Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Ny model choker.

Tags:
No tags yet.

(permalink) martin Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg har længe ville have en alm choker funktion inde i bilen,for at kunne styre tomgang og koldstart perfekt, men jeg har ikke ville trække kabler eller ledninger igennem fra motorrummet, så dette bliver så løsningen.. Det er fjernstyret choker spjæld, jeg fik lavet ud af lidt dele fra hylden. den blå sendeboks monteres ude foran i bilen, og den sorte servo/ modtager boks, skrues fast på karburatoren i de 3 org skruehuller.. det eneste ledning det kræver, er en +- til boksen og en +- til Kaburatoren, og så skal Dreje knappen monteres under instrument bordet.
Kaburatoren på filmen er bare en model.

OG JA.. JEG KEDER MIG :-)

https://www.youtube.com/watch?v=7dFIrMddDsA&feature=youtube_gdata_player

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Rasser Member
Skrev for 11 years siden | | | |

10 point for opfindsomhed!
Men hvordan får du den til at falde naturligt tilbage, det ser ikke ud til den er "fjederhængt".
Går ud fra du stadig vil styre gasspjældets åbning vha. "trappen" på modsatte side af chokeren?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) martin Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Den er kun mekanisk.. Lige som en gl. dags kabel choker..
Efter kompressor er kommet på, er den lidt anderledes i sin koldstart.
Så den kan kun justeres på knappen i instrument bordet.

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Rasser Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hvordan så med "trappen"?
Du kan jo ikke bare dreje på din knap og så flytter den sig. Du er jo nødt til at åbne gasspjældet for at du kan flytte chokerspjældet, sådan som du har lavet det (uden "fjeder").

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Rasser Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det er selvfølgelig kun et "problem" når du skal starte med kold motor, for derfra kan du jo godt justere trappen ned indtil du er helt fri af chokeren. Men det er da noget man skal huske at være opmærksom på hver gang man vil forsøge at justere mere choker på den.
Jeg tror jeg ville lave det med en lille fjeder på, sådan at man kan justere fuld choker på, og idet man så træder gassen i bund bliver trappen aktiveret og chokeren er aktiv - som originalt.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) martin Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg kan ikke få den servo til at køre sammen med std fjedren.
Men servoen tager ikke skade, hvis man sætter fuld choker på, uden at træde en gang på speederen. Den sætter bare spænd på Trappen, og først gang man rører pedalen, hopper den op på Max, lige som den almindelige choker Gør. . Man kan nemt justere den ned af trappen, uden at pedal er aktiveret.
Jeg har ikke kørt med det i nu, så jeg ved ikke hvordan det virker.. Men grunden til at den standard ikke dur, er fordi den ikke slår hurtigt nok fra..
Jeg har kun brug for choker i 1 minut, derefter kører den normalt.

Forbindelsen mellem choker Aksel og servo, er en fjeder,, derfor kan man godt volde den uden den tager skade.

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) fvee Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hvad med Pull Down effekten?? chokeren skal jo åbne lidt ved pludselig gasgivning.

(permalink) martin Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det er der ikke noget af.. Det er som en gammel kabel choker. Bare uden kabel.
Lige nu kører jeg helt uden chokerspjæld, der er kun tomgangs styring ned trappen,, og den kører næsten perfekt,, jeg mangler bare 3o sek med choker, når den er helt kold.

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Der er også pull-down på en kabelchoker. Som vi talte om tidligere idag kan en motor ikke køre på benzin alene.
Men hvis du bare har erstattet varmetråden, har du så ikke stadig pull-down ?
Hvad så i næste uge, laver du det så termostatstyret :-)

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Kirk... Member
Skrev for 11 years siden | | | |

spændende og dejligt tekniske løsninger du laver...

-------------------------------------------
[URL=http://s960.photobucket.com/user/KirkhammerThomas/media/lll/dcdcfefa-8bc4-4f84-96cd-3988de0d2ff
(permalink) martin Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Tak.
Der bliver sikkert lidt justering, når jeg får det monteret.
Det kan justeres sådan at spjældet ikke lukker helt i, så den stadig får lidt luft på fuld choker.
Jeg har prøvet alt med standard systemet, men pga kompressor, så bliver motoren hurtige varm, og så slår choker ikke hurtigt nok fra.

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Rasser Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Har du forsøgt dig med en 6v choker med lidt ekstra effektmodstande på til at finjustere hvor hurtigt den skal blive varm?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) kew Member
Skrev for 11 years siden | | | |

kan du ikke lige skrive nave på de dele og evt nogle links til hvor de kan købes
jeg her en anden ting de evt kunne bruges i min Ghia

-------------------------------------------
Mail lhs AT kews . dk Mobil 40 790 356
The Low Headroom Shop check Facebook
(permalink) martin Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Nej jeg har ikke prøvet med 6v choker,, kun den org 12v. Men den har jeg til gengæld også prøvet en del med.. Inkl at udskifte den flere gange, med andre jeg havde liggende, lave spjældet gradvist mindre, .. Men det er bare ikke perfekt. Jeg kan godt leve med en lille drejeknap i kabinen, som, man nok hurtigt lærer at kende, den skal kun bruges når motoren er helt kold.

Vedr dele, så er det ikke noget du lige kan bestille.

Jeg har kørt nitro rc, og havde en xtra ny bil liggende, til reservedel.
Så en prof sender/modtager/servo.
Lidt hjemmelavet beslag, Fjedre, plastik boks osv. Så det er lidt hjemmebagt..
Men en hobby butik med rc udstyr, de har nok det meste.

Hvad skal du have lavet.. kew..?

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) kew Member
Skrev for 11 years siden | | | |

ok Tak Martin - det er noget med undervogn og luft... der kommer en tråd

-------------------------------------------
Mail lhs AT kews . dk Mobil 40 790 356
The Low Headroom Shop check Facebook

Reply

You must log in to post.