Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
12:10 Karsten_vw: Glædelig jul ?
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Problem med starter. Råd søges

Tags:
No tags yet.

(permalink) Gert Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Pludselig idag ville min 58`er, ikke starte. Der skete intet, når jeg drejede nøglen, akkurat ligesom der ingen strøm var på batteriet (hvilket jeg i første omgang troede var problemet. Men efter jeg prøvede et par gange og holdt nøglen i "bund", begyndte starteren pludselig at fungere...og bilen slog igang.

Samme skete, da jeg ville køre hjem fra Wedelslund Gods idag...ingenting skete, da jeg drejede nøglen...men efter at have drejet nøglen nogle gange og efter at holde nøglen i bund, drejer starteren rundt og bilen starter.

Er der nogle kyndige, der kender til problemet eller har været udsat for det samme? Er det mon et el/lednings-problem eller er det selve starteren, der er defekt? Bilen er 6 volt.

-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) Freedom Camper Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Lyder som en ny starterbøsning.

/søren

-------------------------------------------
T2 1978 Westfalia Berlin
Automatik
Taiga Grün
(permalink) Mortensen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Starter bøsning, eller kul i starteren.

Af med starteren, og kig op i hullet om bøsning er oval i hullet. Og så tjek kul nu starter er ude:)

-------------------------------------------
Oval Ragtop 57`er
stationsvej85@gmail.com 2168 5951
(permalink) Rasser Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Synes ikke det lyder som starterbøsning. Hvis det er bøsningen drejer starteren trægt, og det vil man ligge mærke til.

Tror mere det er starteren (relæet på starteren), eller måske bundstykket i tændingslåsen.
"i gamle dage" blev der jo ofte gjort det at der blev monteret et hjælperelæ nede ved starteren. Så sikrede man sig at man undgik spændingsfaldet op gennem tændingslås osv., og derved blev forsyningsspændingen til starterens relæ kørt direkte ind via ledning/spænding direkte fra batteriet. Selve hjælperelæet blev jo så styret af spændingen fra tændingslåsen.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Gert Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Ja Rasser...hvis det er selve starterbøsningen, drejer starteren men trægt (har prøvet det på min 63`er). Jeg ved ikke om nedslidte kul, giver dette problem, som jeg beskriver? Jeg har nu noget at gå frem efter. Tak for rådene.

-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Prøv om starteren virker hver gang ved at "kortslutte" den med en skruetrækker. Du holder siden af skruetrækkeren på siden af den store møtrik, batteri plus, på starteren og giver forbindelse til trækspolen med skruetrækkeren. Hvis starteren så virker hver gang følger du rassers råd om et slaverelæ. Helt almindeligt på en 6 volter.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.