Hej
jeg har en bus 1979 med en 2.0 motor med indsprøjtning jeg ikke kan få til at starte,
jeg søger en mekaniker der kan hjælpe med det. gerne omkring Aalborg
jeg kan kontaktes på 22600941
tlf: 22600941
Hej
jeg har en bus 1979 med en 2.0 motor med indsprøjtning jeg ikke kan få til at starte,
jeg søger en mekaniker der kan hjælpe med det. gerne omkring Aalborg
jeg kan kontaktes på 22600941
Er der ikke tænding på eller får den ingen benzin ?
der er gnist på tændrørene og der kommer benzin ud ad dysserne men jeg ved ikke om det er nok.
Hvad har du gjort for at den holdt op med at køre?
jeg har skiftet et af topstykkerne , og justeret ventilerene ,der er fin kompression på alle cylendre
Hmm ? Hydrauliske løftere ?
Kan du trække en 20mm. lang gnist fra midterkablet ?
Hvis du kan det. Har du prøvet med startgas ?, altså om den kan køre hvis den får lidt hjælp. For at udelukke benzin/tændingsmangel.
Har du været så uheldig at "drukne" tændrørerne så de ikke virker. Så kan du risikere at de aldrig rigtigt kommer til sig selv igen.
jeg har nu fået den startet , men den går ud igen efter 1-2 sek. (det var et dårligt stik på tændspolen) jeg har en løs ledning fra control unit ben 5 højre fra neden
Godt :-)!
har du en ide om hvad det kan være ?
En løs forbindelse er vel en løs forbindelse ?
Det er jo svært at vurdere via nettet hvad der lige skal til i dit tilfælde -
ja, men den går ud igen med det samme , den kan ikke gå i tomgang og kan ikke tage gas.
Forsvinder tændingen når du slipper nøglen ? Altså klemme 15, plus på tændspolen.
Nej, der er fortsat spænding på klemme 15.
Har du rodet med dobbeltrelæ, den løse ledning skal vel sidde et sted har prøvet det samme med en insprøjtningsmotor
jeg har ikke rodet med relæet , alt ser fint ud
den kører mens starteren køre i ca. 5-10 sek. derefter går den ud , hvis jeg drejer nøglen igen stater den igen i ca.5 sek. der kommer benzin rundt i systemet og der er gnist også efter den holder op med at køre.
Prøv at se om der er en ledning på dobbeltrelæet der er faldet af, der er noget om at når motoren starter overtager computeren styringen af benzin pumpen, det styre dobbeltrelæet, prøvede nøjagtig det samme og var ved at blive vanvittig indtil jeg fandt ud af at der var knækket en ledning ved dobbelt relæet, hvad med den overskydende ledning ?? Der sidder i øvrigt en tynd gul ledning fra start relæet til dobbeltrelæet har du den på
You must log in to post.