Hjælp jeg har svejst på udstødning og havde begge poler af batteriet og nu kan jeg sket ikke få liv i min t3 er der nogen der har erfaring med at der kan være gået et relæ eller andet
Hjælp jeg har svejst på udstødning og havde begge poler af batteriet og nu kan jeg sket ikke få liv i min t3 er der nogen der har erfaring med at der kan være gået et relæ eller andet
Hvis du havde polerne af batteriet, har det intet med svejsningen at. Gøre
Mon ikk der en ledning der hoppet af eller knækket?
Hej tak fordi du svarer, det vil jeg jo heller ikke mene, har svejset med elektrode fordi mit CO2 værk er blevet stjålet. Jeg tænkte at det måske kunne gøre noget. Den trækker motor rundt men virker ikke som om den forvarmer. Den startede fint før jeg tog polerne af batteriet.
har du kigget sikringene efter?
det kan rent faktisk godt have med svejsningen at gøre. når et svejseværk "tænder" giver det nogle meget høje spids spændinger , det kan derfor med fordel være en god ide at lade batteriet sidde tilkoblet da det snupper de høje spændinger fra svejsningen. elektrode svejsere er værre end co2 svejsere til at ødelægge elsystemet i biler. der kan ved bla. berner købes en lille box med 2 kabler der tilkobles batteriet mellem plus og minus ved svejsning , og det skal især bruges ved nyere biler med meget elektronik.
Tænkte godt på det måske havde noget med det at gøre, ved i hvad der jan være gået i stykker.
Er der et relæ eller andet der kan være brændt af
sikkert spolen i et relæ der er brændt af , når man svejser og der fx er dårlig stelforbindelse , ja så trækker svejseværket stel gennem alt muligt som relæer , speeder og koblingskabler.sikkert dit forvarme relæ der er gået en tur. prøv at måle på spolen på relæet med et ohm meter om der er gennemgang i spolen.
Man ska ikk la batteriet være koblet til mens man svejser, så har man pænt stor chance for at det ødelægger generatoren
Men ja man ka få en box til at montere mellem polerne så behøver de ikk skrues af, uden den af med minus... Hvis nu man svejser udstødning, sætter man selvfølgelig stel fra svejser på udstødning og ikk på karossen... Så ødelægger det intet
Det er også således jeg har gjort altså stel på udstødningen og begge poler af. Men nu vil den slet ikke starte
Det har ikke noget med svejsning at gøre.
Har du husket at fylde benzin/disel på? hvad har du gjort for at tjekke? får den benzin? giver den gnist? drejer motoren rundt?? er bilen synet?... :-) du må være lidt mere konkret.
Har fuld tank og motor bliver trukket rundt som om der ikke bliver forvarmet, tænkte på om jeg kan tjekke forvarmerrelæ ved at sætte kabel direkte mellem plus pol og ned på forvarmer kontakten så burde den da starte hvis der er andet galt.
Prøv lige at se godt efter ved batteriet om du har fået alle ledningerne med på igen..
Hej nu har jeg skifter forvarmer relæ og det hjælper ikke, men jeg kan starte den hvis jeg sætter en ledning på pluspolen til kontakten på min dieselpumpe og tror derfor det er et relæ der giver strøm til den kontakt der åbner og lukker for diesel pumpen. Den starter med der samme når der er direkte strøm til og slukker når jeg fjerner ledningen. Er der nogen der kan fortælle mig hvilket relæ der styrer denne kontakt.
Mvh.
Morten
Tændingslåsen/kontakten
Det forstår jeg ikke, sidder der ikke et relæ der styrer om kontakten på dieselpumpen får strøm.
Det tror jeg ikke. Men find et ledningsdiagram over bilen på thesamba.com
strømmen til spolen på pumpen kommer sikkert direkte fra startkontakten , men kan der evt være eftermonteret tyveri alarm med startspærre , ja så sidder der ganske sikkert et relæ , eller en box til alarm .
Hej jeg skal lige forstå det i siger, altså at det muligvis kan være tændingslåsen der er defekt fordi der i den sidder en kontakt (er det det man kalder bundstykket eller er det hele tændingslåsen. Det vil sige at der ikke sidder noget relæ som kan være brændt af.
Dette er min første t3, derfor min uvidenhed, købte den i torsdags og blev godt snydt ærgerligt, så nu vil jeg bare gerne have den til at køre :-)
Hvor købte du den .?
I den boks som forvarmer relæet sidder er der nogen store sikringer et stykke flad jern ca 2 cm langt, tror ikke den kan starte hvis den/de er sprunget
Jeg har købt den af en fra Jylland Søren fra Vorbasse, og havde fået af vide den ingen fejl havde med motor og gearkasse, og tog derfor til Odense med tog for at handle, og , så viser det sig at der aligevel var en masse fejl, den kan slet ikke køre i 2 gear, så når den kører igen skal jeg have kigget på gearkassen. Var også blevet lovet et ekstra 3 mands sæde til den på orginal bund, dette havde de glemt ved handlen, og har så leveret et sæde her idag som er revet i stykker, og som aldrig bliver synet i bilen pga. manglende fastgørelsemuligheder i rammen :-( rigtig tarvelig gut.
Jeg har godt set den sikring der sidder i den sorte boks i motorrummet, og der sidder et stykke kobbertråd ret kraftigt, ikke den tyndmetal sikring der nogle gange sidder i andre biler, kan det være det lille relæ der sidder ved siden af forvarmer relæet.
Tror du ikke du skulle købe en Toyota i stedet for :-)
Eller en luftkølet VW.
Jeg har købt den af en fra Jylland Søren fra Vorbasse, og havde fået af vide den ingen fejl havde med motor og gearkasse, og tog derfor til Odense med tog for at handle, og , så viser det sig at der aligevel var en masse fejl, den kan slet ikke køre i 2 gear, så når den kører igen skal jeg have kigget på gearkassen. Var også blevet lovet et ekstra 3 mands sæde til den på orginal bund, dette havde de glemt ved handlen, og har så leveret et sæde her idag som er revet i stykker, og som aldrig bliver synet i bilen pga. manglende fastgørelsemuligheder i rammen :-( rigtig tarvelig gut.
Jeg har godt set den sikring der sidder i den sorte boks i motorrummet, og der sidder et stykke kobbertråd ret kraftigt, ikke den tyndmetal sikring der nogle gange sidder i andre biler, kan det være det lille relæ der sidder ved siden af forvarmer relæet.