Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  K :MPS vakuum sensor til D-Jetronic sprøjt.

Tags:
No tags yet.

(permalink) Michael62 Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Er på udkig efter en velfungerende enhed med Bosch nummer 0 280 100 049 og vw nummer 022 906 051 E.

For dem som ikke kender en MPS - det er en alu dims på størrelse med en knytnæve med en 8 mm slange tilslutning og et 4-polet stik. Sidder monteret i motorrummet - passagersiden - på karrossen - ikke på motoren selv.

mps.jpg

(permalink) Variant Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Mener jeg har en liggende fra en 72 411er, så den burde være magen til.
Den virkede da den blev pillet ud.

Jeg vil ikke sælge den da den er en del af et komplet anlæg som jeg ved virker, men du kan prøve at låne den så du kan finde ud af om det er den der laver numre.
Der ligger efter al sandsynlighed nogle flere på loftet, men dem kender jeg ikke standen på.
Du kan jo give mig et kald på 4072 2806 hvis det er noget der er interessant.

Hilsen Frank

-------------------------------------------
Tlf. 4072 2806
73 412LE automatic variant
70 1600TLE automatic
(permalink) ibdanmark Member
Skrev for 11 years siden | | | |

jeg har 2 til at ligge,hvad stand de er i ved jeg ikke,men prisen er osse derefter
40753159
thomas

-------------------------------------------
bred buggy nu med spær
flere airbag frie zoner i dk
40753159
(permalink) ploug Member
Skrev for 11 years siden | | | |

sæt slange på vakuumporten og sug - holder den vakuum burde den være i orden.

De er dog tunet til den enkelte motor, så fin justering kan komme på tale

-------------------------------------------

mobil nr: 22-26-03-12
(permalink) Michael62 Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Tak for svarene og snakken Frank og Thomas - vi tager den videre på telefon...
Plough - det er rigtigt at forudsætningerne er a) skal holde vakuum - f.eks 15 inch/hg i 5 minutter. Endvidere skal der være en vis modstand i begge spoler - og naturligvis ingen kortslutninger til stel.
Der findes i hvert fald 6-8 forskellige vw/Porsche typer - hertil kommer enheder anvendt af Mercedes, Volvo m.fl.
mvh michael

(permalink) Michael62 Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Lige en update: Jeg lånte 3 identiske enheder at Frank her i weekenden for test (Tak Frank).
Desværre holdt ingen af enhederne vakuum. Jeg fik lov at "obducere" en af dem og som forventet var kobber membranen revnet hele vejen rundt.

Jeg er således stadig meget interesseret i at låne/købe en velfungerende MPS enhed for at teste den i min bil.
Da jeg har investeret i både vakuumpumpe, vakuumkammer og LCR meter vil jeg kunne lave en relativ udmåling af en velfungerende MPS og bruge disse målinger til at kalibrere min og andres MPS enheder og dermed holde liv i de originale indsprøjtnings systemer for dem der måtte ønske dette.
Der er en amerikaner der har fået fremstillet nye membraner så det er faktisk nu muligt at reparere en defekt MPS og derefter kalibrere den...
SÅ - ud og se på hylderne :)


Reply

You must log in to post.