Er der andre som har oplevet dette ?
På et helt nyt 1600 cylinder sæt som kun har kørt 50 km og ikke noget med høje omdregninger, motoren kørte perfekt indtil..
Mail lhs AT kews . dk Mobil 40 790 356
The Low Headroom Shop check Facebook
Er der andre som har oplevet dette ?
På et helt nyt 1600 cylinder sæt som kun har kørt 50 km og ikke noget med høje omdregninger, motoren kørte perfekt indtil..
du mangler vel ikke også hovedet på udstødningsventilen?
puha.hva med blokken
Toppen ser ok ud og inden fejl på blokken
Motor blev stopper hurtigt..
Hvor er det købt?
mystisk ingen mærker i top .foto ?
Hos en af vor sponsor
Ingen grund til at hænge nogle ud, før jeg ved om det er en dårlig del eller generelt dårlig dele...
Er der slet ingenting at se i toppen? ingen fejl på en ventil?
Jeg har svært ved at se hvordan en krydspind kan knække - den er ekstremt solidt lavet! Så der skal virkelig have været knald på for at få den til at knække i stykker.
flere billeder...
krydspind ligner noget støbejernsnoget og ikke stål.hvis det er det har jeg et ploblem .
Umiddelbart vil jeg bare mene at der skal komme noget i klemme mellem top og stempel for at det kommer til at se sådan der ud.
Men alt kan jo ske.
tænker på om krydspind har været for kort eller hullet til smøring i pejlstang er drejet.ser cylinder fin ud også
Læg lige nogle flere billeder op. Også gerne af selve krydspinden..
Fulgte den knækket krydspind med det uorg cylinder sæt?
50km uden at sige noget ?
ikke en mislyd før the bigbang..
men forhandler er profosenel og har send nyt, så bilen er uder og køre inden længe.
Har du ikke flere billeder vi kan se?
Jeg ville være nervøs for at fejlen ikke lå i cylindersættet!
Kan godt tage flere billeder, men af hvad ?
Som jeg ser det er krydspinden eksploderet..
Sætter du bare nyt cyl sæt på og drejer nøglen og er glad ?
Jeg tror nok lige jeg ville skille resten ad og checke. Med den skade kan der vel godt være kommet guf ind i blokken.
Jeg synes også der mærkeligt hvis det er krydspinden, der er røget med mindre det var sket på en drag race bane med en motor, der havde snurret for vildt
Der er jo kun vægten af stemplet, omdrejninger og selve forbrændingstrykket der belaster krydspinden.
Men sådan som den ser ud, så må der da næsten være kommet noget i klemme et sted. Mit bedste gæt ville være at der var noget i klemme mellem topstykket og stemplet - BAM, og så blev det bremset... Men plejlstang fortsatte med at presse videre op gennem stempel via krydspinden. Det er hvad jeg ville gætte på.
Der er også et tydeligt dybt mærke ude i kanten af stempeltoppen, i den side hvor det stadig er delvis intakt. Hvad har været trykket ned der? For det er godt nok trykket dybt ned i toppen af stemplet, og det kan jo næsten kun være sket umiddelbart INDEN at krydspinden og stemplet braste sammen, for når først det er brast sammen, så er der jo ikke længere kræfter bag til at lave sådan et mærke.
Et billede af topstykket ville da være dejligt hvis du gider det.
Her ser det ud til der har været noget i klemme, og så er stemplet blevet stoppet op før det har kunnet nå og vende. Resten af stemplet er så blevet skubbet ovenud af stempeltoppen sammen med krydspind osv.
Som sagt... det er rent gætteri. Men virker plausibelt.
Hvis man ser på billederne af stemplet, så kan man også se at bruddelene er skubbet ovenud af kronen på det. Så stemplet må have været blevet låst, og resten af det har forsøgt at fortsætte sin vej op at vende i top.
Du mangler ikke en møtrik et sted inde i luftfilteret? :-/
Tager nogle billeder at toppen når jeg er tilbage i dk...
Nyder 30 grader i Italien loge nu...:-)
Gæt udfra billederne
For kort krydspind
Evt.12/1300 krydspind gledet over i den ene side og næsten ikke haft ved i den anden side
mit bud
Men en 1200 krydspind er kun 20 mm i diameter - 13/1600 er 22 mm
Hvor er krydspinden?? Den kan ikke knække uden plejstangen tager skade det tror jeg ikke rigtigt på..
.