Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  vipperarme type 4 motor

Tags:
No tags yet.

(permalink) klarborg Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Er det noget med at vipperarme fra en 1800 motor er bedre end dem der sidder i en 2,0 ?? noget med noget 10mm synes jeg har hørt noget om ??

-------------------------------------------
gå aldrig i andres fodspor , for så kommer du aldrig foran...9490 pandrup
51508211
(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 10 years siden | | | |

hvis justereskrue måler 8mm .men det er vist kun på nogle 1700w

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Man bruger 1700 vippearme til tuning fordi man så kan bruge justerskruer med vippeled. Som jo egentligt er beregnet til type1.
Til std. brug ville jeg bruge 1800 vippearme. Også med web73. Som nok vil være dit næste spørgsmål :-)

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) klarborg Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jep webcam 73 der er en eller anden her der snakker meget varmt for den . Hæ hø

-------------------------------------------
gå aldrig i andres fodspor , for så kommer du aldrig foran...9490 pandrup
51508211
(permalink) klarborg Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Men men hvad er forskellen på 1800 og 2000 vippearme ?

-------------------------------------------
gå aldrig i andres fodspor , for så kommer du aldrig foran...9490 pandrup
51508211
(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Der er ingen forskel. De er begge med 10mm justere skrue. Alle 1700ccm type 4 motorer er med 8mm, som på en type 1.

-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) Rasser Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg købte en gammel 1700 motor for at få et sæt 8mm vippearme. Det viste sig så at den havde 8mm i den ene side, og 10mm i den anden side.
Har jeg vundet noget? Føler mig ualmindelig heldig.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Du skal nok regne med at vippearme og aksler fra motorer med hydrauliske løftere er mere slidte end dem med mekaniske løftere.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Hummel Member
Skrev for 10 years siden | | | |

OT: klarborg var det ikke dig der spurgte om blæserhus til type 4 i type 1 ?? Skulle du have det ?

-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com

Reply

You must log in to post.