Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Afgift buggy.

(permalink) Fobian Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hej alle.

Jeg er nu i denne verden, har mest bevæget mig i motorcykelbyggeriet. Men besluttede mig for af ville bygge en buggy. Havde forestillet mig at starte fra bunden, altså bygge den stump for stump. Havde en snak med Allan fra pladegaarden, og han belyste for mig, at det var blevet helt tosset mht afgifter. Der var kun økonomi i at købe en buggy der var afgiftet, og bygge denne om. Vi snakkede dog om, at jeg ville smide en tråd herinde, for at få en dialog igang om dette, da ikke selv var helt sikker.

Og tusinde tak Allan, for din tid, og rart du kunne give mig råd.

Og tak for et godt forum, hvor folk hjælper hinanden, og tonen ses venligt. Mange andre foraer, bliver tit til mudderkastning. :-).

Så lad os starte dialogen, hvad er afgiften, på forskellige byggemetoder? Svensk bil, dansk bil, buggy uden afgift, men med dansk bobbelafgift.

På forhånd tak.

Jesper.

(permalink) SGN Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg kan fortælle at jeg for nogle måneder siden solgte en buggy med dansk afgift, plader på og som holdt syn nogle år endnu for 26.000,-... Så min mening, så kan det ikke svare sig at bygge en selv, medmindre man meget gerne vil..

-------------------------------------------
Simengroup(a`)hotmail.com

60`er bobble project købes
(permalink) Fobian Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Det er grundet, at jeg gerne selv vil, og kender mig selv godt nok til at jeg ville skille en færdig bil i stumper alligevel, for at ordne alt, og ændre meget. Men det er da billigt, hvis 26 k kan være nok til en startbil.

(permalink) SGN Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Det var også billigt...
Før du har set dig om havde det hurtigt kostet dig langt mere at nå det samme udgangspunkt...
Hvis du har is i maven så vent på et billigt dansk udgangspunkt..
Og selvom du vil splitte den af, så er det stadigvæk den billigste måde

-------------------------------------------
Simengroup(a`)hotmail.com

60`er bobble project købes
(permalink) Fobian Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Det kan jeg sagtens se. Men synes det ville være rart at få lidt lys kastet over afgiften. Forlod harleyverdenen, grundet at afgifterne var helt tosset. Men fik åbenbart bevæget mig over i samme rille :-)

(permalink) SGN Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg ved ikke det er urimeligt at betale 15.500,- ved at ændre en bils identitet radikalt..
At bilen i en eller form bliver mindre værd ved at blive til bobbel ifht. At forblive som bobbel er så en helt anden sag..
Og ja det var da sjovest hvis der intet skulle betales ved at ændre identiteten

-------------------------------------------
Simengroup(a`)hotmail.com

60`er bobble project købes
(permalink) Fobian Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Forstod bare at der er kommet helt nye regler, således at vi nærmer os 50.000 for en buggy, hvis man kører til afgift idag. Og ved godt at radikale ændringer, som Porsche 911 osv, i forvejen ligger deroppe. Men at buggy også er deroppe, efter nye regler.

(permalink) Fobian Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Men såfremt afgift kun er max 14.000, ville jeg nok starte fra bunden alligevel.

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 10 years siden | | | |

om du køber en svensk buggy og renoverer i detaljer, eller du køber en brugt bobbel og bygger på , det er det samme arbejde du skal igennem - og afgiften er den samme.

nye Kina dele duer ofte ikke - så brug de dele der er på bilen og renover dem.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Fobian Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Kunne aldrig drømme om at bruge kinadele. Kender godt kvaliteten af produkter derfra:-). Er de ca 14.000 buggy og bobbelafgift tilsammen, eller hvordan?

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 10 years siden | | | |

vil du bygge din buggy på en bobbel - er afgiften 14000 kr ca ---

henter du feks en buggy i sverige på svenske nummerplader - er afgiften 14000 kr ca..

der er ingen forskel på om du gør det ene eller det andet.

og i vw verdenen kan det være svært at finde et alternativ til Kina dele.
derfor brug det du har.

http://www.blocket.se/hela_sverige?q=buggy&cg=1020&w=3&st=s&ps=&pe=&mys=&mye=&ms=&me=&cxpf=&cxpt=&gb=&fu=&cxdw=&ca=21&is=1&l=0&md=th

I dk sælges mange buggyer med sætningen: mange nye dele,- sådan en bil vil jeg være lidt påpasselig med at købe.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Mads B Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Afgiften er 14700kr og den er fast uanset om bunden dansk eller svensk og om bilen er pæn eller grim.

Jeg har lige betalt på min egen og jeg har siden haft ringet ind for at høre om hvordan den var blevt afgift sat.... de bliver afgift sat ud fra en liste og der er intet at gøre for at få laver afgift..

Mvh Mads

-------------------------------------------
28106142
Fredericia
(permalink) highlander Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Er der noget nyt i afgifts-oplysningerne ? Er det de 14700 man skal regne med ?
Iht. Til køb af bil i Sverige er der så noget man skal være specielt opmærksomt på .
Eller må man som udgangspunkt regne med at den kan synes i DK.
Sele problematikken har flere gange været oppe , og jeg kan se at de fleste svenske buggyer er uden sele .

(permalink) morn Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Ej man kan da ikke sige at det er samme pris for alle... De tager jo udgangs punkt i nyprisen, også tager 105% af den pris... Så alt efter hvilken årgang det er, vil prisen jo være forskelligt... Men det ligger vel deromkring de 13-15.. Så kommer alt det ekstra ved siden af, hvis du f.eks. smider en stører motor i.. Fra 1300 til 1500 er det feks 2000 ekstra..

Seler er ligemeget... Men ellers er det vel bare at køb, måske er der nogle regler med blinklys? Den sidste ombygget bil jeg købte i Sverige, havde ikke blinklys på siden foran, men det jo nemt nok at lave...

(permalink) highlander Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Super , tak


Reply

You must log in to post.