Hej
Jeg har en gearkasse der efter sigende har været anvendt til lidt rallye cross.
Typenummer er AW 21083, altså jagtvognsgearkasse med måske 40% spær? (begge aksler drejer samtidig i samme retning ved aktivering af højgearsakslen)
Der er skiftet tandhjul således, at der er langt 1. og 2. gear.
Tandhjulene er ligeskåret.
Spørgsmål:
Jeg ved at Diff udveksling er 4.125 og 4. gear er 0.93 men giver dette en mere behagelig kørsel end en standard årgang 69 1200 gearkasse med 1600+ motor (jeg kan forestille mig at med ca. 65 hk vil man hurtigt være igennem 1. og 2. gear)?
Vil de ligeskårne tænder i gearkassen larme for meget til gadebrug?
Vil der være mere dækslid end normalt med en sådan gearkasse?
Kan differencialet bygges over i min 1200 gearkasse?
Det vil være dumt at springe ud i en masse arbejde, hvis jeg på forhånd kan få spørgsmålene afklaret i dette forum frem for at splitte bilen ad.
Henning
Mail: henning@moerchholt.dk. Tlf: 3166 7680