Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg har købt den af en fra Jylland Søren fra Vorbasse, og havde fået af vide den ingen fejl havde med motor og gearkasse, og tog derfor til Odense med tog for at handle, og , så viser det sig at der aligevel var en masse fejl, den kan slet ikke køre i 2 gear, så når den kører igen skal jeg have kigget på gearkassen. Var også blevet lovet et ekstra 3 mands sæde til den på orginal bund, dette havde de glemt ved handlen, og har så leveret et sæde her idag som er revet i stykker, og som aldrig bliver synet i bilen pga. manglende fastgørelsemuligheder i rammen :-( rigtig tarvelig gut.

Jeg har godt set den sikring der sidder i den sorte boks i motorrummet, og der sidder et stykke kobbertråd ret kraftigt, ikke den tyndmetal sikring der nogle gange sidder i andre biler, kan det være det lille relæ der sidder ved siden af forvarmer relæet.


Reply »

You must log in to post.