Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  S. 1700(80hk/W) type 4 motor sælges

Tags:
No tags yet.

(permalink) Variant Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Som ovenfor skrevet.

1700 (80hk/W)type 4 motor der sælges som longblok uden blæserskjolde mm.
Motoren kommer fra en 72 411E som jeg selv har ophugget for en del år siden.
Bilen havde kørt 140.000km. da den blev ophugget.
Som jeg husker det gik motoren ikke 100% på den ene af cylindrene, så jeg tror den har et løst topstykke eller en dårlig ventil.
Der medfølger også en stort set ubrugt 009 fordeler, da den oprindelige indsprøjtningfordeler ikke er der længere.
Der medfølger også et svinghjul der som jeg husker det er 215mm.

Dette er en perfekt motor hvis man vil lave en type 1 konvertering da man ikke køber en masse skrammel der ikke skal bruges..

Denne motor koster 3000.- afhentet i Vanløse.

Send mig en SMS eller ring på 4072 2806 hvis det er noget.

PS. Hvis du er interesseret så kom og kig ...... jeg gider ikke tage en masse billeder af noget som man godt ved hvordan ser ud.

Frank

-------------------------------------------
Tlf. 4072 2806
73 412LE automatic variant
70 1600TLE automatic
(permalink) Variant Member
Skrev for 10 years siden | | | |

-------------------------------------------
Tlf. 4072 2806
73 412LE automatic variant
70 1600TLE automatic
(permalink) Variant Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Nu med ny pris !!

Frank

-------------------------------------------
Tlf. 4072 2806
73 412LE automatic variant
70 1600TLE automatic
(permalink) KingB Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hej, der kommer lige et rookie spørgsmål, passer den i en bus eller er det en der kan passe i min 1303?

(permalink) Variant Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Den passer vel både i en bus og i en type 1 (1303).
Men det er jo en long blok så du skal som Bornholmer skrev til dig for 2 dage siden i en anden tråd have fat i alle de ting der mangler (blæserhus til std. eller Porsche blæser, udstødning, afkortede varmekasser eller J rør, karburatorer mm.
Bedst er det nok at søge lidt på nettet for at danne dig et overblik over hvad det omfatter at stoppe sådan en motor i en type 1.
Det er iøvrigt en motor fra en personvogn og ikke fra en bus.

Frank

-------------------------------------------
Tlf. 4072 2806
73 412LE automatic variant
70 1600TLE automatic
(permalink) KingB Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Ideen er nok droppet, men tak for svaret og held og lykke med salget.

(permalink) Variant Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Så er der alligevel et par billeder af motoren.

Stadig til salg for de 3.000.-

Frank

sam_0740.jpg
sam_0742.jpg

-------------------------------------------
Tlf. 4072 2806
73 412LE automatic variant
70 1600TLE automatic
(permalink) Variant Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Er der endnu hvis der skulle være nogle der kunne bruge den.

Frank

-------------------------------------------
Tlf. 4072 2806
73 412LE automatic variant
70 1600TLE automatic
(permalink) Christian H Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Er ret ny på bay-fronten.. passer den i en earlybay ?

Folk siger at den 1600 der sidder i nu dårligt kan køre 100, så det ku jo være sjovt at opgradere til en lidt større model så den rent faktisk kan flytte sig :)

(permalink) Variant Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Den passer vel både i en bus (early bay) og i en type 1.
Men det er jo en long blok så du skal have fat i de ting der mangler (blæserhus til std. eller Porsche blæser, udstødning, afkortede varmekasser eller J rør(det er muligt der kan bruges std. varmekasser når det er en type 2, men det må komme an på en prøve), karburatorer mm.
Men så har du også 80 robuste heste de næste mange år.
Bedst er det nok at søge lidt på nettet for at danne dig et overblik over hvad det omfatter at stoppe sådan en motor i en type 1, og dermed også i en early bay.

VW Morten lavede for mange år siden en type 4 motor til en 1303 og der svejsede han nogle originale type 4 skjolde om så de kunne monteres med et type 1 blæserhus, så det er jo også en måde at gøre det på hvis man ikke gider fiber skjolde.

Frank

-------------------------------------------
Tlf. 4072 2806
73 412LE automatic variant
70 1600TLE automatic
(permalink) Christian H Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Mja så det sgu nok lige før det er både et lettere og billigere, at skifte cylindre og stempler på den nuværende :)

(permalink) Variant Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Ja, men det bliver det jo ikke en type 4 motor af.....

-------------------------------------------
Tlf. 4072 2806
73 412LE automatic variant
70 1600TLE automatic
(permalink) Christian H Member
Skrev for 10 years siden | | | |

hehe det har du ret i :)

Men hvad er plus'er og minus'er ved at skifte ? :)

Ku være meget rart at lære lidt om hvad forskellen er, og hvad der er bedst og mest værd for bilens org værdi :)

(permalink) Variant Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Fordelen er vel at du får en robust motor med 80 std. heste fra fabrikken, og ikke en trimmet type 1 motor med alle de udfordringer det giver.
"Bare" nye cylindre og stempler kan vil max blive 1641ccm, og det bliver det vel ingen racer af.
Der vel heller ingen der er deres fulde fem der "bare" sætter større cylindre/stempler på uden at tjekke resten af motoren.
Du kan jo spørge her på siden om det er billigere at trimme en type 1 motor til 80 robuste heste end at sætte type 1 blæser mm. på en type 4 motor.

Det bedste for bilens værdi er vel at holde den standard.

Frank

-------------------------------------------
Tlf. 4072 2806
73 412LE automatic variant
70 1600TLE automatic
(permalink) Variant Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Stadig ingen der mangler en billig type 4 motor ?

Frank

-------------------------------------------
Tlf. 4072 2806
73 412LE automatic variant
70 1600TLE automatic
(permalink) Peter77 Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jo kan tilbyde dig 1500kr

Vh Peter

-------------------------------------------
Bobbel 113 1965/Buggy 1600 1960
20487488
pvvj77@gmail.com
(permalink) Variant Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Nej tak

Prisen er de 3000.-

Hilsen Frank

-------------------------------------------
Tlf. 4072 2806
73 412LE automatic variant
70 1600TLE automatic
(permalink) Variant Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Har stadig denne stående, hvis nogle skulle mangle.

Frank

-------------------------------------------
Tlf. 4072 2806
73 412LE automatic variant
70 1600TLE automatic
(permalink) Variant Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hvis nogen skulle ærgre sig over at de ikke nåede at få fingre i Peters type 4 W
longblok, så har jeg også stadig en stående.

Hilsen Frank

-------------------------------------------
Tlf. 4072 2806
73 412LE automatic variant
70 1600TLE automatic
(permalink) Rene Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Du har ikke de dele der mangler til motoren.skjolde karburator m.m.mvh Ved godt det er en (longblok) mvh

-------------------------------------------
Tlf 20834406-
(permalink) Rene Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

-------------------------------------------
Tlf 20834406-
(permalink) Variant Member
Skrev for 9 years siden | | | |

1700 (80hk/W)type 4 motor der sælges som longblok uden blæserskjolde mm.
Motoren kommer fra en 72 411E som jeg selv har ophugget for en del år siden.
Bilen havde kørt 140.000km. da den blev ophugget.
Som jeg husker det gik motoren ikke 100% på den ene af cylindrene, så jeg tror den har et løst topstykke eller en dårlig ventil.
Der medfølger også en stort set ubrugt 009 fordeler, da den oprindelige indsprøjtningfordeler ikke er der længere.

Dette er en perfekt motor hvis man vil lave en type 1 konvertering da man ikke køber en masse skrammel der ikke skal bruges..

Denne motor koster 3000.- afhentet i Vanløse.

Send mig en SMS eller ring på 4072 2806 hvis det er noget.

PS. Hvis du er interesseret så kom og kig ...... jeg gider ikke tage en masse billeder af noget som man godt ved hvordan ser ud.

Frank

-------------------------------------------
Tlf. 4072 2806
73 412LE automatic variant
70 1600TLE automatic
(permalink) Variant Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Har stadig denne stående, hvis nogle skulle mangle.

Frank

-------------------------------------------
Tlf. 4072 2806
73 412LE automatic variant
70 1600TLE automatic
(permalink) Variant Member
Skrev for 9 years siden | | | |

1700 (80hk/W)type 4 motor der sælges som longblok uden blæserskjolde mm.
Motoren kommer fra en 72 411E som jeg selv har ophugget for en del år siden.
Bilen havde kørt 140.000km. da den blev ophugget.
Som jeg husker det gik motoren ikke 100% på den ene af cylindrene, så jeg tror den har et løst topstykke eller en dårlig ventil.
Der medfølger også en stort set ubrugt 009 fordeler, da den oprindelige indsprøjtningfordeler ikke er der længere.

Dette er en perfekt motor hvis man vil lave en type 1 konvertering da man ikke køber en masse skrammel der ikke skal bruges..

Hvis motoren skal bruges i en type 4 som f.eks. den der er til salg andetsteds på VW Nettet, så er det nok muligt, mod en mindre merpris, at tilkøbe et blæserhus og et sæt skjolde mm. til motoren

Denne motor koster nu 2500.- afhentet i Vanløse.

Send mig en SMS eller ring på 4072 2806 hvis det er noget.

PS. Der er billeder af motoren længere oppe i tråden.

Frank

-------------------------------------------
Tlf. 4072 2806
73 412LE automatic variant
70 1600TLE automatic
(permalink) Variant Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Solgt

-------------------------------------------
Tlf. 4072 2806
73 412LE automatic variant
70 1600TLE automatic

Reply

You must log in to post.