Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  oliekanaler type 4

Tags:
No tags yet.

(permalink) klarborg Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Her er lige et mere spørgsmål af mange . Jeg kan se at nogen bore oliekanalerne op på en type 4 motor, er det nødvendig eller er det bare fordi man kan....?????

-------------------------------------------
gå aldrig i andres fodspor , for så kommer du aldrig foran...9490 pandrup
51508211
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det er slet ikke nødvendigt. Det er faktisk helt unødvendigt.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) klarborg Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Bare lige en tanke. Der skal vel osse mere olietryk til at holde tryk i et stort hul end i et mindre. Kan da godt være man kan få en større mængde igennem men kan man osse holde tryk nok ????

-------------------------------------------
gå aldrig i andres fodspor , for så kommer du aldrig foran...9490 pandrup
51508211
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Type4 motoren havarerer ikke pga. af størrelsen på oliekanalerne. De havarerer fordi der ikke er noget olie i bundkaret som pumpen kan få fat i.
Det ligger ude i ventildækslerne eller i en stor breatherbeholder.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Variant Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Så noget skriveri på The Samba .... tror jeg det var.
Der var en der havde opdaget at oliestandsmærkerne på en 914 1,7/1,8 sad højere oppe end på en 1,7/1,8 til en 411/412er.
Mener det svarede til 0,5 liter ekstra olie.
Kan det mon være en følge af det problem Frank Andersen beskriver, nemlig at der i nogle situationer ikke er nok olie i bundkarret til at oliepumpen kan suge det op.
Hvis det er tilflædet, så burde det jo være en god ide at fylde lidt ekstra oveni. når max mærket er nået..
Hvad siger "de gamle" til det, og var det noget der har været praktiseret med held.

Frank

-------------------------------------------
Tlf. 4072 2806
73 412LE automatic variant
70 1600TLE automatic
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Nej vi gamle har også gjort forkert i mange år. (og koblet udluftningen til ventildækslerne)

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.