Her er lige et mere spørgsmål af mange . Jeg kan se at nogen bore oliekanalerne op på en type 4 motor, er det nødvendig eller er det bare fordi man kan....?????
gå aldrig i andres fodspor , for så kommer du aldrig foran...9490 pandrup
51508211
Her er lige et mere spørgsmål af mange . Jeg kan se at nogen bore oliekanalerne op på en type 4 motor, er det nødvendig eller er det bare fordi man kan....?????
Det er slet ikke nødvendigt. Det er faktisk helt unødvendigt.
Bare lige en tanke. Der skal vel osse mere olietryk til at holde tryk i et stort hul end i et mindre. Kan da godt være man kan få en større mængde igennem men kan man osse holde tryk nok ????
Type4 motoren havarerer ikke pga. af størrelsen på oliekanalerne. De havarerer fordi der ikke er noget olie i bundkaret som pumpen kan få fat i.
Det ligger ude i ventildækslerne eller i en stor breatherbeholder.
Så noget skriveri på The Samba .... tror jeg det var.
Der var en der havde opdaget at oliestandsmærkerne på en 914 1,7/1,8 sad højere oppe end på en 1,7/1,8 til en 411/412er.
Mener det svarede til 0,5 liter ekstra olie.
Kan det mon være en følge af det problem Frank Andersen beskriver, nemlig at der i nogle situationer ikke er nok olie i bundkarret til at oliepumpen kan suge det op.
Hvis det er tilflædet, så burde det jo være en god ide at fylde lidt ekstra oveni. når max mærket er nået..
Hvad siger "de gamle" til det, og var det noget der har været praktiseret med held.
Frank
Nej vi gamle har også gjort forkert i mange år. (og koblet udluftningen til ventildækslerne)
You must log in to post.