Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Søger hjælp til fejlsøgning på 2.0 type 4 motor med indsprøjtning - Randers.

(permalink) ab nielsen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hej alle :)

Jeg har brug for hjælp til fejlsøgning på min "nye" BUS. (Panel vogn 1978'er, netop ankommet fra Sverige i går)

Bussen har stået inde i 10-13 år inden jeg købte den, og har nu fået lidt problemer med motoren.

Den starter udemærket, kan holde tomgang, kan fint køre et kort stykke, men går ud efter lidt tid. Motorrum og motor ser rigtig pænt ud - motoren lyder fint.

Da jeg ikke er mekaniker, og ikke tidligere har forsøgt mig med sådan en smart indsprøjtings motor, søger jeg lidt hjælp. Gerne en fyr med kendskab til Type 4 motoren, som har mulighed for at møde op i Randers og hjælpe mig - naturligvis mod passende betaling.

Efter min bedste overbevisning er det ikke et mekanisk problem, men nok nærmere en utæthed i Vacum slanger, tænding eller benzintilførsel.

Er der nogen som har nogle gode råd, er de også meget velkommen!

Kontakt mig gerne her, eller på tlf. 22288727.

(permalink) Anne-Mette Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg ville starte med at rense karburator for snavs :), der kan ligge meget godt i bunden af sådan et kar, hvis den har stået stille længe og så pludselig skal igang igen.

-------------------------------------------
MIB AALBORG- KARMANN GHIA 14 1966 - VW 1300 DE LUXE/SKYDETAG 1969 OG VESPA 150 GL 1960
(permalink) ab nielsen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Anne-Mette .. god ide :)Da den første gang er startet, har det garanteret også været med meget gammel benzin / muligvis blandet med en gang rust ...

Vil se om jeg kan afmontere indsprøtningen, uden at skulle have motoren ud :)

(permalink) Hansen-Danmark Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Tillykke med din nye vogn.
Sådan en motor med indsprøjtning kræver korekt bensin tryk, start med at kigge under vognen og skift filteret, herefter kan du kigge på vacumslangerne, den er meget følsom overfor utæthedder i systemet. Selvfølgelig skal du også kigge på tændingen, om den står rigtigt, og om tændrørene er ok, men start da med filteret og noget frisk brændstof.
Mvh Kenneth

(permalink) sunshine Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Der er ikke karburator på en indsprøjtningsmotor.

-------------------------------------------
bingodk@stofanet.dk - 64400767 (fastnet)
Forskelligt til salg - http://vwnettet.dk/topic/187687
(permalink) Mr-M Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Filter og benzinpumpe kunne være en god ting at tjekke...

God fejljagt!

-------------------------------------------
Mvh.
Mr-M
(permalink) ab nielsen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=20189

Tråd oprettet af Svenskeren som har solgt mig bussen :)

Mon pumpen han har købt mon leverer det rette tryk?? hvordan måler man evt. det?

http://www.classicvw.se/bensinpump-elektrisk-t2-75-79-80-83-83-92/product_details.php/products_id/4449/

.... er ikke klar over hvilken motorkode jeg har fanget mig, tjekker jeg i weekenden!


Reply

You must log in to post.