Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  tankgiver brænder af

Tags:

(permalink) pedersen1 Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hej jeg håber der er nogle kloge hoveder som kan hjælpe mig herinde. problemet drejer sig om at jeg nu har fået 2 givere i tanken brændt af. og da min bil er en buggy og karosseriet mere eller mindre skal af hver gang er det ikke den fedeste del og skifte. selve tankuret skulle være koblet rigtigt på, 12v fra tænding på konstantmåleren, og stel fra giveren på benet hvor der er et "G". Jeg har med et voltmeter målt at uret sender et kort udslag af +12v ud gennem giveren når jeg slår til tænding. min teori er derfor af den hver gang jeg starter bilen laver en lille kortslutning, som så brænder giveren af da det er det svageste punkt. kan dette evt skyldes konstantmåleren bagpå uret? jeg har læst at her på forummet at konstantmåleren kan være skyld i mange sjove ting, men kan den ligefrem lave en kortslutning??? at alternativ er selvfølgelig at købe en ekstern tankmåler og sløjfe det originale, men det ville nu være lidt sjovere og beholde det gamle i brug.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

En ekstern tankmåler. Er det det vi andre kalder en målepind? :-)
Pjat. Du må jo gå dit ledningsnet igennem og så holde op med at købe nye givere og brænde dem af.
Nu det er på en buggy, så er det vel ikke fordi du ikke har stel til speedometeret?
Du får ingen svar for der er ikke nogen der tidligere har målt på det -
Hvis det var mig ville jeg prøvesamle det hele på gulvet, eller et bord, og så få det til at virke. Det er et unormalt problem.
Evt. med en modstand på 50ohm. I stedet for at brænde følere af.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) pedersen1 Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg har stel på speedometeret. nu er det jo ikke fordi jeg bare lige har brændt 2 givere af fordi jeg prøver mig frem med ledningerne. den første har fungeret i ca 4 år, da den så brændte af skiftede jeg den. derefter fungerede tankmåleren så upåklageligt igen i ca 3 måneder, men så stod den så også af. Der er overhovedet ingen modstand i giveren nu, selvom tanken næsten er tom. og nej det er ikke sikkert jeg får noget svar, men der er vel forsøget værd. :)

(permalink) clausfrasmussen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg havde et problem med reguleringen,s bimetal (bag instrument)ikke var hurtigt nok til at slå fra og til .Så jeg nåede at brænde 2stk benzin måler af. Har nu monteret den med pære i. Virker bedre

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Når du skrev "brænder af" troede jeg de futtede af som sikringer når du monterede dem.
3 måneder ? Så har du garanti på den. Men det hjælper selvfølgelig ikke på kvaliteten.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.