Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  hvorfor hakker motoren i mellemgasområdet

Tags:
No tags yet.

(permalink) rasmusmeyer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hej motorspecialister, gamle som unge

hvorfor hakker min AB motor i de lave omdrejninger, den kører fint når spjældet er åben og når den skal accelerere, men i normal bytrafik, 50kmt i tredje hakker og ryster den som om den fik falsk luft.

historien i korte træk:
jeg har renoveret motoren efter den har spist accelerationsdysen. den fik to nye 040 topstykker, en 1641 cylindersæt og selvfølgeligt et nyt sæt lejepander og lejer.
i første omgang kørte jeg med 31mm karburatoren uden accelerationsdyse, som faktisk kørte meget godt. men en 1600 motor skal jo have en 34mm, så jeg fik renoveret en 34mm karburator med dertilhørende indsugningsmanifold. men her startede problemerne så med at den kørte ujævnt ved højt vacuum, dvs. lave omdrejniger og lav belastning.
jeg har planet indsugningsmanifolderne og monteret fiberpakninger mellem dem og topstykkerne, så her ville jeg udelukke at den suger falsk luft. gummimacheterne er fine uden revner så her burde den også være tæt. Jeg har drejet et sæt bøsninger til spjældakslen, presset dem i og kørt en H7 rival igennem dem begge to samtidlig for at være sikker på at de flugter, tolerancen ligger her på 4-5 hundrededele, og har demed mindre slør end i en ny kaburator, så her ville jeg også påstår at den er tæt.

men stadig hakker den, er der nogen der har en ide hvad dette kunne være? jeg er taknemmeligt for ethvert forslag.

P.S. den kører rigtig fint på motorvejen, og Århus-Sorø bruger den ca. 1,5 liter mindre med 34mm karburatoren end med 31mm.

(permalink) vwanders Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Er tændingsanlægget i orden?
Virker vacuumforstillingen i strømfordeleren?
Har du den rigtige strømfordeler til 34mm karburatoren?

Hvis alt det er i orden, så er den hyppigste fejl skidt i tomgangsdysen.

-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) rasmusmeyer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

vacuumforstilling virker
dyserne er rene
palatine afstand er også ok
har prøvet med forskellige tændingstidspunkter uden held

Men kører stadig med strømfordeler fra 31mm karburatoren, så den må jeg lige have skiftet. Men hvad er forskellen?

(permalink) Farmer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

"Men kører stadig med strømfordeler fra 31mm karburatoren, så den må jeg lige have skiftet. Men hvad er forskellen? "

Den kan osse godt køre sammen med en 34ér. Forskellen er primært forstillingskurven.

Der er flere andre faktorer der spiller ind.
Kompressionsforhold, vendehøjde, forvarmning OK?, Tænding OK? (Er det "Harald Nyborgs det bedste" eller noget der rent faktisk kan slå en gnist som kan vælte en havnearbejder)Udstødning(s)fabrikat og type) Gnist gab, bedysning, acc. pumpe.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) rasmusmeyer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hej Farmer

Forvarmningen er ok, spjældet åbner helt, men problemet er varm som kold

Kompressionsfohold/vendehøjde regner jeg med er ok, har dog hverken kontrolleret det ene eller det andet, men har heller ikke fræst, høvlet, boret eller slebet.

hvis det var tændspolen ville jeg mene at problemet skulle opstår i de høje omdrejninger når spolen skal levere mange gnist i minuttet, men ellers er den en bosch.

bedysning har jeg ikke checket, men da det er en brugt karburator, man det jo godt være at der er nogle der har fiflet med dem.

Acc. pumpe giver også det den skal

udstødningen er en "original Volkswagen sportsudstødning, Mexico" det er den der tarmslynge med den lille potte, ikke særlig godt forarbejdet men billig, og efter sælgerens udsagn bedre da den har samme rørlængde før potten.

hvad med de O-ringe der sidder ved tomgangs og blandingsskruen? den kan da vel ikke trække luft gennem gevindet

mvh.
Rasmus

(permalink) rasmusmeyer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

så fandt jeg fejlen, det var et defekt tændkabel, det kunne snart heller ikke være andet, fordeleren er blevet skiftet og 31mm karburatoren var også kommet på igen.


Reply

You must log in to post.