Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  oliekanaler type 4

Tags:
No tags yet.

(permalink) klarborg Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Her er lige et mere spørgsmål af mange . Jeg kan se at nogen bore oliekanalerne op på en type 4 motor, er det nødvendig eller er det bare fordi man kan....?????

-------------------------------------------
gå aldrig i andres fodspor , for så kommer du aldrig foran...9490 pandrup
51508211
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Det er slet ikke nødvendigt. Det er faktisk helt unødvendigt.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) klarborg Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Bare lige en tanke. Der skal vel osse mere olietryk til at holde tryk i et stort hul end i et mindre. Kan da godt være man kan få en større mængde igennem men kan man osse holde tryk nok ????

-------------------------------------------
gå aldrig i andres fodspor , for så kommer du aldrig foran...9490 pandrup
51508211
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Type4 motoren havarerer ikke pga. af størrelsen på oliekanalerne. De havarerer fordi der ikke er noget olie i bundkaret som pumpen kan få fat i.
Det ligger ude i ventildækslerne eller i en stor breatherbeholder.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Variant Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Så noget skriveri på The Samba .... tror jeg det var.
Der var en der havde opdaget at oliestandsmærkerne på en 914 1,7/1,8 sad højere oppe end på en 1,7/1,8 til en 411/412er.
Mener det svarede til 0,5 liter ekstra olie.
Kan det mon være en følge af det problem Frank Andersen beskriver, nemlig at der i nogle situationer ikke er nok olie i bundkarret til at oliepumpen kan suge det op.
Hvis det er tilflædet, så burde det jo være en god ide at fylde lidt ekstra oveni. når max mærket er nået..
Hvad siger "de gamle" til det, og var det noget der har været praktiseret med held.

Frank

-------------------------------------------
Tlf. 4072 2806
73 412LE automatic variant
70 1600TLE automatic
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Nej vi gamle har også gjort forkert i mange år. (og koblet udluftningen til ventildækslerne)

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.