Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Dysning af Weber IDA ? (Mangler dyser)

Tags:
No tags yet.

(permalink) Hummel Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Så jeg forsøger at få min type 4 til at gå med den rigtige blanding. Den ligger og svinger mellem 10 og 12 i AFR. Uden filtre.

Dyser ser sådan herud pt.

Tomgang 70
Tomgang luft 140
Hoved dyse 150
Hoved luft dyse 200

Svømmerhøjde målt ned i hoveddyse rør 36mm ca. 4 mm under afrivningsrør.

Blandingskruerne er 1 omgang ude og AFR i tomgang er ca 13,5.

Motoren sætter ud mellem 1300 og 1500 omd. Og AFR går ned på 9. Det er lige det punkt hvor det føles som om den går fra tomgang til hovedsystem, kan det passe ? Eller er det min accelerationspumpe der "drukner" den ??

Jeg tror jeg vil prøve med en 60 tomgangs dyse er der nogen der kan være behjælpelige med sådan 4 stk. ?

Inputs er meget velkomne.

Mvh Tommy

-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

4mm. under afrivningsrør er for langt nede. Det vil du kunne mærke. 2 millimeter.
Hvis du kører rundt og kan mærke svømmerhøjden har du ikke givet gas nok.
Du er på vildspor, som jeg selv var med 48IDA. Til gadebrug vil det være sjældendt at man kommer op på hovedsystemet.
AFR på 9 er alt for fedt. Der kan den vel nærmest drukne i benzin.
På motorvejen op til 140, måske mere, vil du køre på tomgangssystemet. Der skal du kunne køre 15 i AFR. Måske lidt mere. Når du så møder en lang bakke og du er nødt til at give en anelse gas, så falder den til 13-14. Og så op på 15-16 igen når du kommer over toppen. Og det vil være på tomgangssystemet. Om du kan magre den så meget kommer jo også an på om motoren kan køre på det.
Min 2L i min speedster kørte 16 AFR på motorvejen med 44mm. Kadrons. Det var magert, så jeg dysede lidt og ramte 15,4 ved 120.
Det er ca.tal. Man skal holde højre fod stille.
Jeg tror 70 er for meget til tomgang. Du kan ikke regne AFR i tomgang. Det tyder det også på hvis dine blandingsskruer kun skal 1 omgang ud. 60 er nok for lidt. 65 tror jeg.
Dyserne i hovedsystemet skal findes i rullefelt. Det kan man næsten ikke i trafik.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Hummel Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Mener du så det er tomgangs systemmet er årsagen til at den drukner mellem 1300 og 1500 RPM ? Jeg troede nemlig det var svømmerhøjden skyld så den gik på hovedsystemmet for tidligt??

Er der nogen der ligger inde med dyser til IDA ?? 60-65 tomgangsdyser?

-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Den går ikke på hovedsystemet for tidligt. Svømmerhøjden har også indflydelse på tomgangssystemet.
Prøv at finde nogen mindre tomgangsdyser og så lade svømmerhøjden være i første omgang.
Hvor stor er motoren ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Hummel Member
Skrev for 11 years siden | | | |

2413cc, 7000 rpm. Prøver at finde 60 og 65.

-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com

Reply

You must log in to post.