Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Kan det betale sig? Motor renovering ombygning...

Tags:
No tags yet.

(permalink) Dogfather Member
Skrev for 11 years siden | | | |

.

image.jpg
image.jpg

-------------------------------------------
Bor på Amager.
Kører pt en 67’er splitbus
(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Med de stumper der er på billederne vil det koste 5-10k før den kan puttes i en type1, og så er der ikke brugt penge på renovering af motoren. Så kan du selv vurdere om det er noget du vil kaste penge efter...

-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

en 2,0 er lidt mere bøvlet at ombygge end de mindre 1,7 / 1,8 type4 motorerer - fordi der skal fræses noget i blokken - nu spørger du om det kan betale sig - tjah vil du ha en type4, så kan det vel - men det er nok billigerer at lave en type1.
det er helt op til dig om det kan betale sig.

uanset så skal den skille 100% ad og gåes efter, også kan man lige så godt få fræst den til type1 køling, og gået alle oliekanaler efter - og dette er ikke perlegrus mekanikker arbejde hjemme i carporten.

CU 2,0 busmotorerer er bedst at bruge til en bus ;0)

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Dogfather Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hmmm det blev jeg ikke meget klogere på i mit lille hoved :-) udover hvis jeg bare brænder for at bruge den motor så kan jeg gøre det :-) er der ingen fordele ved at bruge sådanne en motor? Tænker bare at der må være en grund til at der er nogen der gør det :-)

Mvh Claus

-------------------------------------------
Bor på Amager.
Kører pt en 67’er splitbus
(permalink) kenny19821 Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det løber super hurtige op køre selv t3 med CU motor

Skulle jeg gøre det om vil jeg nok lave en t1 til min bus

-------------------------------------------
Kenny
Vw T2 Early Bay Westy 1969
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

grunden til at der er mange der kører med ombyggede CU motorerer , er at de opdager for sent i deres projekt at den er mere bøvlet end andre type4 motorerer - også er de igang i bliver nød til at gå hele vejen - tror såmænd ikke der er nogen god ide med det som sådan.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

En CU motor yder kun 70HK. Den er som regel bare en benzinsluger med en opslidt knastaksel.
"Vi" bruger som regel krumtappen, plejlstængerne og cylindrene til at bygge i en personvognsmotor, som har bedre topstykker og yder 80-85HK som std. Så borer man de, opslidte CU-cylindre, til 96mm. og får en frisk 2054cc.
Men om det kan betale sig ? Den sidste jeg lavede kostede 25-30.000 i stumper og maskinarbejde.
Min Subaru-motor kostede det samme.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.