Bor på Amager.
Kører pt en 67’er splitbus
Med de stumper der er på billederne vil det koste 5-10k før den kan puttes i en type1, og så er der ikke brugt penge på renovering af motoren. Så kan du selv vurdere om det er noget du vil kaste penge efter...
en 2,0 er lidt mere bøvlet at ombygge end de mindre 1,7 / 1,8 type4 motorerer - fordi der skal fræses noget i blokken - nu spørger du om det kan betale sig - tjah vil du ha en type4, så kan det vel - men det er nok billigerer at lave en type1.
det er helt op til dig om det kan betale sig.
uanset så skal den skille 100% ad og gåes efter, også kan man lige så godt få fræst den til type1 køling, og gået alle oliekanaler efter - og dette er ikke perlegrus mekanikker arbejde hjemme i carporten.
CU 2,0 busmotorerer er bedst at bruge til en bus ;0)
Hmmm det blev jeg ikke meget klogere på i mit lille hoved :-) udover hvis jeg bare brænder for at bruge den motor så kan jeg gøre det :-) er der ingen fordele ved at bruge sådanne en motor? Tænker bare at der må være en grund til at der er nogen der gør det :-)
Mvh Claus
Det løber super hurtige op køre selv t3 med CU motor
Skulle jeg gøre det om vil jeg nok lave en t1 til min bus
grunden til at der er mange der kører med ombyggede CU motorerer , er at de opdager for sent i deres projekt at den er mere bøvlet end andre type4 motorerer - også er de igang i bliver nød til at gå hele vejen - tror såmænd ikke der er nogen god ide med det som sådan.
En CU motor yder kun 70HK. Den er som regel bare en benzinsluger med en opslidt knastaksel.
"Vi" bruger som regel krumtappen, plejlstængerne og cylindrene til at bygge i en personvognsmotor, som har bedre topstykker og yder 80-85HK som std. Så borer man de, opslidte CU-cylindre, til 96mm. og får en frisk 2054cc.
Men om det kan betale sig ? Den sidste jeg lavede kostede 25-30.000 i stumper og maskinarbejde.
Min Subaru-motor kostede det samme.
You must log in to post.