Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
12:10 Karsten_vw: Glædelig jul ?
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Teknisk motor spørgsmål

Tags:
No tags yet.

(permalink) martin Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hvis man skal skifte plejllejer på en 13oo til 16oo ccm type 1 motor, skal blokken så åbnes helt op, eller kan man komme ind fra den modsatte side, og løsne plejlstangen.?
Altså af med cylindre i begge sider, og så udføre arbejdet ind gennem hullerne.

Mvh martin

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det kan man vist godt med lidt fingerfærdighed.
Men det er da yderst sjældent de fejler noget, med mindre krumtappen har taget skade?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) brotgaard Member
Skrev for 11 years siden | | | |

ja det er ikke noget problem at gøre det , bare af med cylindre , og fjern gerne stemplet også , det giver lidt mere plads at arbejde på.

-------------------------------------------
brotgaard@esenet.dk
307039enogtyve
(permalink) martin Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det min egen kompressor motor.. Jeg syntes den har en lille klakke lyd i tomgang,det er især når den er kold, og lyden bliver mindre når motoren er varm.. Det skal siges at jeg har en hørelse, der er bedre en de Fleste hunde, og jeg hører ofte lyde, andre ikke kan høre.. :-) Jeg er først begyndte at lægge mærke til lyden de sidste par dage, men den har Været der de sidste 3-5ooo km.
Motoren har kørt 8ooo km siden alt blev lavet af T. Den spinder fantastisk, jeg kan bare hører den Pisse irriterende lille klakken.

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Så skal du ikke køre luftkølet. Er der forskel på om der er koldt eller varmt i vejret?
Har du fundet grunden til din olieutæthed? Tændingsbanken ved høje omdr. Kan ikke høres men almindelig grund til olieutæthed. Kan også skyde ventildækselpakninger ud.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) martin Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Den var utæt rundt ved remhjulet.. Jeg har sat en sandseal Pakdåse i, i dag.
Så nu motoren tæt.
Jeg er YDERST opmærksom på tændings banken. Jeg har haft slanger i motorrummet, som er koblet direkte op i øret, så kan man hører hvis der er det mindste tændings banken.
Jeg har ikke lagt mærke til om lyden ændre sig ved vejr skift. Jeg ved at jo varmere motoren bliver, jo mindre snakker den. Og den snakker mere med en 2o/50 end med en 1o/40 olie. Så jo tyndere olie, og meget varm motor, så lyder den bedst.

Ville et defekt plejlleje ikke snakke mest med tynd olie,og også snakke mere når motor er varm??

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det er stempelstøj. Jo plejllejer bliver værre med varmen.
Lad den nu være, og nyd den. Jeg kørte over100.000 km med min tunede 16V Polo med meget stempeltøj på kold motor, indtil den sprang en tandrem der havde kørt 40.000.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Genau Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Plejllejer og stempler kan du kont. med gående motor ved at afm.
en tændrørshætte på skift mellem cyl.og derved fjerne forbrændingstrykket,
så vil lyden gå væk.


Reply

You must log in to post.