Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Knast .type 4 motor

Tags:
No tags yet.

(permalink) klarborg Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Er lidt meget forvirret angående knast valg. Er der nogen der kender et link hvor man kan læse lidt om hvad de forskellige knast kan og gør.Jeg skal bruge en til min type .4 motor som jeg vil ha frisket lidt op . Er det muligt at hente 100-120 hk til rimelige penge .

-------------------------------------------
gå aldrig i andres fodspor , for så kommer du aldrig foran...9490 pandrup
51508211
(permalink) lupojesper Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Vælg 2 af dem her under:

1.Hurtig
2.Billig
3.Pålidelig

Hvad motor har du nu? nogle type 4 har jo 100 hk standard men går ud fra du har en 1700 eller 1800 ccm motor?
mvh Jesper

-------------------------------------------
http://www.succes4you.dk
tlf 29707493
(permalink) klarborg Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Det er en Cu motor der kommer i en w blok . Plus de to blæse skjolde jeg hentede ude ved dig

-------------------------------------------
gå aldrig i andres fodspor , for så kommer du aldrig foran...9490 pandrup
51508211
(permalink) lupojesper Member
Skrev for 10 years siden | | | |

nåååååååååååååååå
men vælg stadig 2 af dem her over.
Skal den være i orden koster det som sagt at rode med type 4.
mvh jesper

-------------------------------------------
http://www.succes4you.dk
tlf 29707493
(permalink) klarborg Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hvor langt kommer man med de to org karburatorer.

-------------------------------------------
gå aldrig i andres fodspor , for så kommer du aldrig foran...9490 pandrup
51508211
(permalink) Rasser Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Find et sæt 36-40 solex fra en 412S (AN) motor, og sæt dem så på den 1971cc du vil bygge. Vælg en std 411/412/914 knast eller noget personvognsknast i den stil.
Så har du nemt 100hk, hvis du samler den lidt omhyggeligt, og kæler for detaljerne.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) klarborg Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hvordan opføre en kassevogn knast sig i forhold til en personvogn

-------------------------------------------
gå aldrig i andres fodspor , for så kommer du aldrig foran...9490 pandrup
51508211
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hvis ikke den er slidt op så får en bus-knast den til at bruge masser af benzin og motoren mister 20-30 HK.
Hvis du er til std.knast så kør med en WEB73.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) klarborg Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Har planer om solex 36-40 ,fladtoppet stempler, og selvfølig et ordenligt udstødning så mangler jeg bare knast . Kan det ikke hjælpe lidt med en andeles bedre end std knast ?

-------------------------------------------
gå aldrig i andres fodspor , for så kommer du aldrig foran...9490 pandrup
51508211
(permalink) Rasser Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jo, men gør op med dig selv hvad du skal bruge motoren til, og vælg knast derefter.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) klarborg Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Tja jeg vil jo bare gerne ha lidt flere hk uden det koster det vilde . Da det er en bus motor er jeg jo nød til at finde en anden knast alligevel da den skal i en bobbel. Den skal bare bruges til at drøne rundt i nabo laget og en tur til vandet om sommeren

-------------------------------------------
gå aldrig i andres fodspor , for så kommer du aldrig foran...9490 pandrup
51508211
(permalink) Rasser Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Så bare gå amok med knast :-)

Husk kraftigere stødstænger, forstærket vippetøj, kraftigere ventilfjedre, ventilfjederbrikker, andre vippearmsaksler og justerskruer, nye type1 løftere, løfterbøsninger til blokken (så du kan bruge de nye løftere deri), osv. osv.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) klarborg Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Okay alt det der gælder så snart man går videre ene std knast?

-------------------------------------------
gå aldrig i andres fodspor , for så kommer du aldrig foran...9490 pandrup
51508211
(permalink) Rasser Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Nej det er en flydende grænse, jo mere knast jo mere følger med.
Det er meget begrænset hvor meget du kan gå op i knast uden at der følger andet med.

En std. knast er nu heller ikke så tosset endda.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

WEB73 kan køre med std. grejer når du kun bruger to karburatorer.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) klarborg Member
Skrev for 10 years siden | | | |

nu kan jeg se at web73 er til motor der køre med stock fuel injektion ? men derfor kan den vel osse klare et par kaburatore ? Hvad med en web86 ??? den lyder da lidt mere frisk ? eller er det bare mig der ikke kan få luft. Den kræver vist osse et sæt nye løfter...

-------------------------------------------
gå aldrig i andres fodspor , for så kommer du aldrig foran...9490 pandrup
51508211
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Alle knaster kræver nye løftere. 86 skal du vist holde dig fra. Den lyder tillokkende men skulle efter sigende være svær at få til at virke. Den giver f.eks. let tændingsbanken.
Så skal du vælge 86A i stedet. men om den kan køre med to karburatorer. Den bliver nok lidt rå. Jeg har brugt den med to dobbelte. Der kører den som std. på en 2L motor. Virker fint.
Du kan ligeså godt vænne dig til at det er billigere at lave en 350 kubiktommer end en VW.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Niels_Kristiansen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

hvis du lyster så har jeg en 86c med løfter i rigtig fin stand. send en sms eller email hvis det har interesse

-------------------------------------------
niels.kristiansen@gmail.com 2893-1000
http://www.facebook.com/niels.kristiansen1
(permalink) klarborg Member
Skrev for 10 years siden | | | |

har tænkt på at bruge demon 650 kaburator som jeg har i overskud fra camaroen på en hjemmelavet manifold, det burde da kunne la sig gør eller hva?

Fuck jeg har mange spørgsmål , men det er den eneste måde at lære det på ...

-------------------------------------------
gå aldrig i andres fodspor , for så kommer du aldrig foran...9490 pandrup
51508211
(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 10 years siden | | | |

du får frostploblemer.centerkaburator skal ha varme fra udstødning.

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) klarborg Member
Skrev for 10 years siden | | | |

sådan et sæt her køre da uden varme, men jeg tror da på dig. Min far siger det kun er uge 28-29-30 sådan en vw ikke fryser i kaburatoren

http://www.ebay.com/itm/VW-TYPE2-TYPE4-1700-1800cc-Weber-Conversion-kit-Squareback-411-412-Bus-/271141496186?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&fits=Make%3AVolkswagen&hash=item3f214ae57a&vxp=mtr

-------------------------------------------
gå aldrig i andres fodspor , for så kommer du aldrig foran...9490 pandrup
51508211
(permalink) Niels_Kristiansen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg har også sådan et brugt sæt hvis det kunne friste

-------------------------------------------
niels.kristiansen@gmail.com 2893-1000
http://www.facebook.com/niels.kristiansen1
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hold dig fra alt hvad der sidder i midten. Din far har ret. Men i 28-29 og 30 fryser en VW også om aftenen.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Kirk... Member
Skrev for 10 years siden | | | |

den er nu ikke så forfærdelig sådan en center 32-36 karburator...jeg køre med en på min bus..har dog rodet en del med dyser for at få den til at køre godt...og har også lavet filterkasse med varme slanger fra varmekasser....den køre bedre end den har gjort med kadroner/weber...dog mindre effekt....

men jeg vil nok sige at du skal have et sæt dejlige kadroner på

-------------------------------------------
[URL=http://s960.photobucket.com/user/KirkhammerThomas/media/lll/dcdcfefa-8bc4-4f84-96cd-3988de0d2ff
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Der er ingen karburtorsæt der blot kan boltes på og så kører det. De skal altid tilpasses den enkelte motor.
Det bedste der kan ske for en VW er at få en karburator på hvert topstykke. At der så er gået Kina i Kadrønerne er bare en skam. De kræver lidt hjælp.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply »

You must log in to post.