Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hjælp til justering af type 3 motor.

Tags:
No tags yet.

(permalink) Christian F Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hej alle sammen.
Jeg har langt om længe fået min notch ud at køre, men den trænger lige til en gennemgang og fin justering.
Er der nogen der har forstand og lyst til at hjælpe mig?
Ser helst at det er så tæt på Djursland så muligt. giver selvfølgelig gerne noget for det.

Christian.
30 49 69 01

-------------------------------------------
Vw Notchback 1964. tlf. 30496901
(permalink) Christian F Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Slet ingen der kan, og vil hjælpe ?
Christian.

-------------------------------------------
Vw Notchback 1964. tlf. 30496901
(permalink) Christian F Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Slet ingen der kan, og vil hjælpe ?
Christian.

-------------------------------------------
Vw Notchback 1964. tlf. 30496901
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg ville gerne hjælpe dig, men har nok i mine egne biler lige for tiden. En Cab der skal samles efter maler, samt en motor, der skal skiles ad.

Men hvad har du selv gjort, stillet ventiler?, checker platiner, tænding?. Der findes en online håndbog om hvordan du indstiller og justere dine type 3 karbs, hvis det er dem som der driller. Jeg mener jeg fandt den på The Samba.com, ellers så skriv din mail, så lan jeg sende den til dig.

Eller kører bilen godt eller ??

Der er da andre vw tosser på Djursland, så vidt jeg ved

(permalink) Christian F Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Ventiler, tænding osv. står som det skal.
Og det er mine karburatorer der volder problemerne, så hvis du vil prøve at sende mig link til den håndbog, så kunne det være jeg selv skulle prøve at lege med dem. Christianfeldballe@hotmail.com
På forhånd tak.

Men skulle der være andre derude der har helt styr på justeringen, må i da gerne melde jer på banen :)
Christian.

-------------------------------------------
Vw Notchback 1964. tlf. 30496901
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Mail sendt

(permalink) Christian F Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Takker.

Men slet ingen andre derude, som bare har styr på det? :)
Christian.

-------------------------------------------
Vw Notchback 1964. tlf. 30496901
(permalink) mSTIGAARD Member
Skrev for 11 years siden | | | |

http://www.thesamba.com/vw/archives/manuals/t3dualcarbtuning/index.php

Kig her Christian.... Justerede min type 3 efter dette.... Den kører bare!

-------------------------------------------
OARR- Odense Aircooled Roadrunners
e - mails : mads@stigaard
Mobil : 40327555
(permalink) mSTIGAARD Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det er meget vigigt at den hiver samtidigt i begge karburatorer.... Så start med at justere speedertræk.... Og følg anvisningerne i ovenstående,,,,

-------------------------------------------
OARR- Odense Aircooled Roadrunners
e - mails : mads@stigaard
Mobil : 40327555
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det er præcis den jeg har sendt ham, og ja den er god.

Hvis dit speeder træk er helt slidt op, kan du købe et nyt push/pull ved CSP som kan anvendes på Type 3 karbs. Bare til info

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det var et rigtigt dårligt råd. Det virker faktisk bedst når der er lidt slør. Ellers ændrer indstillingen sig med kold/varm motor.
Jeg bor desværre i den anden ende af landet, så jeg kan ikke lige hjælpe dig Christian.
Lad være med at focusere på slør og måske endda slet ikke på karburatorerne. Folk tror altid en type3 kører dårligt pga. Karb. Bare fordi der er to, så må det jo være dem der driller :-)
Men det er min børnelærdom, så jeg kan jo sagtens være tilbagelænet.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Christian - Kør op til Frank - så er du godt hjulpet og så langt er der heller ikke.

G.

-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) mSTIGAARD Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det er vel ikke et dårligt råd at den skal trække lige meget i begge karburatorer??
Ellers kommer det da aldrig til at køre fint hvis ikke den gør det!!
Men det kræver jo selvfølgelig lidt alm tankevirskomhed af den der nu står og skruer på dem......

-------------------------------------------
OARR- Odense Aircooled Roadrunners
e - mails : mads@stigaard
Mobil : 40327555
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Fuldstændig enig. Jeg har heller ikke ævlet noget om at den skal være slørfri, så vidt jeg kan læse.

Det csp træk har jeg kørt med på et par motorer med type 3 karbs, og det har virket upåklageligt. Det var i Type 1 godt nok og grunden var at type 3 trækket ikke passer godt sammen med type 1 "opbygningen"

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Undskyld. Sommetider er jeg lidt for direkte.
Det er bare rart at der er lidt slør, men derfor kan de to stænger godt trække samtidigt. Sløret gør så at der er lidt spillerum at slippe gassen på så karburatorerne ikke står og forstyrrer hinanden i tomgang.
Jeg prøver bare at tage noget af mystikken ud af at justere to karburatorer.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Ingen problem da, vi vil vel alle bare hjælpe manden.

Og jeg er også enig med dig mht lidt slør er godt. Har også lært det på den hårde måde, når motoren bliver varm og så går alt for mange omdrejninger..


Reply

You must log in to post.