Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Kan det betale sig? Motor renovering ombygning...

Tags:
No tags yet.

(permalink) Dogfather Member
Skrev for 10 years siden | | | |

.

image.jpg
image.jpg

-------------------------------------------
Bor på Amager.
Kører pt en 67’er splitbus
(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Med de stumper der er på billederne vil det koste 5-10k før den kan puttes i en type1, og så er der ikke brugt penge på renovering af motoren. Så kan du selv vurdere om det er noget du vil kaste penge efter...

-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 10 years siden | | | |

en 2,0 er lidt mere bøvlet at ombygge end de mindre 1,7 / 1,8 type4 motorerer - fordi der skal fræses noget i blokken - nu spørger du om det kan betale sig - tjah vil du ha en type4, så kan det vel - men det er nok billigerer at lave en type1.
det er helt op til dig om det kan betale sig.

uanset så skal den skille 100% ad og gåes efter, også kan man lige så godt få fræst den til type1 køling, og gået alle oliekanaler efter - og dette er ikke perlegrus mekanikker arbejde hjemme i carporten.

CU 2,0 busmotorerer er bedst at bruge til en bus ;0)

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Dogfather Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hmmm det blev jeg ikke meget klogere på i mit lille hoved :-) udover hvis jeg bare brænder for at bruge den motor så kan jeg gøre det :-) er der ingen fordele ved at bruge sådanne en motor? Tænker bare at der må være en grund til at der er nogen der gør det :-)

Mvh Claus

-------------------------------------------
Bor på Amager.
Kører pt en 67’er splitbus
(permalink) kenny19821 Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Det løber super hurtige op køre selv t3 med CU motor

Skulle jeg gøre det om vil jeg nok lave en t1 til min bus

-------------------------------------------
Kenny
Vw T2 Early Bay Westy 1969
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 10 years siden | | | |

grunden til at der er mange der kører med ombyggede CU motorerer , er at de opdager for sent i deres projekt at den er mere bøvlet end andre type4 motorerer - også er de igang i bliver nød til at gå hele vejen - tror såmænd ikke der er nogen god ide med det som sådan.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

En CU motor yder kun 70HK. Den er som regel bare en benzinsluger med en opslidt knastaksel.
"Vi" bruger som regel krumtappen, plejlstængerne og cylindrene til at bygge i en personvognsmotor, som har bedre topstykker og yder 80-85HK som std. Så borer man de, opslidte CU-cylindre, til 96mm. og får en frisk 2054cc.
Men om det kan betale sig ? Den sidste jeg lavede kostede 25-30.000 i stumper og maskinarbejde.
Min Subaru-motor kostede det samme.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.