Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  motorskift og tvivl mht koblingen?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Nuller Member
Skrev for 11 years siden | | | |

hej jeg er ved at skifte motor i min bobbel og er løbet ind i et problem mht koblingen på den "nye" motor og den der sidder i den gamle
1billede er naturligvis den gamle motor med kobling
2. billede den motorcder skal i
3 det er gearkassen på bilen

nogen der kan sige om jeg skal ud og finde andet udrykker leje.,..? bugme videoen gav ik noget svar:-(

20130718_215048.jpg
20130718_215107.jpg
20130718_215151.jpg

-------------------------------------------
mobil tlf:42943484
mail:flumguffer@gmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Du skal bare fjerne den ring der sidder på trykpladen på billede 2, så er du klar.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Nuller Member
Skrev for 11 years siden | | | |

ok tak for det hurtige svar rasser,jeg var ik sikker på man ku gøre sådan;-)

-------------------------------------------
mobil tlf:42943484
mail:flumguffer@gmail.com
(permalink) Nuller Member
Skrev for 11 years siden | | | |

så dagens næste dumme spørgsmål?...er vi ude i noget med en dremmel med skæreskive,for at få den ring af?....jeg vil ik volde de ribber jo..

-------------------------------------------
mobil tlf:42943484
mail:flumguffer@gmail.com
(permalink) Christian Thomsen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Du skal skrue trykpladen af, og så fjerne låseringen bagfra... Det burde være rimeligt at gå til, og du ødeligger intet...
Husk at ligge mærke til hvordan koblingsnavet vender, og husk at det skal centreres, når du spænder trykpladen fast igen...
God arbejdslyst!!!

-------------------------------------------
Christian Thomsen
+ 45 2051 7065
ct(a)audi.dk
(permalink) Nuller Member
Skrev for 11 years siden | | | |

ok takker det må prøves i morgen:-)

-------------------------------------------
mobil tlf:42943484
mail:flumguffer@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Den type tror jeg ikke har nogen låsering. man kan slibe den tynd og skille den ad. Jeg har endda præsteret at slibe den fra hinanden og svejse den sammen igen på en anden kobling. Ved ombygning til type4 motor.- i 1980

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

en alm tommelfinger regel - er at man altid skifter udrykkerleje når man skifter kobling - men man KAN godt tage chancen og prøve at la vær ;0)

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det er jeg holdt op med efter andre lande end Tyskland er begyndt at fremstille reservedele til VW.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

holdt op med at skifte - eller holdt op med at tage chancen Frank :0) ?

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg begynder at genbruge flere og flere gamle dele.
I stedet for at tage chancen med nye :-)

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Nuller Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Er den nye kvalitet virkelig så ringe i forhold til dengang?..den er pillet af,og der sad sådan en levering på bagsiden...nemt og enkelt:-)

-------------------------------------------
mobil tlf:42943484
mail:flumguffer@gmail.com
(permalink) Lars _Vegas Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Nej de nye dele er ikke så ringe! Man skal bare lade være med og købe den Del til fx 50kr når der neden under er en til 150kr så siger det sig selv at den den til 50kr er a en anden kvalitet end den til 150kr
Vil sige at på mit arbejde! (Er mekaniker) der kan vi til tider finde uorginale dele som er bedere end de orginale! Men som regl findes der 2 varer i uorginal den ene passer ca med orginal prisen! Den anden er i thansen pris klassen! Og ja der siger prisen det hele!

(permalink) Lars _Vegas Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Men godt du fandt ud a det så du kan komme ud og trille! :)

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Lars Vegas. Hvis du har eksempler på gode dele vil jeg gerne vide det.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Lars _Vegas Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Fx hjulcylender til gamle opel'r i vag, der holder de uorginale noget længere! Og
Orginale tændspoler til fx de nye bmw'er går i stykker hele tiden! Men når vi sætter uoriginale på! Så holder de meget længere! Men ja ved godt det ikke er gamle vw dele vi snakker om!
Men skrev os at på mit arbejde havde jeg erfarret at det er bedere nogle få gange :)


Reply

You must log in to post.