Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Pulver lak

Tags:
No tags yet.

(permalink) stefan Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hej allesammen
Er der har nogen der har erfaring med pulver lak
På deres vw buggy bund ?
Mvh
Stefan

(permalink) ibdanmark Member
Skrev for 11 years siden | | | |

pulverlak er godt,men ikke på en bund,da rust kan arbejde under det

-------------------------------------------
bred buggy nu med spær
flere airbag frie zoner i dk
40753159
(permalink) 1961 ragtop Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Rust kan arbejde under alt

Få den slyngblæst, zinkgrunder og pulverlak ovenpå, så. Holder det

Alt
Det
Med at pensle selv ligner lort

-------------------------------------------
NEMESIS

Henv på 4093l4 fire otte
(permalink) tikum Member
Skrev for 11 years siden | | | |

metallisering er ikke en dum ide, få så dine forbro´s og bagtøj´s dele el galvaniseret og der efter en god gang maling så holder det i rigtig mange år.

-------------------------------------------
"Owning a Volkswagen is like being in love"
tikum@tikum.dk
(permalink) duck Member
Skrev for 11 years siden | | | |

jeg har fået pulverlakket min bund -- bare husk at bede om at de zinkprimer den før pulverfarven. så kan rusten ikke arbejde som du ser på billige havemøbler, der netop ikke er zinkprimet

-------------------------------------------
T: 60350036 - Brug for hjælp til din mac? http://duckshouse.dk
(permalink) buggiole Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Nu arbejder jeg med Overfladebehandling hver dag. hvor vi sandblæser og har nogle kemiskbade. vi pulverlakere også og kender godet til primer jeg synes det er en dårlig ide at pulverlakere en bund går der først hul på maligen og der kommer fugt til kan du lige skrabe malingen af i store flager. ved godt folk mener det er så stærkt.. men nu har jeg arbejdet med det i 25 år jeg ville få det metalliseret eller give det vår lak..

(permalink) tlemvigh Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg var engang med til at lave en bobbel, hvor bunden blev sandblæst, metalliseret og fik epoxy maling. Den så meget pæn ud under bunden, selv om der var mange store skramer.

(permalink) Kjeld I Rasmussen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

buggiole

Er det sådan at du / i tager hele biler ind og for dem "afsyret" har fået sandblæst min KG for rigtig mange år siden og den har så fået lov til at stå uden den efterfølgende behandling.
Nu har jeg så købt projektet og har hørt lidt om det men er lidt usikker på mine nye VW ben.
Håber du kan hjælpe evt. hvis du kender nogen der bader en hel Karos

(permalink) Vw-Kim Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg har netop fået pulverlakeret bunden til min 58er type 1. Den er zink behandlet først. jeg vil sige det kommer an på brugen af bilen. Skal den køre sommer og vinter så ville jeg ikke gøre det, men er det en sommerbil så er det hammer godt.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Efter min mening bliver brugt alt for mange kræfter på overfladebehandling af bunde, men efterfølgende glemmer man hulrummene, tunnel, napoleonshat osv.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Ghia Svendsen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Har valgt at sandblæse og metallisere og epoxygrunde og male med autolak, på bunden af KG projekt. Derudover er de fleste dele til overdelen, blæst, metalliseret, epoxygrundet, inden de bliver svejst i. Når svejsearbejdet er færdigt om 1 til 2 mdr, bliver alle samlinger igen blæst og metalliseret og hele karossen epoxygrundet. Derefter er det planen, at alle hulrum skal forsøges sprøjtet med epoxygrunder, specielt luftkanaler. ikke luftkanaler bliver også sprøjtet med tectyl el.lign.
Har også brugt rustfast plade hvor der ikke er styrkemæssige krav, feks. er dørbunde lavet i rustfast stål, og måske også (er ikke nået dertil endnu)forreste stykke af inderskærm, hvor der altid ligger skidt, der samler fugt.
Så har man da gjort lidt for at sikre mod rust termitter :-)

-------------------------------------------
70´ Ghia Cabrio under opbygning, første luftkølede :-)
larssvendsen67@gmail.com
(permalink) Michael Munk Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hvis jeg skulle behandle en bund igen, ville jeg overveje varmforzinkning. Jeg ved godt at det ikke er 100% uproblematisk da zinken sætter sig i diverse huller og ting kan blive skæve når de kommer i 600 grader varm zink, men til gengæld får man en bund som er behandlet både udvendig og i hulrum, og den ruster ALDRIG.

-------------------------------------------
Venlig hilsen
Michael Munk
Tlf 29724866
(permalink) buggiole Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Kjeld I Rasmussen hvor meget snakker vi om ?? vi kan tage rimelig store emner


Reply

You must log in to post.