Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  K: Smallet justerbar forbro til jagtvogn.. (eller T1 bærearme osv)

Tags:
No tags yet.

(permalink) Kaad Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg er på den igen, en ny jagtvogn efter 6 års VW-frihed har skabt øget efterspørgsel på løjer til 181'er.. :)

Jeg er ude efter en forbro, eller T1 dele til en forbro, så jeg kan få benene ind i bilen uden at løfte dem alt for meget..

Måske er jeg ikke specifik nok, men det er nok fordi jeg ikke er helt afklaret hvilken måde det skal foregå på..

Har interesse i en komplet justerbar forbro (gerne smallet lidt), men også bærearme og spindler til T1

Hvem kan hjælpe?

Ps. har lidt Jagtvogns dele at bytte ind med, hvis nogen mangler!

-------------------------------------------
2364 4950
'72 Bay / '76 Jagtvogn
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

er en jagtvogn nødvendig at smalle - tænker på om den ikke er smal nok med en helt alm forbro ?

;o)

nej seriøst, er der plads til en smallet bro med tårne på en jagtvogn - tænker
om der er det samme frirum som der feks er på en bobbel af samme årgang ?

man kan selvfølgelig bare skære sig til plads - meeen ;0)

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Kaad Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Der er kun begrænset plads.. Havde en jagtvogn for nogle år tilbage, hvor jeg fik smallet en forbro.. Jeg var nødt til at skære støddæmpertårnene af for det kunne lade sig gøre, meeen det er ikke løsningen idag.

Sidste gang (2007) monterede jeg en smallet justerbar forbro med droppede spindler, hvilket resulterede i at jeg måtte skifte til almindelige spindler, da hjulene gik på skærme på trods af at forbroen var justeret helt op...

Det der er med det er at jeg kan ikke huske præcist hvad jeg gjorde dengang og det ærger mig lidt, for så kan jeg jo ikke trække på den erfaring :/

-------------------------------------------
2364 4950
'72 Bay / '76 Jagtvogn
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg kørte med 4" smallet grubenwerks forbro på min jagtvogn, og det var noget rigtig lort. Virkelig ringe at dreje.

Men hvorfor smallet forbro på en jagtvogn?? Der er rigeligt plads i skærmene til at køre med std. Forbro bredde, dropspindlerr og std. Fælge. Den er væsentligt nemmere at sænke end en type1 hvad pladsen angår.

Jeg ville holde mig fra smallet forbro, og så bruge kronerne på nogle spindler og bærearme istedet :-)

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Kaad Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det kan godt være du har ret Hendrixxx, men stadig justerbar ikke? Jeg ved man kan komme langt ned med T1 bærearme og droppede spindler, men resten af vejen eller bare for at have muligheden for at hæve uden at skulle skifte spindler vil jeg nok gå efter en justerbar.. Regner med på sigt at køre med rimelig smalle dæk foran.. (145/65 R15)

Er der nogen af jer der har leget med selv at lave justerbare fjederplader eller bare droppede for den sags skyld? Altså for at beholde lidt affjedring bagi.

-------------------------------------------
2364 4950
'72 Bay / '76 Jagtvogn
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 11 years siden | | | |

http://vwnettet.dk/topic/164507

Personligt ville jeg være lidt forsigtig med at gå ned i en 145/65. Det er en tung bil du vil bremse med et par cykelhjul. Jeg kørte med 165/45 på en 15" type1 fælg foran, justerbar forbro, type1 bærearme og dropspindler. Forbroen var kun skruet et par cm ned så den står på billederne i tråden. Den kunne komme helt ned og stå på rammehovedet, men den højde var god at køre med... En fed gokart :-)

6cm på spindlerne, 6cm på bærearmene, ca 5cm på dækkene og 2-3cm på forbroen gav en ca 20cm sænkning der stadig kunne køres med.... Det er trods alt en rimelig sænkning

Justerbar forbro er generelt en dårlig sænkningsløsning hvis du skal sænke meget. Du ændrer styrtøjsgeometrien meget, stresser bærekugler og går på kompromis med affjedringen. Da vippegeometrien bagpå er anderledes end type1 og det er med IRS så fungerer det helt fint med 2 klik ned bagpå, hvis du samtidig skærer et lille smil i vippearmen. Den har fin affjedring trods sænkningen og det er ikke vold negativ camper.. Se billederne i tråden jeg linkede

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Kaad Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det har du nok ret i.. Så står jeg jo kun og mangler DROPPEDE SPINDLER OG BÆREARME...

Købte en justerbar forbro igår, men uden indmad, så skal have fat i lejer osv.

Anyone?

-------------------------------------------
2364 4950
'72 Bay / '76 Jagtvogn

Reply

You must log in to post.