Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Racerløb i historiske biler

(permalink) HMOERCH Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Har været til Copenhagen Historical Grand Prix ( http://www.chgp.dk/ )
og savnede en repræsentant i en VW. Er der ingen der kører Type 1 i dette ræs?
Prøv at checke på YOUTUBE. HSCC 1300cc VW Beetle Hot Lap (Silverstone 2013)

Henning

-------------------------------------------
Mail: henning@moerchholt.dk. Tlf: 3166 7680
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Vw har ikke sørget for at homologere nogen tuningsdele i sin tid.
Det har Ford og BMW været gode til.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) fvee Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jo det har de,men ikke noget der kan gøre en typ.1 konkurrence dygtig.
I 50erne var der en del danske og svenske vwer på Roskilde Ring.

(permalink) Farmer Member
Skrev for 10 years siden | | | |

What fvee said.
Dog lavede jeg en 1200"super" for ca.6 år siden, mener det var vinteren 06-07, til en fyr oppe fra Hornsherred et sted. En ældre herre. Ka´skutte huske hvad han hed. Han havde en 61 (ca.)boble og kunne jo sleeet ikke følge med. Jeg fik ham til at forespørge i hms´s tekniske afdeling, om de ville tillade, at vi gik lidt udenfor reglerne, så han ikke skulle ligge en hel omgang bagefter hver gang, men måske kunne komme op og nappe dem i haserne uden at være en vinderbil. Det fik han lov til, med undtagelse af vores karburatorvalg. Der måtte vi nøjes med et sæt 34 mm PCI. Vi havde håbet på at få lov til at bruge et sæt 36 dobbelt Webere. Jeg fik 99 hk on the dot ud af den og den trak faktisk bilen ganske fornuftigt. Men om den bil reelt kom ud at køre ved jeg ikke rigtig. For jeg har ikke set den, og ikke hørt eller set fyren sidenhen. Så jeg har lidt på fornemmelsen, at bilen står og samler støv et sted. - Måske nogen ved mere.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hvor går det galt siden man ikke kunne få lov at køre med 1600cc og 46IDA. Som Porsche Salzburg gjorde i deres EM-biler ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) fvee Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Frank det var ikke Historisk efter Apendix.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Puha! Nå ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Chr. Fisker Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg har set Ovaler med "stor" motor til både Rally Isla-Mallorca og til la Carrera Panamericana.
Men kender ikke reglerne for at starte der.
Mener at have set et sted på nettet at Oettinger lavede en homologering til en 1300 engang i 60erne

panamericana 01.jpg
2956775.jpg

-------------------------------------------
fisker1970@gmail.com 25784808
The older I get -
The faster I was
(permalink) Akke Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hvad med en Formula V? Kan sådan en ikke passes ind i en af klasserne?

-------------------------------------------
vw Beach Buggy 1600
Jaguar xj6 4.2
"Full throttle until you see God,then shift to second"
(permalink) Jema Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Tim Svanholt kørte da også rally i en 1500.
Som forresten uden tvivl var en fornøjelse at se blive fyret af.

-------------------------------------------
Jesper
1302 '71
motorboellen(a)hotmaildotcom
(permalink) fvee Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jo Akke, men der var kun klasse for Formel Junior i CHGP.
I Historisk Motorsport Danmark er vi nu 3 Formel Vee og i RHK Sverige Ca. 30 Veeer

(permalink) fvee Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jema. Det var heller ikke Historisk. Ottinger laver ikke homolegeringer

(permalink) Chr. Fisker Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Kørte Svanholt jr. i slut 80erne ikke også i en gul 1303

-------------------------------------------
fisker1970@gmail.com 25784808
The older I get -
The faster I was
(permalink) fvee Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jo.

(permalink) Slot Member
Skrev for 10 years siden | | | |

http://www.svanholtmotorsport.dk/media/nostalgi-galleri.html

-------------------------------------------
michaelslot@gmail.com
Tlf: 301 301 27
2x64' Type1 - 75' Safari - Puch Maxi 4Takt.
(permalink) t3-mikkel Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg deltog i en trackday på Knutstorp i maj.
Det kunne være skide sjovt, hvis man kunne samle flere VW folk med stram undervogn og kløe i forfoden...

Jeg har ikke selv tiden til at ildsjæle, men den er hermed spillet op...

ps.
Som det fremgår af billedet savnede jeg også lidt modstand..

knutstorp_polepos.png
knutstorp_polepos.jpg

-------------------------------------------

Dare to be different
(permalink) Variant Member
Skrev for 10 years siden | | | |

På svanholts hjemmeside er der også et par billeder af Egon Svanholt der kører rally i en 411er.
Efter sigende skulle der findes en rally homologering for denne model, og så kan den vel også køre historisk race.
Sø har man da 80 stabile heste at arbejde videre på, og jeg ville også tro at køreegenskaberne vil være en type 1 overlegen.

Frank

-------------------------------------------
Tlf. 4072 2806
73 412LE automatic variant
70 1600TLE automatic
(permalink) Slot Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg ved ikke meget om det der homo noget, men faldt lige over billedteksten til billede 43 i nostalgi galleriet:

KOMO Rallysprint i 1988 - Den gode ''Boble'' på 1600 cc med dobbelte Weber-karburatorer, banan-manifold (tarmslyng), 15 liter smøreolie. tørsumpsmøring, 5-trins Porsche gearkasse, 145 hk, altsammen Gr.2 homologeret!

-------------------------------------------
michaelslot@gmail.com
Tlf: 301 301 27
2x64' Type1 - 75' Safari - Puch Maxi 4Takt.
(permalink) sjukke Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hej

Har selv skruet i motorsport de sidste mange år med vandkølet og gik selv med tankerne på et tidspunkt, men den luftkølet får aldrig en chance, med mindre man synes det er sjovt at komme sidst. Kørte selv folkerace i den periode vi måtte køre med større boringer, men det blev der også sat en stopper for og så var mulighederne for at være med her lukket.
Hvis man vil noget i dag, så er hillclimb en rigtig god mulighed.

Her er et link omkring homoligationerne for en 1303 / 02 http://www.rallybugs.com/fiahomol.shtml

Sjukke

(permalink) fvee Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Historisk banesport er en type 1 uden chance.
Hist. rally og rallysprint ok.

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Raserløb ? - det må være sådan et her:

eller Racerløb ???

;o)

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) HMOERCH Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg kan godt se det bliver svært. Den skal jo stille op i Gruppe 1, sammen med bl.a. BMW 2002Tii, Cortina Lotus, Camaro osv.
Det skulle så lige være en 1302S (homologeringsattest nr. 5364) som har 1584ccm motor, men hvor mange HK kan man så vride ud af den inden for de tilladelige rammer?
Havde egentlig sådan en idé med en 1200 fra 1964 som jeg skal renovere her til vinter, men den idé opgiver jeg.
Det kunne nu ellers være sjovt med et VW-Team (TEAM VWnettet). Der er jo specialister nok i dette forum.
Det vil kræve en 1302S der skal renoveres
Reservedele er der nok mange der ligger inde med
Der skal så en motor og gearkasse i bilen. Dette kan man betale sig fra ved Farmer eller Spring
Tidssvarende sikkerhedsbur
Autotrailer kan vel også anskaffes.
Der skal så være et rep-team, dette kunne jo gå på skift
Og lur mig om ikke der i dette forum er en der har evner til at køre bilen

Henning

-------------------------------------------
Mail: henning@moerchholt.dk. Tlf: 3166 7680
(permalink) Leo Kvistgaard Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Inde youtube, hvis man søger;

Salzburg Käfer

Kommer der en del med 02érn og en rulle klip med en 03ér på 1,6 liter "good sound" :)

-------------------------------------------
Ejer af 11/72 VW1303 der er swot
Mob 42135323
leokvistgaard@gmail.com
(permalink) fvee Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Inden du/i begynder at bruge mmmmange penge (for det koster) så ret henvendelse
til DASU/Historisk udvalg og spørg om i det hele taget han deltage med det i
påtænker.Der skal jo også laves en vognbog.
DASU kan også hjælpe med Homolegeringsatest.

(permalink) Farmer Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Ja, banesport ville da være sjovt. Men IRL er det enten trackdays eller hill climb hvis man skal være lidt med. I hillclimb er der jo kommet de der "for sjov" klasser. Der er reglementet lidt mere åbent og giver muligheder. der kan man faktisk sammensætte en bil der kanvære en ganske god kombattant til en podieplads. Havde en plan om det engang, men har ikke tiden, og nok heller ikke slanten til at være med.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com

Reply »

You must log in to post.